هیولای ایتالیایی پس از ۳۰ سال بازگشت!
در اقدامی جالب توجه، لامبورگینی اقدام به تولید نسخهای مدرن از کونتاش کرده است.
برترینها: سرانجام لامبورگینی رسماً از کانتاش جدید پردهبرداری کرده است. این یک سوپرکار تولید محدود است که برای ادای احترام به یکی از نمادینترین ساختههای تاریخ سنت آگاتا یعنی کانتاش افسانهای ساخته شده است.
کانتاش از ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۰ روی خط تولید لامبورگینی قرار داشت و طراحی آن توسط گروه برتونه انجام شد. در مجموع ۱۹۸۳ دستگاه از این خودرو تولید شد. دربهای قیچی وار کانتاش در آن زمان برای مخاطبین بسیار جذاب و خلاقانه بود.
این سوپراسپرت مدرن، پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۶٫۵ لیتر را، همراه یک موتور برقی ۳۴ اسب بخار ارائه میدهد تا مجموع قدرت ۸۰۳ اسب بخار فراهم شود. کونتاش ۲۰۲۱، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲٫۸ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸٫۶ ثانیه خواهد داشت. نهایت سرعت این خودرو ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
کونتاش جدید، پیشرانه هیبریدی مشابه با لامبورگینی سیان دارد و فناوری ابرخازن (Super Capacitor) شرکت سازنده را در اختیار راننده میگذارد. این خودرو، در نمای پشت و طراحی کابین نیز، شباهت زیادی به سیان دارد. از سویی دیگر، پلتفرم و شاسی کونتاش ۲۰۲۱ نیز عاریتگرفته از اونتادور است.
در داخل کانتاش، غربیلک فرمان و صندلیها با اونتادور مشترک هستند، اما داشبورد، کنسول مرکزی و رو دریها از سیان گرفته شدهاند. البته برای متمایز کردن کانتاش از این دو، طراحان لامبورگینی دریچههای تهویهٔ جدید و تریم چرمی متفاوتی را روی کنسول میانی آن کار کردهاند. این شرکت همچنین میگوید کانتاش به نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی جدیدی مجهز شده است، اما این نمایشگر بسیار به نمونهٔ مورداستفاده در سیان شبیه به نظر میرسد.
در طراحی کانتاش جدید تلاش شده تا کدهایی به مدل کلاسیک این خودرو نیز ارجاع داده شود و حاصل کار یک نمایش موفق دیگر از لامبورگینی است که مورد توجه کارشناسان حوزه قرار گرفته است. هرچند تناسبات و فرم اتاق اونتادور بهوضوح در کانتاش مشهود است و چندان شباهتی با کانتاش اصلی ندارد، اما پانلهای بدنهٔ فیبر کربنی آن کاملاً جدید بوده و با الهام از کانتاش اصلی طراحی شده است.
کانتاش جدید مثل همهٔ پرچمداران لامبورگینی، استایل گوهای شکل، سطوح زاویهدار و درهای هیچی مانندی دارد، اما همهٔ این ویژگیها برای اولین بار در پروتوتایپ کانتاش LP۵۰۰ معرفی شدند که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده بود. این پروتوتایپ در سال ۱۹۷۱ رونمایی شد و در سال ۱۹۷۴ با نام کانتاش LP۴۰۰ روی خط تولید رفت.
قسمت جلویی کانتاش LPI ۸۰۰-۴ با چراغهای ذوزنقهای شکل، دماغهٔ صاف و ورودیهای هوای مستطیلی، یادآور مدل LP۵۰۰۰ QV است که یکی از نسخههای بعدی کانتاش بود که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد. همین ویژگی در دهانهٔ چندضلعی گلگیرها که با رینگهای رتروی ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب به همراه لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا پر شده است هم به چشم میخورد.
براساس برنامههای لامبورگینی، تولید کانتاش محدود به ۱۱۲ دستگاه خواهد بود و تحویل آن از سه ماهه اول ۲۰۲۲ آغاز میشود. قیمت خودرو هنوز مشخص نشده است. این خودرو بهاحتمالزیاد آخرین مدلی است که بر اساس معماری مونوکوک اونتادور ساخته شده است، زیرا نسل جدید پرچمدار لامبورگینی بهزودی با شاسی و قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی از راه خواهد رسید.
نظر کاربران
بچه گي يادش بخير هركسي تو كارت بازي كارتهاي ماشين، لامبورگيني بهش ميفتاد انگار سلطان دنيا شده چون هيچ كارتي نميتونست اونو ببره
خدا پدر وليعهد رو بيامرزه يكي از اينا داشت كه الان تو موزه خودرو هست لااقل ميشه از نزديك اين به قول شما هيولا رو ديد
اونقدر ریز و دقیق به جز ییات پرداخته که انگار قراره به هر کدوم از ما یه دونه مجانی بدن .... خب بدونیم که چی؟