این ماشینها، یکتنه مچ سایپا و ایرانخودرو را میخوابانند
در مطلب پیشرو، به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت و بهترین ماشینهای خارجی در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.
دیجیاتو: خرید خودروهای خارجی در ایران، روزبهروز دشوارتر از گذشته میشود. قیمتها بهطور سالیانه افزایش مییابند و هزینه نگهداری خودروها نیز بسیار سنگین شده است. همچنین سختگیریهای مداوم در زمینه واردات خودرو، باعث شده است تا یافتن بهترین ماشین خارجی در ایران برای مصرفکنندگان چندان آسان نباشد.
در مطلب پیشرو، به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت و بهترین ماشینهای خارجی در ایران را به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم در پایان این مطلب، دیدگاه مناسبی در مورد بهترین ماشین خارجی برای خرید در ایران داشته باشید.
نخستین گزینه لیست بهترین ماشین خارجی در ایران، تویوتا کرولا
تویوتا کرولا سدانی کوچک، کماستهلاک و بادوام از تویوتا است که طی نسلهای مختلف در بازار کشورمان حضور داشته است. این خودرو طی دوره جدید واردات خودرو نیز در بازار ایران حضور دارد و با دو نام و چهره مختلف به ایران آمده است. برخی نسخههای این خودرو با ظاهری سادهتر، با نام تویوتا کرولا شناخته میشوند. بخش دیگری از خودروها نیز با ظاهری نوین و نام تویوتا لوین به بازار کشورمان عرضه شدهاند.
دشوار است که لیستی در مورد بهترین ماشین خارجی در ایران بنویسیم و نام تویوتا کرولا را در آن ذکر نکرده باشیم، چرا که این خودرو همواره محبوب مشتریان ایرانی بوده است. نسخههای متعلق به نسل ششم این خودرو که طی دهه 1370 وارد بازار کشورمان شده بودند، همچنان در حال خدمترسانی هستند. این موضوع نشان میدهد که دوام تویوتا کرولا چقدر بالا است. البته نباید انتظار داشته باشید که نگهداری تویوتا کرولا برای شما ارزان تمام شود.
طی دهه 1380 و 1390، نسلهای نهم، دهم و یازدهم تویوتا کرولا نیز در تعداد زیاد وارد بازار ایران شدند. اکنون نیز نسل دوازدهم این خودرو توسط چند شرکت به کشورمان وارد شده است. اگر قصد خرید تویوتا کرولا را دارید، پیشنهاد میکنیم تا نسخههای جدید این خودرو را خریداری کنید. هزینه نگهداری مدلهای قدیمی در صورت بروز مشکل بسیار است، در حالی که یافتن قطعات ظاهری و فنی برای مدلهای جدید دشواری کمتری دارد.
کیا اپتیما و کیا K5
مشتریان ایرانی در ابتدای دهه 1390 ایرانی، با یک خودرو کرهای محبوب و جذاب روبرو شدند. این خودرو کیا اپتیما نام داشت که در قالب نسلهای دوم، سوم و چهارم به بازار ایران آمد. نسل دوم این خودرو ظاهر آرامی داشت اما نسل سوم و چهارم آن به یک خودرو اسپرت تبدیل شدند. نسل پنجم این خودرو با نام کیا K5 نیز به بازار ایران آمده است و به دلیل مشخصات فنی مناسب، در لیست بهترین ماشینهای خارجی در ایران قرار میگیرد.
نکات مثبت کیا اپتیما و کیا K5 برای مشتریان ایرانی کم نیستند. تمامی نسلهای این خودرو با پیشرانههای تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه شدهاند که دوام بالاتری نسبت به موتورهای توربوشارژر خودروهای رقیب دارد. طراحی ظاهری کیا اپتیما در نسلهای سوم و چهارم و مدل کیا K5 بسیار جذاب است. قیمت این خودرو در مقایسه با سدانهای اروپایی کمتر است که باعث میشود این خودرو ارزش خرید بیشتری داشته باشد. در نهایت واردات انبوه مدلهای کیا و هیوندای به بازار ایران، سبب شده است تا قطعات یدکی این خودرو به وفور در دسترس مشتریان قرار داشته باشد.
مدعی بهترین ماشین خارجی در ایران، هیوندای الانترا
هیوندای الانترا نیز یک سدان کوچک و رقیب نزدیک تویوتا کرولا به حساب میآید. این خودرو نیز در قالب نسلهای گوناگون وارد بازار ایران شده است. هیوندای الانترا در قالب نسلهای سوم (هیوندای آوانته)، پنجم، ششم و هفتم در بازار ایران حضور دارد.
بزرگترین نقطه قوت هیوندای الانترا همانند تویوتا کرولا، مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک اندک آن است. البته هزینه نگهداری از هیوندای الانترا در مقایسه با خودروهای داخلی بسیار بیشتر است اما در مقایسه با سایر محصولات وارداتی، یک خودرو اقتصادی محسوب میشود.
کیا سراتو
به جرات میتوان گفت که هیچکدام از خودروهای وارداتی بازار ایران از نظر تعداد نمیتوانند با کیا سراتو رقابت کنند. کیا سراتو همواره در لیست بهترین ماشین خارجی برای خرید در ایران قرار دارد و دلیل آن، عرضه بسیار زیاد این خودرو به بازار است. تمامی نسلهای کیا سراتو در بازار ایران حضور داشتهاند و نسل جدید آن نیز به ایران آمده است. سایپا نیز نسل دوم سراتو را به مدت پنج سال (1393-1398) مونتاژ کرد.
کیا سراتو برادر همسان هیوندای الانترا محسوب میشود اما نسبت به برادرش اسپرتتر است. کیا سراتو به طور معمول پیشرانه قویتری نسبت به هیوندای الانترا همنسل خود دارد و جذابیت ظاهری آن نیز بیشتر است. به همین دلیل افرادی که به خرید یک خودرو اسپرت وارداتی با قیمت مقرونبهصرفه علاقه دارند، کیا سراتو را برای خرید انتخاب میکنند. تعداد محدودی کیا سراتو کوپه در قالب نسل دوم و سوم این خودرو نیز در بازار ما حضور دارد که گزینهای محبوب برای جوانان و علاقمندان به خودروهای اسپرت محسوب میشود.
نمونهای از بهترین ماشین خارجی در ایران، تویوتا هایلوکس
خودروهای آفرودی تویوتا همانند لندکروزر و پرادو، همواره در ایران محبوب بودهاند. با این حال ما در لیست بهترین ماشین های خارجی در ایران، نام تویوتا هایلوکس را ذکر کردهایم. دلیل این موضوع، دسترسی به نسخههای جدیدتر این خودرو در ایران است، در حالی که تویوتا لندکروزر و تویوتا پرادوهای موجود در ایران بیش از 15 سال سن دارند. سابقه حضور تویوتا هایلوکس در ایران، به نسل دوم آن میرسد که از سال 1972 میلادی در بازار حضور داشت. در حال حاضر نسل هشتم تویوتا هایلوکس در بازار حضور دارد که از سال 2015 تاکنون به تولید میرسد.
مشخصه بارز تویوتا هایلوکس، جانسخت بودن آن است. همچنین هزینه تعمیرات این خودرو در صورت بروز مشکل، قابل تحمل خواهد بود. طی سالیان اخیر انواع مختلف کیتهای بدنه و سامانههای ارتقا فنی نیز برای تویوتا هایلوکس عرضه شدهاند که مالک در صورت تمایل، میتواند پیکاپاش را به این سیستمها مجهز کند. با وجود عرضه پیکاپهای چینی رنگارنگ به بازار، تویوتا هایلوکس همچنان گزینه اول ماجراجویان برای عبور از کویر و جنگل محسوب میشود.
میتسوبیشی اوتلندر
برند ژاپنی میتسوبیشی، شهرت قابل توجهی در ایران دارد. میتسوبیشی گالانت و میتسوبیشی لنسر دو سدان مطرح این خودروساز در کشورمان هستند. میتسوبیشی پاجرو نیز به عنوان گزینهای محبوب برای آفرود شناخته میشود. با این حال اگر بخواهیم یک خودرو از برند میتسوبیشی را در لیست بهترین ماشینهای خارجی در ایران قرار دهیم که تمامی ویژگیهای لازم را داشته باشد، آن خودرو میتسوبیشی اوتلندر است.
میتسوبیشی اوتلندر نخستین بار در قالب فیسلیفت اول نسل سوم در ایران حاضر شد. مدتی بعد فیسلیفت دوم نسل سوم این خودرو نیز در تیراژ گسترده در بازار ایران عرضه شد. نسخههای محدودی از این خودرو با پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز به بازار ایران راه یافتند. نسل چهارم این خودرو نیز به تازگی رونمایی شده است و در آینده نزدیک روانه بازار کشور خواهد شد.
میتسوبیشی اوتلندر همه آنچیزی که کاربران از یک شاسیبلند خانوادگی معقول میخواهند را در اختیار آنها قرار میدهد. همچنین ذات ژاپنی این خودرو، باعث میشود تا استهلاک آن اندک باشد. در نتیجه میتوان میتسوبیشی اوتلندر را در لیست بهترین ماشین خارجی برای خرید در ایران قرار داد.
هیوندای توسان
هیوندای توسان از جمله خودروهای خارجی باسابقه در بازار ایران به حساب میآید که در قالب نسلهای مختلف در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت. هیوندای توسان از سال 2004 در بازار جهانی حضور دارد و تمامی نسلهای آن در کشورمان به فروش رسیدهاند.
هیوندای توسان در کلاس شاسیبلندهای جمعوجور یا سگمنت C قرار میگیرد. استهلاک اندک، امکانات رفاهی مناسب، ظاهر قابل قبول و دسترسی آسان به قطعات یدکی و خدمات فنی از جمله مزایای هیوندای توسان برای مشتریان ایرانی محسوب میشوند. به همین دلیل میتوان گفت که هیوندای توسان در لیست بهترین ماشین خارجی در ایران قرار میگیرد. نکته مثبت و بزرگ هیوندای توسان در مقایسه با رقبای چینی و مونتاژی، بهرهمندی از پیشرانههای تنفس طبیعی است. در نتیجه این خودرو پیچیدگی کمتری نسبت به سایر خودروهای همرده با موتورهای توربوشارژر دارد.
جمعبندی
امیدواریم در پایان مطلب بهترین ماشین خارجی برای خرید در ایران، دید مناسبی از خودروهای خارجی دارای ارزش خرید بالا کسب کرده باشید. سعی شد تا در این مطلب جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران مورد بررسی قرار گیرند. از این رو خودروهایی همچون هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را در این لیست قرار ندادیم، چرا که این خودروها در دور جدید واردات حضور ندارند. همچنین خودروهای وارداتی محبوب با سن بالا نیز از ردهبندی حذف شدند. باید به این موضوع اشاره کنیم که مطلب فوق، در سال 1403 و براساس نیازهای زمان نگارش شده است. بنابراین ممکن است در سال آینده لیست خودروهای وارداتی دارای ارزش خرید نسبت به زمان حال تغییر کرده باشند.
نظر کاربران
سلطان کیا اسپورتیج
سالار همه ماشینها فقط تویوتاست از هرنظر بیسته👍👌
تا چیزمان رفتیم تو گل
کمر کمر
👍😁👒
آنقدر ....شده ایم که حتی خرید یک موتور هندی هم آرزو شده است.چون موتورهای چینی بی کیفیت هستند.
عموی من تویوتا پریوس هیبرید داره یک بار با ماشینش رانندگی کردم تو همین چند دقیقه هرچی فحش و ناسزا بلد بودم نثار ایران خودرو و سایپا کردم که اینجوری مردم به گروگان گرفته اند!!!!!!
کاش یه پراید داشتم
با۳۴سال سن ازوقتی ک یادم میاد کارگری کردم بدون یه روز بیکاری و آسایش.هنوز ک هنوزه نتونستم برا زن و بچه ام یه سرپناه جور کنم.مستاجرو در آرزوی داشتن یه پراید و یه خونه کوچک و محقرخواهم سوخت تاابد
بنظرم کیفیت نگهداری از خودرو (شامل فشار نیاوردن زیاد به موتور و تعویض به موقع روغن و مواد مصرفی و قطعا ) حرف اول رو میزنه البته کیفیت خودرو هم مهمه
کاش قشر حقوق بگیر هم ایرانی حساب می شد می توانست از اینا بخرد
عمر نسل ما که توسط گردن کلفت های ایران خودرو و سایپا بنام حمایت از تولید ملی هدر رفت و حسرت داشتن ماشین خارجی بدلمان ماند لااقل قوانین را برای جوانتر ها اسان کنید!!!؟؟؟
مرگ بر ایران خودرو و سایپا مفتخورهای ملی!!!!!!!
فقط پراید کرولا
فقط وانت آریسان.اونم نسل اولش که قادر بود در هنگام تصادف یا ضربات از کمر دولا بشه
همه اینا به یه چرخ کوییک نمیارزه. حالا دنا بماند
فقط روا سالار ماشینها
مافیای خودرو در ایران
هیچ بە حال فقرا فرقی نمیکنە ماشین وارد کردنشون ایرانی بازم باید یەماشین خوب لە لە بزنن