اولین خودروی برقی بازار ایران معرفی شد
"کارمانیا eK۱ "وزنی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی کمتر از ۴۰ دقیقه تکمیل می شود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA۰۱ به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها نیاز دارد.
عصر ایران: "کارمانیا eK۱ "وزنی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی کمتر از ۴۰ دقیقه تکمیل میشود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA۰۱ به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتریها نیاز دارد.
اولین خودروی برقی بازار ایران به نام "کارمانیا eK۱ " به صورت رسمی معرفی شد.
در کنفرانس خبری معرفی این خودرو که با حضور محسن برارزوان مدیر عامل کارمانیا به عنوان شرکت تولید کننده این خودرو در ایران و مسئولان ارشد آن انجام شد"کارمانیا eK۱ " به عنوان اولین خودروی برقی بازار ایران معرفی شد.
خودروی "کارمانیا eK۱ " در واقع همان همان "سودا SA۰۱ " است نمونه که طی قرارداد میان کمپانی چینی و کارمانیا، پا به خط تولید این خودروساز ایرانی گذاشته است.
محسن برارزوان مدیر عامل کارمانیا در مورد مشخصات این خودرو گفت: تولید SA۰۱ در این شرکت با انتقال دانش از شرکت چینی صورت میگیرد؛ ضمن اینکه در حال مذاکره با شرکت چینی برای بازخرید باتریهای مصرف شده پس از پایان عمر ۱۰ ساله هستیم.
وی با بیان اینکه این شرکت پیشگام عرضه خودروهای الکتریکی و پاک به ایران بوده خاطر نشان کرد: تصمیم به عرضه خودروی "کارمانیا eK۱ " به عنوان یک خودروی برقی با توجه به آلودگیهای شدید کلانشهرها طی سالهای جاری گرفته شده است.
برارزوان با بیان اینکه شرکت کارمانیا صرفا قصد عرضه خودروهای الکتریکی را ندارد ادامه داد: در راستای تولید خودروهای بنزینی نیز و مذاکره با دو برند چینی در حال انجام است و برنامه داریم تا در کنار سودا، محصولات بنزینی را با نشانهای تجاری دیگر به ایران بیاوریم. همچنین همچنان مذاکره با بی وای دی ادامه دارد و تا به این لحظه همکاری با برخی خودروسازان چینی برای عرضه محصولات بنزینی به قطعیت رسیده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر زمان فروش و عرضه این خودرو گفت: با ارسال اولین پکیجهای "کارمانیا eK۱ " به ایران در اواخر سال جاری، تولید این سدان الکتریکی در کارخانه کارمانیا در بم از اواخر سال جاری یا فروردین ۱۴۰۰ آغاز میشود و عرضه این خودرو به بازار از تیر سال بعد آغاز میشود.
وی افزود تحویل این خودرو در ابتدا به مشتریان بی وای دی بوده که اولیت تحویل هم بر اساس زمان ثبت نام و تحویل است؛ و پس از اتمام تعهدات معوقه، فروش آزاد کارمانیا SA۰۱ نیز آغاز خواهد شد.
وی افزود در سال ۱۴۰۰ تیراژ تولید این خودروی الکتریکی چیزی در حدود ۱۰۰۰ دستگاه در سال است؛ ولی تیراژ آن از سالهای آتی افزایش خواهد یافت.
به گفته مدیر عامل کارمانیا این شرکت با سودا توافق کرده که کل بازار خاورمیانه را پوشش دهد و سودا SA۰۱ از ایران و به وسیله کارمانیا به تمامی کشورهای منطقه خاورمیانه صادر میشود که همین موجب ارز آوری برای کشور میشود.
وی در پاسخ به پرسشی در زمینه چگونگی ایجاد زیر ساختها برای ایستگاههای شارژ این خودرو در کشور گفت: در حال مذاکره با دو شرکت دانش بنیان برای ایجاد ایستگاه شارژ در کشور هستیم؛ که در فاز اول و تا پیش از عرضه "کارمانیا eK۱ " ایستگاههای شارژی در تهران و برخی کلانشهرها نصب میشود و در فاز دوم اقدام به نصب ایستگاههای شارژی با فاصله مناسب و مسیرهای منتهی با استانهای شمالی و جنوبی که بیشترین تردد مسافران نیز در آنجاست، خواهد شد.
وی در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: با توجه با نوسان قیمت ارز هنوز قیمت این خودرو مشخص نشده است که این موضوع نیز در هنگام فروش به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
مشخصات خودرو
سودا SA۰۱ یا همان "کارمانیا eK۱ "یک سدان اقتصادی برقیکوچک است که بر اساس خودروی سوزوکی SX۴ ساخته شده است.
این خودرو قابلیت پیمایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ داشته و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتریها در آن دیده میشود.
مطابق اعلام مدیران شرکت کارمانیا خودرو eK۱ با هر بار شارژ امکان تردد حدود ۳۷۰ کیلومتر را دارا است.
"کارمانیا eK۱ "وزنی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی کمتر از ۴۰ دقیقه تکمیل میشود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA۰۱ به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتریها نیاز دارد.
با توجه به اینکه این خودرو در بازده خودروهای اقتصادی قرار درد لذا از آپشنهای گوناگون در آن خبری نیست و، اما امکانات پایه در آن دیده میشود.
از امکانات مهم این خودرو در بخش رفاهی و کاربری میتوان به سیستم فرمان برقی، راهیاب GPS، سنسور پارک عقب، فرمان چند منظوره، سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی LCD با پشتیبانی از اتصال بلوتوث و USB، امکان شارژ تلفن همراه با قابلیت شارژ سریع، قفل شدن خودکار درب خودرو در سرعت بالای ۱۵ کیلومتر، دوربین دید عقب، چراغهای مخصوص روز، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی و آینههای الکتروکرومیک اشاره کرد.
کارمانیا اعلام کرده که گارانتی کلی ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال را برای eK۱ درنظر گرفته و پیشرانه الکتریکی و مدار کنترل را ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است. از سویی باتریهای خودرو گارانتی ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر را دارد.
نظر کاربران
این که همه چیزش شبیه ال 90 هستش
پاسخ ها
خوب که چی ماشین ساخت چینه
مهم اینه که برق است و دوستدار محیط زیست. بدون صدا و آلودگی.
ساخت کشور همیشه طلبکار چین هست.
داداش چی با چی مقایسه میکنی.ال نود یه پیچش میارزه به کل این
برای آنهاکه برقشان رایگانه وارد شده
دقیقا کاری که ایرانخودر و سایپا میکنند زحمت میکشند از یه جای میخرن اینجا با بدترین کیفیت سرهم میکنند و چند برابر قیمت میندازن به مردم ...دلالی
احساس میکنم مستعمره چینم
فقط قیمتشو بگو ...پایین۱ملیارد باشه میخرم
عمرا ايي راه بره پياده بري زودتر ميرسي
پاسخ ها
هههههههه
ههههههههه
افسوس که از خودروهای امریکایی ،آلمانی و ژاپنی رسانده شدیم به اشغالهای چینی
پاسخ ها
دقیقاً
چقدر زشته .
پاسخ ها
زشتی اون رو فعلا کاری نداشته باش فکر این بکن که اگه شارژش تموم شد باید یک ساعت بشینی تا شارژ بشه
همه ماشيناي چيني زشتن اصن نياز نيست بدوني چينيه خود قيافه ضايعش داد ميزنه دقيقا ادم ياد تويوتاي دهه هشتاد ميلادي ميفته هنوز بعد اين همه سال نتونستن قيافه ضايع چراغها و گلگيرهاي باد كرده ماشيناشونو درست كنن و ببين ما چقدر بدبختيم كه سهممون از بازار ماشين تو دنيا شده اين آشغالا
با حرفات کاملا موافقم.اما تویوتاهای دهه هشتاد صد برابر اینا بهتر بودن قیاست اشتباست.چون هم زمان خودشون طراحی های خوبی داشتن.و به دلیل مهندسی و طراحی های خوبشون هنوز هم جلوه دارن بعد چهل سال.دوامشونم که خودت بهتر میدونی
چین گفته بیا پیچهای چرخشو سفت کن یا ببندبگو ایرانیه
پاسخ ها
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
همینه به خدا. همینه
10میلیارد
خدا لعنتتون کنه دانشمند ایرانی بهترین خودرو برقی دنیا ساخت از کشور انداختینش بیرون بعد این اشغالو درست کردین
پاسخ ها
حرف حق
خودروی ملی چینی، والّا به خدا، اگه درشکه از اروپا وارد کنیم، بهتر از ماشین چینیه. ....
دلیل قطعی برق پیدا شد خخخخخخخخخخخخ
عجبا
این لعنتی راه هم میره :))
بل بله
با شعار نه شرقی نه غربی هدایت داده شدیم به مستعمرگی برای چینیها!!
خیلی خوبه
باید تولید انبوه بشه
این آغاز راه است
درود
انقد مسخره چین میکنین ...... از چین چی میدونید ..... ازکشور های قدرتمند جهانه فک کنم نمیدونین
دوازده سال پیش بچه های برق دانشگاه قزوین یه ماشین برقی ساخته بودن و اون موقع همین مسافت رو میتونست طی كنه و منتظر بودن تایید بشه برای تولید انبوه، دو سال بعدش پیگیر شدم فهمیدم دانشجو ها از ایران رفتن و اینقدر اذیتشون كرده بودن كه بی خیال شده بودن. بعد از این همه سال این چینی ها میخوان علم یك دهه قبل خودمون رو به ما بفروشند. واقعا اینا كی هستن و از جون ما چی میخوان كه اینقدر دشمنی میورزند با ایران؟ چرا علناً برای نابودی تلاش میكنند؟
شارژش تموم شد باید چی دست بگیریم وایسیم کنار جاده؟
پاسخ ها
دوشاخه
فقط با تسلا مقایسه کنید
کپی هم که اصلا نکردن. یه فیس کاملا جدید
اینکه این کار رو شروع کردن یه اتفاق خوبه .
ان شاءالله گامهای بعدی محکم واستوار تر در تولید داخلی برداشته شود.
در این خودرو هم اگه زمان شارژ به حداکثر 10 دقیقه تقلیل یابد ،خریداران بیشتری خواهد داشت.
قیمت گذاری می شه هم قیمت یک بنز! فایده ندارد که! باید قیمتشم پایین باشه. باید دولت به خاطر برقی بودن و هوای پاک، مالیات و گمرک و ... رو به صورت تشویقی برای این خودرو بیاره پایین ترین حد ممکن.
فکرشو بکن مثل موبایلت همش باید چشمت به باطری باشی همش استرس خححخح