کاربردی ترین نرم افزار crm در ایران
نرم افزار crm چیست؟ این سوال فوقالعاده مهمی است که بسیاری از مدیران مجموعهها به دنبال پاسخ آن هستند.
همانطور که میدانید، امروزه کسبوکارها باید بیشتر از گذشته به فکر افزایش مشتری باشند و این موضوع بدون استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری امکانپذیر نخواهد بود. گفتنی است که از بهترین مزیتهای برنامه crm کاهش هزینه تا حداقل ۲۵ برابر است که میتواند به مشاغل فرصت خودنمایی بدهد. بهطورکلی در حال حاضر بهکارگیری از بهترین برنامه crm از مهمترین مواردی است که باید برای هر کسبوکار در نظر گرفته شده باشد. حال اگر هنوز هم پاسخ روشنی در خصوص سوال نرم افزار crm چیست؟ دریافت نکردهاید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
نرم افزار crm چیست؟
نرم افزار crm به معنای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. درواقع شرکتها یا کسبوکارها برای افزایش فروش، نیاز مبرم به بهبود ارتباطاتشان با خریداران دارند. البته این امر در جهت جلب رضایت افراد و افزایش مشتری نیز انجام میشود. بهطورکلی میتوان فرآیند crm را بهصورت ایجاد روابط بهتر برای جذب و نگهداری مشتری ونهایتاً وفاداری این افراد در نظر گرفت. گفتنی است که در حال حاضر شرکتهایی که با استفاده از crm توانستهاند کسبوکارشان را رونق دهند، روزبهروز در حال افزایش است و اگر شما عزیزان بهعنوان یک مدیر مجموعه هنوز از این امکان بهره نبردهاید، توصیه میکنیم که حتماً آن را موردبررسی قرار دهید.
مزایای بهکارگیری از نرمافزار crm
استفاده از برنامه سیآرام دارای یکسری مزیتهایی است که مدیران مجموعهها را وادار به استفاده از این برنامه مدیریت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کرده است. حال اجازه دهید در کنار اینکه به سوال نرم افزار crm چیست؟ پاسخ دادهایم، به برخی از مهمترین مزیتهای این برنامه اشاره کنیم:
-
بانک اطلاعاتی یکپارچه:
از این برنامه به جهت افزایش فروش و رشد بهتر کسبوکارها استفاده میشود که در رأس آن، ارتباط فوقالعاده جذاب با مشتریان قرار دارد. در این نرمافزار اطلاعات کاملی از مشتریان و خریدهایشان قرار دارد و مدیران هر بخش بهراحتی میتوانند به آن دسترسی داشته و یک شمای کلی از آنچه که مشتریان به آنها نیاز دارند، در اختیار داشته باشند. پرواضح است که این اطلاعات که شامل آخرین گزارشات، بازدیدها و خدمات ارائه شده است، به بهبود کیفی فعالیتهای کسبوکارها منجر میشود.
-
مدیریت فروش:
پرواضح است که با توجه به اینکه همهی اطلاعات در برنامه crm به ثبت میرسد، مدیران مجموعهها بهطور کامل میتوانند در جریان مذاکرات، فروش و بهطور کلی فعالیتهایی که در این راستا انجام میشود، قرار داشته باشند. این مزیت سبب میشود که پیگیریها راحتتر انجام شده و نیازمندیهای مشتریان را در اسرع وقت تهیه نمایند.
-
دریافت انواع گزارش:
در تعریف نرم افزار crm چیست؟ میتوان انواع گزارشات را نیز موردبررسی قرار داد. درواقع مدیران کسبوکارها بهراحتی میتوانند گزارشات از پیش ساخته شده را به جهت گزارشگیری آماده کنند تا اطلاعات کاملی از مشتریان داشته باشند. همانطور که میدانید، گزارشات ارسالی به یک مجموعه میتواند دلایل افزایش فروش و یا شکست مذاکرات فروش را تعیین کند که این موارد بهطور اتوماتیک پیشرفت یک مجموعه را در بر خواهد داشت.
-
بهبود عملکرد کارکنان:
برنامه crm نه تنها بر افزایش فروش و مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، بلکه برای مدیریت عملکرد کارکنان نیز فوقالعاده عالی است. درواقع اینکه کارکنان هر بخش از یک کسبوکار وظایفشان را به خوبی انجام دهند، طبیعتاً زمینه پیشرفت کسبوکارها فراهم خواهد شد؛ بنابراین حتماً توصیه میکنیم که از این برنامه که همه جانبه موارد مختلف را زیر نظر دارد، استفاده کنید.
چه کسبوکارهایی میتوانند از برنامه crm استفاده کنند؟
اگر شغل و فعالیتتان بهگونهای است که با افراد مختلف در قالب مشتری سروکله میزنید، بهطور قطع به چنین برنامههایی برای پیشبرد اهدافتان نیاز خواهید داشت. همانطور که در بخش نرم افزار crm چیست؟ عنوان شد، نرمافزار crm به جهت ارتباط بهتر و آسانتر با مشتریان تهیه و تنظیم شده است تا مدیران کسبوکارها راحتتر بتوانند به نیازهای افراد پاسخ دهند. بهطورکلی میتوان ادعا کرد که همهی شرکت و کسبوکارها بدون شک به یک برنامه مناسب و ایده آل crm نیاز دارند که البته با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد برنامههای این حوزه در حال افزایش است و طبیعتاً هرکدام دارای ویژگیها و امکانات خاصی هستند، توصیهی ما استفاده از نرمافزار crm همیار فروش است.
نتایج عدم بهکارگیری از برنامه crm
پرواضح است کسبوکارهایی که بهصورت دیمی مدیریت میشوند، هرگز نمیتوانند به موفقیتهای دائمی دست پیدا کنند. درواقع ضرورت استفاده از crm به همهی مدیران مجموعهها اثبات شده است و در صورت عدم بهکارگیری از آن مشکلات زیر به بار خواهد آمد:
-
خستگی کارکنان:
پرواضح است که اگر قرار بر این باشد که همهی کارهای یک مجموعه بهصورت دستی و آفلاین انجام شود، این کارکنان کسبوکارها هستند که باید فشار زیادی را تحمل کنند که یکی از بدترین نتایج آن اشتباهاتی است که منجر به عدم پیشرفت مجموعه خواهد شد.
-
کم شدن فرصت فروش:
با توجه به تعریف در بحث نرم افزار crm چیست؟ پرواضح است که این برنامه با ارائه گزارشات جذاب، به خوبی میتواند فرصتهای فروش زیادی را در اختیار مجموعهها قرار دهد که طبیعتاً عدم استفاده از آن به کاهش فروش و عدم جذب مشتری منجر میشود.
گفتنی است که از دیگر پیامدهای عدم استفاده از سیآرام میتوان به غیر قابلپیشبینی بودن مشکلات کسبوکارها، سردرگمی کارکنان، عدم پیشرفت و... اشاره کرد.
ارسال نظر