این ۴ ماشین ایرانی به بازار خودرو شوک میدهد؟
خودروسازان داخلی و بخش خصوصی برای توسعه سبد محصولات خود چند خودرو جدید را به زودی روانه بازار خواهند کرد.
برترینها: خودروسازان داخلی و بخش خصوصی برای توسعه سبد محصولات خود و برای تکمیل و تجاریسازی خودروهای دارای کسری قطعات پیشرفته، چند خودرو جدید را به زودی روانه بازار خواهند کرد. خودروهایی که با عرضه آنها کمی بازار کم تنوع ایران رونق پیدا خواهد کرد. در ادامه این مطلب از گجتنیوز با این ۴ خودروی جدید داخلی آشنا خواهیم شد.
ایران خودرو تارا دندهای V۳
تارا دندهای V۳ به عنوان یکی از ۴ خودروی جدید داخلی قرار است با لقب مجهزترین سدان دندهای به بازار عرضه شود. تارا دندهای V۳ از استارت دکمهای، سیستم ورود بدون کلید و سانروف برقی دو حالته بهره میبرد که در نسخه تارا دندهای معمولی وجود ندارند. طراحان کلیدهای بالابر شیشه این نسخه را نیز از کنسول میانی به درها انتقال دادند.
تارا دندهای V۳ در بخش فنی نیز همانند نسخه معمولی از همان پیشرانه TU۵P بهره میبرد، اما اکنون گیربکس ۶ دنده جایگزین گیربکس ۵ دنده شده است. این تغییر باعث کاهش مصرف سوخت و استهلاک پیشرانه به ویژه در زمان حرکت با سرعتهای بالا خواهد شد.
سایپا آریا
آریا که به عنوان کراس اوور جدید گروه خودروسازی سایپا محسوب میشود قرار است نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به بازار ایران عرضه شود. مسئولان سایپا اعلام کردند این خودرو به جای پیشرانه توربوشارژ M۱۵TC شاهین به پیشرانه جدید ME۱۶ مجهز خواهد بود. این پیشرانه همان TU۵P است که پژو پارس نیز از آن بهره میبرد.
در حال حاضر مشخصات فنی سایپا آریا به شکل کامل منتشر نشده، اما سایپا قصد دارد این کراس اوور اقتصادی را با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ تا ۱.۲ لیتری به بازار عرضه کند. همچنین مصرف سوخت این خودرو نیز به شکل ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۵.۵ لیتر اعلام شده است.
بهمن ریسپکت
بهمن ریسپکت به احتمال زیاد تا پایان سال ۱۴۰۱ روانه بازار خواهد شد؛ چرا که مدیرعامل بهمن موتور اخیرا اعلام کرد در فصل پاییز طرح فروش ریسپکت با قیمت کارخانهای ۷۳۷ میلیون تومان آغاز خواهد شد. مدیرعامل بهمن موتور در زمان معرفی این سدان مونتاژی در نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد این سدان با درصد داخلیسازی ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید خواهد شد.
بهمن ریسپکت که از لحاظ ظاهری به آریزو ۷ مدیران خودرو شباهت دارد به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر را به تولید برساند. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۹ لیتر سوخت مصرف میکند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
هایما ۸S ایران خودرو
مدیرعامل ایران خودرو با اعلام این که تولید انبوه هایما ۸S در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد گفت تولید ۵ هزار نسخه از این شاسی بلند مونتاژی در سایت خراسان در دستور کار قرار دارد. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو امسال به معرض نمایش درآمد به عنوان پرچمدار خانواده هایما در ایران محسوب میشود.
از امکانات هایما ۸S نیز میتوان به دوربین ۳۶۰ درجه، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم نمایش میزان باد لاستیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، آینههای تاشو برقی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانورامیک، ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتنمتر را به تولید برساند.
نظر کاربران
یکی از یکی اشغال تر با قیمت های غیر واقعی و نجومی
شوک چیه بگو با این قیمتها سکته میدند
با این قیمت ها خیلی سخته یه ماشین خوب داشت دیگه
میشه دقیقا مشخص کنید کدوم یک از این خودروها دقیقا ایرانی هستند؟
اگر ایران خودرو دست صاحب اولیه خود بود الان محصولاتی متفاوت با حال داشت و قطعا قابل رقابت و دولت هم از عوارض خودروهای وارداتی سود خود را میبرد ملت هم ماشین خوب سوار میشد.
حال یکی بگوید ملت تا کی باید تاوان این اشتباه را بدهد
کی از موتور tu5 و گیربکس دنده ای میکشید بیرون پس
ماشینهای. وارداتی. چه وقت میرسند. ما از اینها. نمیخواهیم.
با این درآمدها ی وندر غاز که به ملت میدن همون پیکان رو میتونیم بخریم دلمون خوشه به صنعتگران که در خدمت ملت باشن یه سر بزنید خارج کشور ببینید وجدان یعنی چی
دقیقاً .