۱۳۰۹۴۸۱
۲۴ نظر
۱۰۴۲۰
۲۴ نظر
۱۰۴۲۰
پ

این چینیِ از رده خارج را قرار است به ایرانی‌ها بفروشند

زوتی تی ۳۰۰ – Zotye T۳۰۰ یک کراس اوور کامپکت، ارزان قیمت و چینی است و تقریبا ۴ سالی می‌شود که از رده خارج شده، اما با این وجود، سایپا قصد دارد تا آن را به ایران وارد کند.

گجت‌نیوز: زوتی تی 300 – Zotye T300 یک کراس اوور کامپکت، ارزان قیمت و چینی است و تقریبا 4 سالی می‌شود که از رده خارج شده، اما با این وجود، سایپا قصد دارد تا آن را به ایران وارد کند.

این چینیِ از رده خارج را قرار است به ایرانی‌ها بفروشند

حاشیه‌های شرکت سایپا تمامی ندارد! آن‌ها در روزهای گذشته، منت واردات چانگان CS35 Plus را روی سر مردم گذاشتند و حالا هم نوبت آن رسید تا یک خودرو چینی و از رده خارج را با قیمت نجومی به مردم قالب کنند. خودرویی که به جز کشور چین، در هیچ کشوری خریدار ندارد و همان چینی‌ها هم ۴ سالی می‌شود که قید خرید آن را زده‌اند. در ادامه کار، از مشخصات فنی و قیمت زوتی T300 سایپا صحبت می‌کنیم و بیشتر با این تحفه چینی آشنا می‌شویم. کراس اوور زوتی T300 ، قرار است با نام DL5 پارس خودرو وارد ایران شود و سرنوشت خود را به دست مونتاژکاران بسپارد. این خودرو در زمان حیات خود، بیشتر با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی شناخته می‌شد، اما حالا سایپا قصد دارد تا نسخه توربو شارژ آن را مونتاژ کند؛ چه شتر گاو پلنگی شود! همچنین کراس اوور DL5 پارس خودرو تا ابتدای سال 2020 روی خط تولید زوتی قرار داشته و حدودا 3 سالی می‌شود که با بازار خودرو، خداحافظی کرده، اما قرار است دوباره و برای کشورهایی مثل ایران، بازهم تولید شود؛ پس اگر خوب است، چرا تولیدش متوقف شد و خود چینی‌ها آن را نمی‌خرند؟

مزایا و معایب کراس اوور DL۵ پارس خودرو

مزایا

  • مولتی مدیا لمسی
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی

معایب

  • کم آپشن بودن (کمی بهتر از تندر ۹۰)
  • طراحی قدیمی در ظاهر و کابین
  • قدرت کمتر پیشرانه نسبت به رقبا (ام وی ام X۵۵ پرو تقریبا ۱۶ اسب بخار بیشتر قدرت دارد)

این چینیِ از رده خارج را قرار است به ایرانی‌ها بفروشند

طراحی ظاهری و ابعاد

اندازه و ابعاد زوتی T300 شامل 4405 میلی متر طول، 1830 میلی متر عرض و 1640 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2610 میلی متر می‌رسد. از نظر قد و هیکل، شاید ام وی ام ایکس ۵۵ پرو و لیفان X70 نزدیک‌ترین گزینه به این خودرو باشند. وزن آن هم تقریبا 1360 کیلوگرم است. در یک کلام، طراحی این خودرو به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد؛ البته یک مدل کانسپت هم بر اساس آن طراحی شده که فوق العاده زیباتر است اما نسخه کانسپت زوتی تی ۳۰۰ هیچ وقت به مرحله تولید نرسید. جلو پنجره و فرم چراغ‌های آن، دقیقا حس و حال لیفان ایکس ۷۰ را دارد و نمای کناری هم به لطف رینگ‌های کوچک و ۱۶ اینچی، دنیای مالک خود را حسابی زشت می‌کند. یک طرح عجیب هم روی آینه‌های جانبی به چشم می‌آید که اصلا دلیل وجود آن را نمی‌فهمیم.

نمای عقبی هم که شاهکار است! فقط به فاصله‌ی زیادی که بین سپر عقب و سطح زمین ایجاد شده نگاه کنید؛ آیا ظاهر سیستم اگزوز حال شما را بد نمی‌کند؟ فرم دیفیوزر را هم که انگار یک کودک ۵ ساله از توابع ساوه طراحی کرده و مه‌ شکن‌های عقبی هم مثل اینکه به زور در این قسمت جا شده‌اند. بی دلیل نیست که شرکت زوتی، این محصول را با عجله از بازار چین جمع کرده تا بیشتر از این، آبروی خود را نبرد!

این چینیِ از رده خارج را قرار است به ایرانی‌ها بفروشند

طراحی کابین و داشبور

اگر فکر می‌کنید که «تپه‌‌ی داشبورد و اتاق» از دید مهندسان چینی در امان مانده، کاملا در اشتباه هستید. حتی از روی عکس هم می‌توان فهمیده که با چه عطیقه‌ای طرفیم و کیفیت متریال کابین در زوتی T300 چقدر پایین است. پشت فرمان (که D کات هم نیست)، ترکیبی از کلاستر دیجیتال و عقربه‌های آنالوگ را داریم و نمایشگر مولتی مدیا هم از نوع LCD و 10 اینچی است که ما را به یاد محصولات 8 سال قبل چین می‌اندازد. روی کنسول میانی هم دکمه‌های اتوهلد و ترمز پارک برقی به چشم می‌آیند که احتمالا در نسخه وارداتی به ایران، ترمز دستی جایگزین آن‌ها شود. همچنین اهرم دنده اتوماتیک هم از نوع سنتی است و خبری از دنده الکتریکی نیست. شارژر فندکی هم در این قسمت دیده می‌شوند. البته زوتی قول داده که در مدل ۲۰۲۳، طراحی داشبورد را شبیه به عکس بالا کند اما هنوز این خبر رسمی نشده است.

این چینیِ از رده خارج را قرار است به ایرانی‌ها بفروشند

مشخصات فنی و آپشن‌های زوتی T۳۰۰

کاپوت کراس اوور زوتی T۳۰۰ را که بالا می‌زنیم، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با توان ۱۴۰ اسب بخار قدرت (در دور موتور ۶۰۰۰ RPM) و ۲۱۵ نیوتن گشتاور (در دور موتور ۴۰۰۰ RPM) را می‌بینیم. گیربکس زوتی T۳۰۰ را می‌توانید از بین گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک CVT انتخاب کنید که هر دو آن‌ها، توان موتور را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کنند. البته این خودرو در کشور چین، با موتور توربو شارژ ضعیف‌تر هم ساخته می‌شود که فقط ۱۱۲ اسب بخار قدرت داشت. امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن‌های زوتی T۳۰۰ آنقدر زیاد نیستند و در چند کلمه خلاصه می‌شوند. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سیستم تعلیق مک فرسون در محلو جلو و تورشن بیم (محور پیچشی) در محور عقب
  • رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک
  • قفل مرکزی و ریموتی
  • فرمان کمک برقی
  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • سیستم ترمز ABS و EBD
  • چراغ‌های هالوژنی در جلو
  • دی لایت
  • ۲ ایربگ برای سرنشین‌های ردیف جلو
  • ایزوفیکس
  • صندلی برقی با گرمکن برای راننده

این چینیِ از رده خارج را قرار است به ایرانی‌ها بفروشند

قیمت خودرو و تاریخ ورود به ایران

باز هم یادآوری می‌کنیم که کراس اوور زوتی T300 فعلا تولید نمی‌شود؛ پس نمی‌توانیم قیمت مدل صفر کیلومتر را آن را بگوییم اما قیمت زوتی T300 یا همان کراس اوور DL5 پارس خودرو در سال 2019، بین ۶.۶ تا ۱۳.۶ هزار دلار بالا و پایین می‌شد. به نظر می‌رسد که خودرو DL5 پارس خودرو قرار است با موتور 1.5 لیتری توربو شارژ 140 اسبی و همراه گیربکس اتوماتیک به ایران بیاید که همین موارد، قیمت آن را به ۱۳ هزار دلار می‌رسانند. پیش بینی می‌شود که قیمت زوتی T300 یا همان DL5 پارس خودرو در ایران، حدود ۱.۵ میلیارد تومان و شاید کمی بالاتر باشد. به گزارش چرخان، درحال حاضر حدود هزار دستگاه از زوتی T300 مدل 2023 به کشور وارد شده و در آینده‌ای نزدیک، این عدد قرار است به 7 هزار دستگاه افزایش یابد.

کراس اوور DL۵ پارس خودرو ، ماشین خوبی است؟

زوتی T300 یا همان DL5 پارس خودرو در تست تصادف C-NCAP ، پنج ستاره ایمنی و امتیاز 56.4 را دریافت کرده است اما هیچ وقت پای آن به موسسات تست درست و حسابی مثل یورو انکپ باز نشده. فروش آن در کشور چین هم تقریبا موفق بوده اما در خارج از چین، حرفی برای گفتن ندارد و فقط چند صباحی مهمان روسیه و امارات بوده که فروش چندانی هم نداشته. آپشن‌های این خودرو، تقریبا در حد تندر 90 است و طراحی ظاهری و کابین آن هم به سال 2016 بازمی‌‌‌گردد. البته زوتی T300 با مدل ۲۰۲۳ به خط تولید بازگشته اما اینبار فقط برای کشورهای خارجی مثل ایران!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    هی اقا همین چینی ازرده خارجشم بهتر خودروهای ایرانی هسش ما نمیتونیم همینم بخریم اینقده گرون کردن خودروها رو

  • ناشناس

    ایرانی ها عاشق حجم هستند. اینو چینی ها خوب فهمیدن

  • گیلانی

    خوش به‌حالِ چینی‌ها ، ما مردم ایران باید منزلمان را ( اگه داشته باشیم ) بفروشیم تا بتونیم ماشینِ از رده خارجِ چینی بخریم ، چقدر من ساده‌ام ، عرض کردم اگه منزل داشته باشم و بفروشم ، تازه میتونم یه پرایدِ خودمون را که با ورق روغنِ ۱۷ کیلویی قو ساخته شده بخرم . یاد این مصداق افتادم : شتر در خواب بیند پنبه‌دانه .
    خدایا بدادمان برس ، نماینده بنده در مجلس شاسی‌بلند ۲/۵ میلیاردی گرفته انوقت میگد چرا گدابازی راه اندخته‌اید .😥😥😭😭😱😱

  • م

    ماشین قشنگیه .

  • ناشناس

    سایپا و ایران خودرو یکعمر به اسم حمایت از تولید داخلی خون مردمو تو شیشه کردن . مافیا شدن. کی بهشون این حقو داده خودرو وارد کنن

  • ناشناس

    به نظر شما بهتر از آشغالهای تولیدی وطنی نیست. نمیگم عالیه ولی همیشه واسه ما ایرانی جماعت فلک زده انتخاب بین بد و بدتر هست. به امید روزی که نسل بعد ما خوشی و رفاه رو ببینه از ما که گذشت

  • ناشناس

    مباد که گدا معتبر شود.

  • ناشناس

    شدیم اشغال دانی چین

  • ناشناس

    فعلا که کشور آشغالدونی شده ،خدا رو شکر صنعت خودروسازی روسیه در حد چین نیست

  • حبیب

    حالا همین بازنشسته رو 2،3 میلیارد میندازن به خلق الله

  • ناشناس

    سایپا خودش عامل گرانی باید محاکمه بشه
    و دولت بهش اجازه نده از چین کمونیست و از خدا بی خبر ماشین بونجول وارد کنه در غیر این صورت خود دولت عامل گرانی و بیسباتی اقتصاد و بی ارزشی پوله

  • ناشناس

    بدک نیست، قاعدتا ویرایش هم نواهند کرد.

  • ایرانی

    خاک بر سر ما که بدبختیمون تمومی نداره

  • ناشناس

    نگران نباش ملت براش صف می بندند

  • ناشناس

    من این ماشینو ندیده به هر چی تولید داخل هست ترجیح می دم . خودم 5 ساله زوتی z300 دارم و عالیه . اگه این قیمتش مناسب باشه حتما میخرم

  • ناشناس

    کیفیت که مهم نیست مهم اینه وارد کننده هاش چقد رشوه بده ان. از قبلش چقدر به نماینده ها و دولت میماسه مهمه برای اجازه واردات

  • bamfild

    مگه بقیه ماشینهای داخل ایران به روز هستن؟ پژو سمند و پارس تکنولوژی و کابین بین ده تا بیست سال گذشته رو دارن این که حسابی شاخه ، مگه فکر کادیلاک و آاُدی بالای پنج ملیارد بودین که ایرانیان ماهی هفت و سیصد اداره کاری بگیرن؟

  • ناشناس

    فقط بخاطر اینکه روحیه ایرانی‌ها را خوب می‌شناسند و می‌دانند آشغال جمع کنان جهان هستند

  • ناشناس

    کاری ندارم که چینیه و آشغال ... ولی طراحی قدیمی ظاهر و داخل؟ اونوقت ماشینایی مثل ساینا و تیبا و ... چی هستن؟

  • علی

    توکشوری که هنوز موتور پیکان رو می‌زاره تو بدنه وانت ،ارم سمند میزنن جلوش ،اسمشو میذارن آریسون ،،،،این ماشین مال ما ایرانیها حکم پورشه رو داره

  • ناشناس

    اینجا ایران مکانی بدون مشکل برای ورود اجناس بنجول

  • ناشناس

    ماخودمون خواستیم این طوری زندگی کنیم

  • ناشناس

    نسولین از رده خارج مدیران از رده خارج ریس جمهور از رده خارج و در نهایت لوازم مصرفی از رده خارج و نتیجه کشور به فنا رفته ایران

  • ناشناس

    خودمون به خودمون رحم نمی کنیم سراغ چینی رو می گیرم

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج