۸۳۹۵۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

خطیبی: در عین رفاقت از گسترش جدا شدم

رسول خطیبی از سرمربیگری گسترش و ادامه همکاری با این باشگاه استعفا کرد.

خبرآنلاین: این بزرگ ترین شوک ممکن به فوتبال تبریز بود که بسیاری از داشته هایش را مدیون خطیبی است؛ وجود تیم دوم در این شهر، معرفی چند ستاره جوان از ماشین سازی و گسترش، متوقف کردن تیم هایی مثل سپاهان، استقلال، فولاد و نفت به خاطر تراکتور و ... اما او دیروز ساکش را بست و از باشگاه گسترش رفت. او پس از استفعا به خبرورزشی گفت: من نباید در این مورد حرف بزنم و باشگاه تصمیم گیرنده است. نیازی هم نیست که زیاد صحبت کنم چون باشگاه مدیرعامل دارد و ایشان صحبت خواهند کرد اما مسائلی در ذهنم وجود دارد که فکر کردم مردم ایران باید آن را بدانند.

خطیبی اضافه کرد: فوتبال همیشه نمی ماند، چه برای فوتبالیست ها و چه برای مربیان. همه ما جاهای مان را عوض می کنیم و استعفای من چیز عجیبی نیست. به جای فوتبال، من همیشه کوشیده ام که رفاقت ها را افزایش دهم. به خدا قسم هرگز از فوتبال چیزی نمی خواستم و دنبال مساله خاصی نبودم که به فوتبال بچسبم. از روز اول که وارد فوتبال شدم نیز سعی کردم به شهرم کمک کنم. می خواستم هر سال ۴، ۵ بازیکن را به لیگ معرفی کنم یا بهترین و یک مربی برنده لقب بگیرم. اینها خواسته های من از فوتبال بود. فصل قبل تیمم را قهرمان لیگ یک کردم و در این فصل هم کوشیدم که گسترش بین تمام تیم ها، بهترین نوع بازی را داشته باشد. تا جایی که من می دانم، همه روی بازی های تاکتیکی گسترش فولاد نیز صحه گذاشتند اما اینها همه ماجرا نیست.

خطیبی اضافه کرد: من یک سال و نیم است که نمک باشگاه را می خورم و نباید نمکدان شکن باشم. از سمندر مدیرعامل باشگاه تشکر می کنم و همین طور از بازیکنان گسترش که در این مدت، بهترین و صمیمی ترین دوستانم هستند. همین طور باید از هواداران تشکر کنم و مطبوعات و رسانه ها که همیشه حامی من بودند. در اصل آنها از مربیان نسل جدید حمایت کردند و این بسیار لذتبخش است. حالا من استعفایم را ارائه کردم و رفتم اما مردم باید بدانند رسول خطیبی عاشق تبریز، شیفته تراکتور و عاشق تیم های تبریزی است. در این مدت تمام تلاشم را کردم تا سر قولم بمانم ولی حالا گسترش فولاد در جدول رده بندی یازدهم است و این برخلاف عقاید و اصول من بود.

سرمربی جوان گسترش اضافه کرد: من می روم اما بضاعت تیمم را می شناسم. می دانم این تیم قطعا در لیگ می ماند و می تواند در بین ۱۰ تیم اول بایستد اما من زحماتم را کشیدم ولی دیگر نمی توانم بایستم. امسال هم واقعا خوب بودیم و عالی کار کردیم ولی وقتی نتیجه نگیری، اتفاقات دیگری رخ می دهد. من دست هیات مدیره را باز گذاشتم تا فرد دیگری را به تیم تزریق کنند، خودم هم می روم پی سرنوشتم.

از خطیبی پرسیدیم بحثی در میان بوده که باعث ناراحتی و عصبانیت شما شده و به خاطرش می خواهی گسترش را ترک کنی که گفت: قسم می خورم هیچ بحثی در میان نبود. در عین رفاقت و دوستی از گسترش جدا شدم. من یک آدم بلندپروازم که دوست دارم بالاتر از بقیه باشم. این شخصیت من است و نمی توانم آن را تغییر دهم چون اصلا بد نیست. پارسال قهرمان لیگ شدم، امسال هم در نیم فصل اول خوب بودیم. دوست داشتم موفق تر از اینها باشم که نشد. حقیقتش این است که تحمل این شرایط و حضور در پایین جدول را ندارم. نمی توان گفت گسترش فولاد قهرمان لیگ می شود چون اصلا چنین امکانی وجود ندارد. بضاعت ما بازیکنان لیگ یکی بود و از طرفی، بازیکنان درجه یک به گسترش نمی آمدند چون این تیم به تازگی از لیگ یک آمده بود و اسم و رسمی نداشت. من و دوستانم با تلاشی که داشتیم، نام گسترش را در فوتبال ایران سر زبان ها انداختیم و داشتیم خوب پیش می رفتیم ولی تلاش مان فایده نداشت و کار به جایی کشید که من احساس می کنم باید استفعا بدهم و از این تیم بروم. حالا یک مربی بیاورند که تیم را با همین بضاعت در لیگ حفظ کند و جزو ۱۰ تیم اول باشد. کارنامه من مشخص است، بازیکنانی که به فوتبال ایران دادم و خدمتی که به فوتبال تبریز کرده ام، با این استفعا از یادها نمی رود. امروز گسترش یازدهم جدول است که من می روم ولی مطمئن باشید بعد از من، بازیکنان تلاش خواهند کرد تا تیم را در رده های تک رقمی نگه دارند. من هم می روم تا تیمی را بگیرم که به دنبال قهرمانی است. تیمی را می خواهم که دغدغه اش رسیدن به سهمیه آسیا باشد و شرایط صعود و انگیزه های بلندپروازی را در خود تقویت کند.

رسول خطیبی در پایان گفت: امسال هم چند پیشنهاد بسیار خوب داشتم اما نمی خواستم به دوستانم پشت کنم و فکر می کردم باید بمانم چرا که فوتبال تبریز به من احتیاج داشت ولی حالا وقت رفتن است. از طریق روزنامه خبرورزشی از مردم تبریز خداحافظی می کنم و امیدوارم شادی های شان هر روز افزایش پیدا کند. دوست دارم تلاش هایی که برای فوتبال شهرم داشتم از یادها نرود. از همه بازیکنان و اهالی رسانه هم ممنونم. در این مدت، به اندازه کافی استراحت نداشتم. بعد از شکست مقابل صبا حتی یک دقیقه هم خوابم نمی برد و باید استراحت کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حسین محمودی رفسنجان

      به این میگن یک ادم فهمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج