پورشه ۹۱۱ هنوز هم شما را غافلگیر میکند
نخستین آزمایش جادهای مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۱۱ تارگا انجام شد؛ خودرویی که بر پایه پورشه Carrera-۴ ساخته شده است و در ماه خرداد به بازار عرضه خواهد شد.
بالاخره نخستین آزمایش جادهای مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۱۱ تارگا انجام شد؛ خودرویی که نخستین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۴ از آن رونمایی شد. جدیدترین نسخه این مدل که بر پایه پورشه Carrera-۴ بنا نهاده شده است؛ همانند پورشه کاررا در کارخانه Zuffenhausen ساخته میشود و از همان بدنه آلومینیومی و سامانه چهار چرخ متحرک بهره میگیرد.
ویژگیهای خودرو
ستون میانی خودرو (B-Pillar) با پرداخت کرومی مات، برای نخستین بار طی مدت زمانی طولانی، یادآور نمونههای کلاسیک تارگا است؛ مدلی که نخستین نمونه آن ۶۳ سال پیش معرفی شد. این ستون که در طول بیش از نیمی از اتاق خودرو ادامه دارد، به افزایش صلبیت پیچشی و ایمنی چپ شدن خودرو کمک میکند. اگرچه پوشش محدب اطراف پنجره عقب -با دو لایه شیشه ایمنی- یادآوری دیگری از گذشته به حساب میآید؛ اما نحوه عملکرد سقف بازشو خودرو مسلما چنین ویژگی ندارد. به جای سقف تاشو دستی، مدل جدید به سقف تاشو خودکار با عملکردی دیدنی مجهز است: کافی است دکمهای را فشار دهید تا بدنه عقب، درپوش موتور و پنجره عقب همگی به سمت عقب بروند، در حالیکه سقف پارچهای خودرو نیز با سر خوردن به طرف عقب در پشت صندلیهای پشتی پنهان شود. فرایند غرغر، جمع شدن و لولا شدن تنها ۱۹ ثانیه طول میکشد. تنها نکته منفی این است که برای انجام این کار ماشین باید در حالت توقف قرار داشته باشد.
مدل جدید تارگا نیز از همان سیستم چهار چرخ متحرک ۹۱۱ بهره میبرد و در عین حال بدنه عقبی پهنتری دارد. موتور ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری پایه آن ۳۵۰ اسببخار نیرو تولید میکند. این میزان در Targa-S با استفاده از یک موتور ۳.۸ لیتری به ۴۰۰ اسببخار میرسد، و البته ۱۴,۶۰۰ دلار هزینه اضافی برای خریدار به دنبال خواهد داشت. هر دو مدل از جعبه دنده ۷ سرعته دستی استاندارد بهره میگیرند و در صورت دلخواه میتوان سامانه دنده نیمهاتومات دو کلاچه پورشه (PDK) را روی آن نصب کرد.
شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو بسته به اندازه موتور و نوع سیستم انتقال قدرت، بین ۴.۲ تا ۵.۰ ثانیه طول میکشد. سامانه AWD فعال خودرو میتوانند تمام گشتاور را به چرخهای جلو منتقل کند و با استفاده از نرمافزار ضد لغزش خود از چرخش اضافی چرخها جلوگیری کند. مدل جدید به صورت استاندارد همرا با سامانه تعلیق قابل تنظیم ارائه میشود، تجهیزاتی که برای مدل پایه اختیاری است.
رانندگی
همانند یک دستگاه پورشه ۹۱۱ عادی، رانندگی با آن بسیار خوشایند است. تارگا ۴۰ کیلوگرم از کاررا سنگینتر است که تنها در سرعتهای پایینتر و دور موتور کمتر قابل توجه است. سیستم تعلیق برای این وزن اضافه تنظیم شده و هیچ ناملایمتی را هنگام رانندگی به سرنشین منتقل نمیکند. سامانه AWD و رینگهای ۲۰ اینچی P Zeros پیرلی تضمین میکند که در تمام طول رانندگی خودرو محکم به کف جاده چسبیده باشد.
فرمانپذیری خودرو همانطور که از یک ۹۱۱ انتظار میرود تقریبا بلادرنگ است. حالت اسپرت واکنش ساسات و دنده PDK را سرعت میبخشد؛ در حالیکه حالت Sport+ علاوه بر این کار رانندگی سفتتری نیز فراهم میآورد.
بخرم یا نخرم؟
اگر پولش را دارید، مطمئنا باید این خودرو را بخرید. اگرچه تارگا به پویایی مدل استاندارد کوپه دو چرخ متحرک نیست، اما برای بسیاری همانند قهرمان است (طبق آمار پورشه، از هر ۱۰ خریدار ۹۱۱ یکی اقدام به خرید تارگا میکند) و در تمام طول سال میتوان با آن رانندگی کرد. اگرچه پورشه قیمت پایه ۱۰۳ هزار دلاری را برای خودرو در نظر گرفته است، اما تجربه نشان داده است که این خودروساز علاقه زیادی دارد آپشنهایی را به خودرو اضافه کرده و سپس آن را به مشتری عرضه نماید. بنابراین به احتمال زیاد قیمت ۱۵۰ هزار دلاری برای مدل S دور از انتظار نخواهد بود.
تاریخ عرضه به بازار: خردادماه
قیمت پایه: ۱۰۲,۵۹۵ دلار
موتور: ۳.۴ لیتر ۶ سیلندر با توان ۳۵۰ اسببخار
وزن: ۱۵۳۸ کیلوگرم
شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: ۵.۰ ثانیه (۴.۸ برای PDK)
نظر کاربران
پولش را دارم اما نميخرم
پاسخ ها
احسنت بر تو که شرکت پورشه رو تحریم کردی.منم همین کارو میکنم.بیایید دست به دست هم بدیم و از تولیدات داخلی حمایت کنیم