با موتورسیکلت های کروز آشنا شوید +عکس
برای آشنایی بیشتر با انواع موتورهای کروز که برخی از آنها نسخه های بهروز شده نمونه های قدیمی خود هستند، با ما همراه باشید.
برترین ها: برخی از مردم موتورسیکلت را بسیار ترسناک و خطرناک می دانند. اما این وسیله نقلیهی دوچرخ بسیار هیجان انگیز و جالب است و سواری با آن با صرف نظر از خطرات احتمالی، بسیار هم خوب است. تصور کنید، موتور شما نسخه بهروز شده هارلی دیویدسون سال ۱۹۳۶ میلادی باشد و با آن تفریح کنید.
برای آشنایی بیشتر با انواع موتورهای کروز که برخی از آنها نسخه های بهروز شده نمونه های قدیمی خود هستند، با ما همراه باشید.
۱۹۳۶ Harley-Davidson EL
موتور سیکلت هارلی دیویدسون EL سال ۱۹۳۶، الگویی شبیه موتورهای سنگین وزن دارد. موتور مشهور ۶۱ اینچ مکعبی Knucklehead V-twin، نخستین موتور سوپاپدار هارلی علاوه بر اینکه بسیار قدرتمند است، تاثیر بصری بسیاری نیز روی موتور دارد. مخزن بنزین اشکیشکل با کلاهک فیلتردار دوگانه دارد و ریتم صدای جالب اگزوز موتورهای هارلی را در خود حفظ کرده است. کنسول شمارنده سرعت که روی باک بنزین نصب شده است، گلگیرهای خطی و باک روغن به شکل نعل اسب از دیگر مشخصه های این موتورسیکلت زیبا هستند که نماد واقعی یک هارلی دیویدسون است.
۱۹۵۹ Triumph T۱۲۰ Bonneville
این موتور از نظر طراحی در صدر بهترین موتورسیکلت ها قرار دارد. این موتور کاربراتور دوگانه از نوع Tiger T۱۱۰، دارد و می تواند به راحتی تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. در سال ۱۹۶۳ میلادی، استیو مککویین (هنرپیشه) در یکی از فیلم هایش با یکی از موتورهای Bonneville سوار بود و با آن رانندگی و حرکات ژانگولری انجام می داد و به همین دلیل، این برند فروش بالا و طرفداران بسیاری داشت. اما با ورود ژاپن به بازار رقابت تولیدات موتورسیکلت، Bonneville مورد بی مهری واقع شد و توانست دوباره در سال ۱۹۸۴ میلادی بلند شود. در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز Triumph Bonneville ۷۹۰ باعث شد تا نام این برند دوباره بر سر زبان ها بیفتد و به جایگاه نخستین خود بازگردد.
۱۹۶۹ Honda CB۷۵۰ Four
موتورسیکلت هوندا CB۷۵۰ از نظر عملکرد در وضعیت جدیدی قرار دارد. این موتورسیکلت، موتور چهار سیلندر با چهار کاربراتور دارد که کمی یپیچیده به نظر می رسد اما استفاده از آن آسان است و تولید آن نیز برای کمپانی سازنده، هزینه کمی بر جای می گذارد. موتور زیبای CB۷۵۰ هوندا می تواند در عرض ۱۳ ثانیه یکچهارم مایل را طی کند. صاحب موتور می تواند در تمام روز از آن سواری بگیرد. ترمزهای آن دیسکی هستند که در لحظه می گیرد.
۱۹۷۰ Honda CT۷۰ Trail
موتورسیکلت Trail ۷۰ به قدری کوچک بود که بیشتر برای کودکان و نوجوانان مناسب به نظر می رسید. البته بزرگسالان نیز می توانستند از این مینی موتور استفاده کنند. هوندا ادعا می کند فقط در سال ۱۹۷۰ میلادی حدود یکصدهزار دستگاه از آن فروخته است. این موتور تا سال ۱۹۹۴ میلادی بدون هیچ تغییری همچنان تولید می شد.
۱۹۷۵ Honda GL۱۰۰۰ Gold Wing
هوندا از فناوری موتورسیکلت برای موتور GL۱۰۰۰ Gold Wing خود استفاده کرده است. این موتورسیکلت، موتور یکهزار سیسی خنک کننده مایع دارد. این موتور می تواند تا یکهزر مایل در روز حرکت کند. در سال ۱۹۸۰ میلادی این موتور طرفداران بسیاری داشت و اکنون نیز با بهروزرسانی که روی آن انجام شده است، میان موتوردوستان، محبوبیت یافته است.
۱۹۷۷ Harley-Davidson Low Rider
نخستین هارلی دیویدسون با پوشش مشکی و صندلی فرمدار عرضه شد که نماد کمپانی سازنده آن به شمار می رفت. این موتور که همچون نامش ارتفاع پایینی دارد از دو طراحی کلاسیک و مسابقهای الهام گرفته است. اگزوز آن قطر بزرگی دارد و چرخ ها از آلومینیوم ساخته شده اند. فرمان موتور قلابیشکل و چنگالی است. این مدل یادآور موتورسیکلت های کروز ژاپنی است. مدل قدیمی این موتور، بهروزرسانی و دوباره تولید و عرضه شده است.
۱۹۸۱ BMW R ۸۰ G/S
بیامو، موتور سیکلت کانسپت خود را برای حرکت در جاده های برون شهری طراحی و عرضه کرده است. این موتور برای افراد هیجاندوست بسیار جالب است. این موتورسیکلت برای سواری در اتوبان ها بسیار چابک است و به خوبی می توان با آن در راهباریکه های کوهستانی نیز رانندگی کرد. تایرها و ترمز آن برای این مسیرها کاملا بهینه شده اند. موتور آن ۷۹۶ سیسی R ۸۰ G/S است و احتمالا یکی از بهترین و پرفروش ترین موتورسیکلت های بیامو خواهد بود.
۱۹۸۴ Kawasaki ZX۹۰۰ Ninja
این موتورسیکلت موتوری دارد كه در بالا دو ميل بادامك و ۱۶ سوپاپ دارد. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و بدنه آن نیز سبک است. نینجا اصلی، ۱۴۵ مایل در ساعت حرکت می کرد که برای آن زمان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید به شمار می رفت و قیمت مناسبی هم داشت.
۱۹۸۵ Suzuki GSX-R ۷۵۰
نسخه جدید سوزوکی GXS-R از نوع مسابقه ای با بدنه سبک است و در نسخه بازتولید شده، بهبودهای فراوانی داشته است. این موتورسیکلت، بدنه آلومینیومی و وزن سبک ۱۸۰ کیلوگرمی دارد. این محصول نیز موتور ۴۰۰ سیسی دارد. بدنه این موتور به سبک موتورهای مسابقه ای ساخته شده است و چراغ جلوی آن دوگانه است.
۱۹۹۳ Ducati M۹۰۰ Monster
این موتورسیکلت، بدنه و ستون های آلومینیومی و استیل با مقاومت بالا دارد. M۹۰۰ Monster این موتورسیکلت را از نظر ظاهری تقریبا خالی ساخته است و در عوض کارایی و سرعت بسیار خوبی دارد. این موتورسیکلت برای استفاده داخل شهری بسیار مناسب است. طراح این موتور می گوید برای ساخت آن به یک زین، باک، موتور، دو عدد چرخ و فرمان نیاز بود. به همین سادگی هم این «غول» جالب را ساخته است. نسخه اصلی این موتور تاکنون ۲۵۰ هزار نسخه فروخته است.
۱۹۹۸ Yamaha YZ۴۰۰F
این موتور بیشتر برای آفرود مناسب است. موتور آن ۳۹۹ سیسی و ۴ استورک با مایع خنک کننده است. این موتور سیلندر پرتراکم دارد و از جدیدترین تکنیک ها در آن استفاده شده است تا سبک و جمع و جور باشد. البته از موتورها دوستونه سنگین تر است.
۲۰۱۴ Zero SR
این موتور برقی است و با باتری کار می کند. توان حرکت ۱۰۰ مایل با یک بار شارژ را دارد و برای استفاده داخل شهری بسیار مناسب است.
۲۰۱۴ EBR ۱۱۹۰RX
این موتور نیز تولید بزرگ ترین تولیدکننده موتورسیکلت های دنیا، یعنی هارلی دیویدسون است. این مدل یک اسکوتر توربو دیزل و برای استفاده شهری مناسب است.
نظر کاربران
فقط هارلی دیویدسون