«آریا» نخستین کراساوور ایرانی وارد خط تولید شد
از چند روز قبل اجزای بدنه کراساوور آریا وارد خط بدنه خانواده SP۱۰۰ در کارخانه سایپا شده و ساخت اتاق این خودرو آغاز گردیده است.
عصرایران: از چند روز قبل اجزای بدنه کراساوور آریا وارد خط بدنه خانواده SP۱۰۰ در کارخانه سایپا شده و ساخت اتاق این خودرو آغاز گردیده است. اولین کراس اوور از یک مگاپلتفرم ملی شناخته میشود که در کلاس C خودروها قرار گرفته د و از پلتفرم SP۱۰۰ در آن استفاده شده است. این خودرو که در مرداد ۹۹ رونمایی شد، در کمتر از ۶ ماه وارد خط تولید شده و فرایند مونتاژ اولیه را تجربه میکند.
با آغاز تولید اولیه آریا، رکورد کمترین فاصله زمانی از رونمایی تا ورود به خط تولید به نام این کراساوور سایپایی ثبت گردید. پیش از این بسیاری از خودروهای داخلی با فاصله زمانی ۸ ماه تا ۲ سال از رونمایی، وارد خط تولید آزمایشی شده بودند.
از چند روز قبل اجزای بدنه کراساوور آریا وارد خط بدنه خانواده SP۱۰۰ در کارخانه سایپا شده و ساخت اتاق این خودرو آغاز شده است.
تولید بدنه سایپا آریا فرایندی مشابه به ساخت اتاق شاهین را دارد و این کراساوور هم از متریالها و فرایندهای ساخت جدید در سازه خود بهره میبرد. از سویی با توجه به اینکه آریا و شاهین بر روی مگاپلتفرم SP۱۰۰ طراحی شده اند، اجزای مشابهی را در بخشهای مختلف دارند و همین مسئله باعث شده تا فرایند تولید اولیه آریا با سرعت بیشتری طی شود.
در حال حاضر اولین کراس اوور از مگاپلتفرم ملی فرایند تولید خودروهای نمونه را طی میکند و در این مرحله با تولید ۲۶ دستگاه آریا در خط تولید، کارکنان خط هماهنگی لازم را برای مونتاژ این خودرو به دست میآورند و چیدمان خط با توجه به این خودرو سازگار میشود.
با توجه به برنامهریزیهای انجام شده، از نیمه اول سال آینده تولید این کراساوور ایرانی با تیراژ انبوه و به صورت رسمی آغاز میشود و طبق وعده قبلی مدیران سایپا، در سال ۱۴۰۰ قدم بر جادههای کشور میگذارد.
سایپا آریا طراحی قابل قبول و مدرن داشته و ابعاد مناسبی را نسبت به سایر رقبای کلاس C خود دارد و از سویی با تیپبندیهای مختلف، سطح امکانات و ویژگیهای فنی متفاوتی را به مالکان خود ارائه میدهد.
آریا در تیپ فول مانند شاهین به امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سانروف، مالتی مدیا و نمایشگر لمسی، رهیاب ماهوارهای، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه نمایش تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BAS، ساختار BCM، استارت دکمهای، آینه برقی، سامانه ورود بدون کلید و... مجهز است.
نظر کاربران
همش سه تادونه تولیدکردن همش تبلیغات الکی
پاسخ ها
پشتش شبيه کوييک هست
جان خودم این هم روی پلتفرم پرایده
موتورش چیه؟ همون موتورهای همیشگی.
اینکه تیباست
موتور چیه... پراید
زیر خبر ماهواره امارات که تماما خارجیه خودشونو می کشند به ایران می رسه تحقیر و تمسخر شروع میشه .حیف ایران
چقدر شبیه mvm هست
نخندونین مارو
پاسخ ها
هنوز سالها زمان مونده تا ما برسيم به محصولات توليدي مثل ارباب چين كه الان تو ايران هست: ماشين گنده (مثلا شبيه شاسي بلند)با ديفرانسيل جلو (!!)و موتور با قدرت 135 اسب بخار !!
اون تازه چينه الان اين شده.
نه بابا تیبا خودشونه سر مردم کلاه میزارن
اینکه کپی برابر با اصل تیبا ۲ هستش....
پاسخ ها
موتور تقویت شده پراید و پلت فرم بَزَک شده ی پراید خخخخخخ
اینکه همون هایما و ام وی ام هستش.
قیمت هم ناقابل مطابق با بودجه ایرانی 900 میلیون اونم احتمالا شرایط:90 درصد نقد الباقی مدت زمان بسیار بالا 3 ماهه با سود ناقابل 40 درصد.
به هر حال دندونهای ایرانی رو تو این ۴ سال شمردند
یک باکس کادو هم روش میدن شامل : موز، خیار، گوجه، پرتقال
پاسخ ها
موز و خیار چیه یک جاسوییچیه به اصطلاح چرمی میده و میگه برو خداروشکر کن
دندونای ایرانی ها رو چهل سالِ شمردن نه چهار سال
چهار سال نه ۴۲ سال البته احتمالا منظور شما از زمان خارج شدن از برجام هستش.
و متاسفانه وقتی مردم ماشین ۳۰میلیونی رو ۲۳۰ میلیون میخرند، عمرا دلار بشه۱۰هزار تومان همون ماشین بشه ۵۰ میلیون.
مقصر اصلی خودمون هستیم فقط که همراه میشیم
۴۲ سال وضع همینه
اگه تونستند یه ماشین با کیفیت با قیمتی که قابل خرید برای قشر عمده ای از این ملت باشن رو تولید کنند . تولید ماشین تو ایران مثل اپارتمانهای بساز بفروشی شده
چه فایده وقتی قیمتش پول خون مردمه؟!
گفتن کی بود ما دیدن
اگر واردات آزاد می شد . هیچ کس نگاهش هم نمی کرد . انحصار دولتی هسدیگه وگرنه باید می گفتند مملی
خیلی دارن تند میرن بابا یک ذره یواش اینقدر انتظار نداشتیم خخخخخ حالا دوروز دیگه میگن هواپیما هم داریم میسازیم اصلا همین آریا رو تبدیل به تاکسی هوایی کردیم خخخخخخ
دیگه اسم نبود که اسم خودروهای عتیقه آریا را که قبل انقلاب مونتاژ میشد روی این خودرو گذاشتند؟
با شنیدن اسمش بلافاصله تصویر آن خودرو در ذهن شکل می گیرد
فقط چراغها رو تغییر میدن
بلابه نسبت حاظرین
این همان لگن همیشگی
قاتل بعدی ایرانیان...
مقایسه شود با نیسان آریا که در طول این 42 سال چقدر مسئولان ما ادعا کردند و نتوانستند..
خدارو شکر که نمیتونیم بخریم ما تو خرجه غذا موندیم کاش یه پراید داشم
از پيشرفت ايران خوشحال ميشيم كامنت منفي نميديم هنوز زنده ايم و زنده خواهيم ماند
مامان کوییکه.
Made in RPC
آفرین. خیلی خوبه. امیدواریم یکروز خودروساز داخلی خودرویی با کیفیت تر از بنز بسازد اما به قیمت ارزانتر از مشابه خارجی. اگر قرار باشد به مردم خودمان گرانتر بفروشیم این نوعی برده داری به سبک مدرن خواهد بود. هر صنعت داخلی در جهت ارزانتر شدن محصول در رقابت با محصول مشابه خارجی پایه گذاری می شود نه اینکه پس از چند دهه تزریق مالی فراوان، در حال حاضر خودرویی گرانتر از خودروی مشابه خارجی در داخل تولید کند!
اسمشو که از اریای قبل از انقلاب کش رفتن
وای خدا! صنعت خودروی ژاپن، آلمان و کره از ترس آریا دچار سرگیجه شده اند!!!