تندر ۹۰ ایرانی مدرن چه ویژگیهایی خواهد داشت؟
تصاویر جدیدی از پروژه سایپا P۹۰ یا همان تندر ۹۰ ایرانی منتشر شده که در آن برخی جزئیات این پروژه به چشم میخورد.
اسب بخار: تصاویر جدیدی از پروژه سایپا P۹۰ یا همان تندر ۹۰ ایرانی منتشر شده که در آن برخی جزئیات این پروژه به چشم میخورد.
سایپا P90 نسخه ایرانیزه و باز طراحی شده رنو تندر ۹۰ (لوگان نسل اول) است. این پروژه توسط مهندسان مرکز تحقیقات سایپا در دست اجرا بوده و در چند وقت اخیر، تولید آزمایشی برخی اجزای این سدان اقتصادی و ارتقا یافته آغاز شده است. طراحی و تولید سوییچ بانک های داخل کابین، طراحی کلاستر (جلو آمپر) تمام دیجیتال، نمونه سازی اجزای بدنه، نمونه سازی اجزای کابین، انتخاب قوای محرکه و… از جمله اتفاق هایی است که برای پروژه سایپا P90 در دست انجام قرار گرفته است.
هنوز تصاویری از نسخه تولید اولیه و پروتوتایپ P۹۰ از مرکز تحقیقات سایپا به بیرون درز نکرده است. اما آن طور که گفته می شود، طراحی این سدان ایرانیزه در نسخه نهایی تا حدی متفاوت تر از طرح های گرافیکی خواهد بود. در حال حاضر دو تصویر مفهومی و گرافیکی دیگر از سایپا P۹۰ منتشر شده که رسانه اسب بخار آن را در این خبر قرار داده است. همچنین تصویر سوییچ بانک مرکزی روی داشبورد و طرح گرافیکی جلو آمپر دیجیتال P۹۰ هم برای اولین بار رسانه ای شده است.
مشخصات فنی تندر ۹۰ ایرانی سایپا
آن طور که گفته می شود، سایپا P۹۰ در نمونه پایه به پیشرانه M۱۵ توربو (پیشرانه فعلی سایپا شاهین) مجهز خواهد شد. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵F۱۸ پنج سرعته دستی، توان را به چرخ های جلوی P۹۰ می رساند. البته این احتمال هم وجود دارد که تندر ۹۰ ایرانیزه سایپا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ و تنفس طبیعی به بازار عرضه شود. این پیشرانه نمونه بومی سازی شده EC۵ گروه PSA است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ تا ۱۵۳ نیوتن متر تولید می کند.
تصاویر گرافیکی سایپا P۹۰ منتشر شد - (۲۱ آبان ۱۳۹۹)
صبح روز 254 بهمن ماه گروه خودروسازی سایپا، تصاویر گرافیکی از تندر ۹۰ ایرانی را منتشر کرد. «سایپا P90» به عنوان سدان جدید این خودروساز ایرانی شناخته می شود که بر روی پلفترم B0 گروه رنو توسعه پیدا کرده است.
به نقل از سایپا نیوز، گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته است. سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.
با توجه به داخلیسازی هایی که در این سالها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. اولین معرفی سایپا P90، با تصاویر گرافیکی این خودرو همراه شده است.
سایپا P۹۰ ، سدان مدرن با داخلی سازی حداکثری
سایپا پی ۹۰ فقط یک فیس لیفت ال ۹۰ نیست، بلکه خودرویی ارتقا یافته در ظاهر و باطن است که تفاوتهای قابل توجهی نسبت به نسخه خارجی و قدیمی دارد.
سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به رنو ال۹۰ دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود.
در بخش جلوی پی ۹۰، طراحی متفاوتی از ال۹۰ اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی سایپا در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و به مراتب ساختار به روزتری نسبت به رنو ال۹۰ دارند.
چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی P۹۰ نسبت به نمونه خارجی است.
همچنین طراحی جلوی P۹۰ با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B۰ گروه رنو-نیسان نشان میدهند.
طراحان مرکز تحقیقات سایپا هم در این پروژه سعی کرده اند تا P۹۰ مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال ۹۰ ایجاد شده تا P۹۰ با قواعد به روزتری همراه شود.
در بخش طراحی عقب نیز میتوان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوانپسندتر را در P۹۰ مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خطهای تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P۹۰ دیده می شود.
سایپا پی ۹۰ قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانههای جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.
سایپا P۹۰ بر اساس چه خودرویی طراحی شده است؟
سایپا P90 بر اساس رنو تندر ۹۰ (لوگان نسل اول) طراحی شده و قرار است تا گروه سایپا آن را در سال ۱۴۰۱ به بازار معرفی کند.
سایپا P۹۰ چه پیشرانه ای خواهد داشت؟
آن طور که گفته می شود، سایپا P90 در نمونه پایه به پیشرانه M15 توربو (پیشرانه فعلی سایپا شاهین) مجهز خواهد شد. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵F18 پنج سرعته دستی، توان را به چرخ های جلوی P90 می رساند. البته این احتمال هم وجود دارد که تندر ۹۰ ایرانیزه سایپا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ و تنفس طبیعی به بازار عرضه شود. این پیشرانه نمونه بومی سازی شده EC5 گروه PSA است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ تا ۱۵۳ نیوتن متر تولید می کند.
پروژه سایپا P۹۰ در چه مرحله ای است؟
این پروژه توسط مهندسان مرکز تحقیقات سایپا در دست اجرا بوده و در چند وقت اخیر، تولید آزمایشی برخی اجزای این سدان اقتصادی و ارتقا یافته آغاز شده است. طراحی و تولید سوییچ بانک های داخل کابین، طراحی کلاستر (جلو آمپر) تمام دیجیتال، نمونه سازی اجزای بدنه، نمونه سازی اجزای کابین، انتخاب قوای محرکه و… از جمله اتفاق هایی است که برای پروژه سایپا P90 در دست انجام قرار گرفته است.
نظر کاربران
ضایع و عقب مونده
پاسخ ها
خیابونهای قاهره و بغداد و بمبئی پره از ماشینهای جدید بعد ما باید تندر رو به قیمت خون پدر اینا بخریم با کیفیتی نصف ماشینهای معمولی خارجی
مرکز تحقیقات سایپا!
قیافه رو خخخخخخخخخخخخخخخ بابا همون پرایده خخخخخخخخخخخخخخ ناموسن این چه طراحیه
مسخره ملت کردن ، همه جا ماشین برقی تپچولید میکنند برا ما کاردستی
به نظر بنده ویژگیهایی چون ضخامت ورق ومتعاقبا ایمنی پایینتر لوازم بدنه بی دوام اتاق با متریال ضعیف که زود به صدا بیفتدوقیمتی بسیار بیشتر از لوگان ۹۰داچیای رومانی باآرم رنومعروف به تندر۹۰خواهدداشت
من نمیدونم مسوولیت سایپا و ایران خودرو وچرا نمیخاد قبول کنند که ساختن ماشین کار اینا نیست وخدا وکیلی با این کیفیت فقط از بین بردن منابع ملی است
همه ما باید از تولیدات داخلی همایت کنیم من خودم چندین ساله پراید دارم خیلی هم ازش راضی هستم به هیچ عنوان هم چیزی دیگه سوار نمیشم ،،باور کنید راست میگم جدی جدی
چه زشت
قیمت کارخانه 350 ملیون تومان بازار آزاد 500 ملیون تومان
پاسخ ها
فقط در قیمت مدرنه
خخخخخخخخخخ کیه بخره هنوز کسی شاهین تارا و...نمیخره اوناییم که خریدن مینالن ازش هرروز تعمیرگاهن قطعه هم براش نیست چون به تعداد محدود عرضه شده خخخخخخ
سلام
بعید میدونم به این قیمت بدن
ماشینهای جدید ایرانخودرو و سایپا
کیفیت هیچ قیمت در حد روز دنیا
خخخخخخخخخخخ جلو دنا عقب تندر
پاسخ ها
داخل پراید
مردم ال 90 رو به خاطر موتورش میخریدن نه قیافش .اکثریت که خودرو شاهین دارن ازش راضی نیستن شما باز این موتور اشغال و گذاشتین رو این ماشین
پاسخ ها
موش به سوراخ نمیرفت جارو به دمش بستن.....موتور شاهین با فن کبابی روی بدنهبد قیافه ال نود...چه میکنه سلیقه سایپا
عکس طراحان خودرو سازهای ایرانی رو هم بزارید ما اقلن اشنا بشین با نخبه های میهنمون
علی بر کت الله یی ۱۰۰میلیونم رو این بزارین
باز یک نیرنگ دیگر ... !!!
این تندر نود نیست یه خودرو چینی آشغاله میخوان به اسم تندر نود بندازن به مردم
پاسخ ها
مردم هم دوست دارن انداختن بهشون
ادم یاد شاهکارهایی میوفته که یه جوون بی پول و ایضا ایران خودرو روی بدنه ماقبل تاریخ پیکان انجام میدادن
وقاهت اینا بی حد و مرزه
چراغارو تغییر دادن باز شد ماشین جدید
بابا چرا اینقد به ذهن خلاقتون میارید.
ماشین رو وارد کنید حالا که بی عرضه هستید،
مگه قرار شماها در همه عرصه های تکنولوژی خودتون رو نشون دهید.
چرا نباید مثل بقیه مردم دنیا ماشین سوار شیم!
چرا این ماشین ها رو انحصاری به خودمون میدن و کلی ازمون پول میگیرن!
پاسخ ها
چون لیاقت مون همین قدره
نخر عزیزم با این قیمت اینا میشه بهترین ماشین نسل قدیم ژاپنی سوار شد مثله مزدا و کمری و کرولا حتی بی ام و تا 2006 میشه سوار شد با این قیمت مگه احمقم بیام بدم 500میلیون به ممد ال نود؟
وقتی مردم ما واسه همین لگن ها صف میکشن چه توقعی داری کلی ازشون پول بگیرند مردم ما دوست دارند گرون بشه خب اونا هم راحت سوارشون میشن از ماست که بر ماست تا وقتی این مردم اتحاد برای نخریدن نداشته باشند گرونتر هم میشه
پیشرفت چشم گیر ایرانیان در خودرو سازی جهان رو متحول کرده
اصلا شما بگو بهترینه اصلا رو دستش نمیاد. همینکه گیربکسش دستیه باید بندازیش قاطی آشغالا
خیلی زشته
خواهشن تندر 90رو بد نام نکنید نگید تندر جدید این همون موتور شاهینه و بدنه چند تا ماشین دیگه یه اسم روش بزارین که ربطی به تندر 90نداشته باشه دریغ از طراحی جدید و فقط بلدین موتور فلان ماشین و بدنه فلان ماشین و اتاق فلان لگنو سر هم کنید بدید دست ملت
پاسخ ها
تندر کجا بود ممده بابا
عقبش شبیه رنو هست جلو هم دنا درب ها هم همون تندر ۹۰
چی ساخته سایپا الان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همش کپی برداری و تقلید .
پاسخ ها
شتر ،گاو ، پلنگ
اینکه دنا چرا همشون مثل همند
موتور تیبا روی ال 90.توروخدا بسه این مسخره بازیا.ال 90 همش هست و موتورش
به خدا قسم خر همون خره فقط پالونش عوض شده همین
اخه اینا میدونن برا هرچی که درست میکنن مردم سروپا میشکنن چرا آشغال درست نکنن
همچین میگه مدرن گفتم الان ۴۰۰ اسب حداقل ازش کشیدن بیرون
پاسخ ها
والا به اندازه نیسان آبی هم قدرت نداره!
واقعا خیلی قشنگه امیدوارم با قیمت خوب در بازار عرضه اش نمیایند
پاسخ ها
قشنگه؟؟؟؟؟؟ داداش ظاهر نبین بزک دزکو این ارگونامیش افتضاحه برای سفر و خیابون فکر کنم برای شما پیکانم زیادیه یخورده به روز شین خدایی این چیه طراحی شده بعدشم الا همه خودروها برقین ایران هنوز گازی بنزینی
به درد این میخوره که هر ساختمانی یه دونه از اینارو بخره بزاره دم در به عنوان سطل زباله ازش استفاده بشه
چقدر هیچ چیزش به هم نمیاد. طرح عقب به بدنه و کناره ها نمیاد. طرح جلو که شبیه کوییکه. موتور که مال یه چیز دیگه است. بابا فرغون تولید کن، ولی درست و حسابی
من دیگه حرفی ندارم.تا کی میخواین آبروی ایرانو با این آت و آشغال ها ببرید؟
پاسخ ها
تا وقتی مرزا باز نشن و ملت نتونن خودزو وارد کنن خودشون وضع همینه این رقابت نیست انحصاره
تورو خدا این مسخره بازی ها رو بزارید کنار موتور تیبا
پاسخ ها
موتور تیبا هم همان موتور دستکاری شده پراید است
تا وقتیکه مردم برای خرید محصولات این دو مونتاژ کار. سر و دست میشکنن . داستان همینه
شما کننده نبستین دست بکشین از کشتن مردم با این اشغالاتون ...صنعت کمونیستی از شما بهتر بود
تركيب ساينا و ال نود (با كيفيت سایپا) و حداقل قيمت دو برابر
خدایا تو همین دنیا به اینا نشان بده وقتی این کامنتهای مردم عزیز کشورعزیزمون رو میبنه آها از قلب انسان وآدمیت بیرون میاد خدایا خودت برس بداد ما
ال نودی که موتورش km4 همان ال نود اصلی نباشد ال نودنیست مردم قیافه ال نود را بخاطر موتور و گیربکس اورجینالش تحمل می کردند
خیلی زحمت کشیدین موتور ۱۶۰۰ توربو با ۱۱۳ اسب بخار
واقعا خسته نباشید
این پروژه با مخ میخوره زمین من نمیدونم این مثلا مهندسا یا مثلا طراحا کجا درس خوندن یا اصلا چی بلدن قربونت شما همون پراید تولید کن سنگینتری
واقعا که مرگ بر مافیای خودرو سازی هدفتون جز جیب زدن و کشتن مردم با این لگن های بی کیفیت چیه خودرو درست حسابی نمی تونید بسازید کنار بکشید واردات خودرو را آزاد کنید
L90 بخاطر موتورو استحلاک کمش میگرفتن. و استقامت بدنه ای که داشت. (تا سال ۹۰) وعلا کسی از قیافش خوشش نمیاد.
حالا اینا چ فکری کردن. که با موتور اشغال شاهین بدنش بیرون
فقط باید گفت شرم بر لگن ساز داخلی
موتور؟می دونم که پراید هست آشغال
ازقیمتش بگن موقع تحویل میشه چند صد میلیون واقعا اگه ماشینهای روز دنیا رو ببینیم باید خجالت بکشیم خودرو سازها هم خودشونو وهم ملت رو گیر آوردن
یه ماشین تند 90 مدل 91 دارم واقعا از اینها خیلی خوب است ازهمه نظراین جدید های که می خواهند به مردم بدهند اشغال هستند
دقیقا مانند وضعیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خودتونه . مفلوک و داغون و بی ریخت
من دوازده ساله ال۹۰دارم تاحالا شمع عوض نشده بعد این ماشینای ضایع که موتور پراید میندازین روش میخواین قالب مردم کنین ماشین من اب رادیاتش کم نمیشه بعد اینا یکم. سرده موتورش تق تق میکنه
زیباست.اگه.مثل.تندر.نود.جان.سخت.باشد
باید افرین گفت به این مهندسین و طراحان این شرکت.. درود بر شرفشون که همچنین خودرویی رو برای ما طراحی کردند.. ممنون از شما
بابا بخدا ساخت ماشین کار شما نیست چرا بی خیال نمیشسد فقط باید ببرید مستقیم روی آهن اصفهان
تو رو خدا ال۹۰ با این آشغالا بدنام نکنید من قبل ال۹۰ پژو پارس داشتم به خاطر ضعف گیربکس ۵۰۰۰ کارکرد فروختم از وقتی ال۹۰ سوار شدم با هیچ ماشینی نمیشه مقایسش کرد موتور عالی بی سروصدا راحت بدون دردسر
اتو اشغال واقعا ماشینهای اشغال
تاوقتیکه هرچی میگن وبارمردم میکنن قبول میکنیم همینه
دقت کردید همینایی که کلی غرغر میکنن اولین نفر هستن که به حساب زرنگی خودشون میرن ثبت نام میکنن و بخاطر جهالشون خیلیا بد بخت میکنن
اشکالی نداره بالاخره فرق بین عاقل و نادان باید مشهود باشد
خ خ ال نود با موتور تیبا ...!!!! شرم آوره گویا موتور تیبا را بین المللی کردن !!!!!
اگر بجای اصرار به تولید خودروهای آشغال 100 سال پیش گاو پرورش میدادیم الان کل دنیا رو شیر میدادیم
مایه ننگ تولید خودروسازی
بازم چراغ ها عوض شد متور تیبا رو گذاشتن روی اتاق های موجود با یه قوطی رنگ قرمز
بازگشت به عقب
خوبه، نسبت به پراید قابلیت کشتن چند نفر در روز را داره؟!
همینکه کل کلیدهای شیشه بالابر روی داشبورده یعنی زحمت یه سیم کشی ساده روی درها رو ندادن باید بفهمیم که برای بقیه ماشین چقدر زحمت کشیدن!