سدان الکتریکی و پرقدرت «مرسدس» رونمایی شد
گروه خودروسازی مرسدس بنز که مدتی پیش با عنوان دایملر شناخته می شد، به سرعت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود بوده و مدتی پیش سدان الکتریکی قدرتمند AMG EQE ۵۳ را معرفی کرد.
خودرونویس: گروه خودروسازی مرسدس بنز که مدتی پیش با عنوان دایملر شناخته می شد، به سرعت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود بوده و مدتی پیش سدان الکتریکی قدرتمند AMG EQE ۵۳ را معرفی کرد.
مرسدس بنز در کنار این مدل، نسخه ضعیف تری به نام AMG EQE 43 را نیز معرفی کرده که مقداری ضعیف تر و ارزان قیمت تر نسبت به مدل EQE 53 است. با وجود اینکه مرسدس AMG EQE 43 در زمینه قدرت و اسب بخار ضعیف تر از مدل پرچمدار بوده، ولی به عنوان مدل پایه AMG اصلا خودروی کندی نیست و عملکرد رضایتبخشی را از خود ارائه می دهد.
مشخصات مرسدس AMG EQE ۴۳
مرسدس AMG EQE 43 از دو موتور الکتریکی بهره برده که روی هم رفته قادر به تولید 469 اسب بخار قدرت هستند. بدین ترتیب این خودرو نسبت به AMG EQE 53 مجهز به پکیج داینامیک پلاس حدود 208 اسب بخار قدرت کمتری تولید می کند. در خصوص گشتاور نیز این مرسدس AMG EQE 43 قادر به تولید 858 نیوتن متر بوده که حدود 142 نیوتن متر نسبت به نسخه AMG EQE 53 ضعیف تر است.
مرسدس AMG EQE ۴۳ قادر است طی ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که ۰.۹ ثانیه نسبت به مدل پرچمدار کندتر است. ضمن اینکه بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که ۳۰ کیلومتر بر ساعت نسبت به مدل پرچمدار کندتر است. از جمله تفاوت های EQE ۴۳ با مدل ۵۳ می توان به فقدان پکیج داینامیک پلاس AMG و همچنین سیستم تمام چرخ محرک ۴Matic+ اشاره کرد. البته این مدل پایه AMG همچنان دارای سیستم تمام چرخ محرک ۴Matic اما بدون نشان پلاس است. تفاوت این دو سیستم انتقال قدرت در عملکرد آنها بوده که نمونه نصب شده برای مدل ۵۳ برای استخراج عملکرد بهتر تیون شده است.
فقدان پکیج AMG داینامیک پلاس برای مدل EQE ۴۳ به این معنا بوده حالت بوست مد دیگر برای این خودرو وجود ندارد تا به صورت موقت و مقطعی بتوان نیروی تولیدی پیشرانه را افزایش داد. بسته به مد رانندگی می توان نیروی تولیدی پیشرانه های الکتریکی تا ۲۳۵ اسب بخار هم کاهش داد که این تنها در حالتی امکان پذیر بوده که حالت رانندگی لغزنده را انتخاب کنید.
هر دو سدان الکتریکی مرسدس AMG EQE دارای سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب هستند که تا ۳.۶ درجه چرخ های عقب آنها امکان چرخش را به صورت استاندارد دارند که همین موضوع در سرعت های پایین شعاع گردش را کاهش می دهد و در سرعت های بالا هم موجب پایداری بیشتر می شود. در صورت پرداخت مبلغ اضافی سیستم تعلیق بادی مشابه با برادر بزرگتر این دو خودرو یعنی AMG EQS و همچنین AMG GT چهار درب روی EQE نصب می شود. به صورت آپشنال هم می توان دیسک های ترمز کربن سرامیکی و رینگ های ۲۱ اینچی روی AMG EQE نصب می شود.
نظر کاربران
اینا ایمبولایزر و ای بی اس دارن؟
بنظر داشبوردشون هم طرح جدیده. داشبورد طرح پژویی
نکته شگفت انگیز اینکه زه روی در نداره