۷۵۸۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تمام حاشیه های آقای بلاتر در ایران

سپ بلاتر مرد شماره یک فیفا پنجشنبه بسیار شلوغی را در تهران گذراند. پیرمرد سوییسی که باید ساعت ۱۶ در دبی به مراسم اختتامیه جام جهانی نوجوانان می رسید، کله سحر به دیدار معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست رفت تا بتواند پس از این دیدار خود را به آکادمی ملی فوتبال برساند!

تمام حاشیه های آقای بلاتر در ایران

روزنامه گل: سپ بلاتر مرد شماره یک فیفا پنجشنبه بسیار شلوغی را در تهران گذراند. پیرمرد سوییسی که باید ساعت ۱۶ در دبی به مراسم اختتامیه جام جهانی نوجوانان می رسید، کله سحر به دیدار معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست رفت تا بتواند پس از این دیدار خود را به آکادمی ملی فوتبال برساند!

یوزپلنگ ایرانی چشم سپ را گرفت!

دستاورد حضور بلاتر در سازمان محیط زیست جالب بود چون ابتکار پوستر یوزپلنگ ایرانی را به شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون آسیا هدیه داد و بلاتر که این یوزپلنگ زیبا را دیده بود، پیشنهاد داد نماد رسمی ایران در جام جهانی برزیل همین یوزپلنگ باشد. جالب تر اینکه سپ به علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که درخواست ایران را برای استفاده از برند مذکور در برزیل ۲۰۱۴ هر چه زودتر به فیفا ارسال کند.

سفیر برزیل زودتر از همه رسید!

قرار بود ساعت ۱۰ صبح مراسم افتتاح فستیوال مدارس فوتبال ایران با حضور بلاتر رسما آغاز ضشود. با اینحال کسی که زودتر به آکادمی رسید، سفیر فوتبالدوست برزیل، سانتیاگو ایرازبال مورانو بود، مردی که کشورش میزبان بزرگترین رویداد ورزشی سال ۲۰۱۴ جهان است، ۱۰ دقیقه زودتر از بلاتر خود را به آکادمی فوتبال رساند تا نشان دهد فوتبالی فوتبالی است.

دادرس مامور کنترل خبرنگاران!

چند دقیقه قبل از رسیدن بلاتر به آکادمی چند خبرنگار و تصویربردار جلوی در ورودی ساختمان انتظار رئیس فیفا را می کشیدند تا برای لحظاتی شکارچی اخبار و صحنه های آغازین ورود بلاتر باشند.

جالب اینکه مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون که شنید برای کنترل این چند نفر! زنجیر کشیده می شود، می گفت: «آقا کنترل اینها با من، شما خیالتان راحت!»

کی روش و علاقه اش به نسل آینده فوتبال

کارلوس کی روش یکی از مدعوین به مراسم افتتاح فستیوال مدارس فوتبال بود.س رمربی تیم ملی فوتبال که کت اسپورت قهوه ای شیکی پوشیده بود برای تمام نوجوانانی که از جلوی جایگاه ویژه در حال رژه عبور می کردند، دست تکان می داد. سرمربی پرتغالی تیم ملی که حساب سرحال به نظر می رسید، گاهی اوقات برای آنها که دست هایشان را دوستانه به سمتش تکان می دادند، علامت پیروزی را نشان می داد تا نشان دهد علاقه وافری به نسل آینده فوتبال ایران دارد.

مرد پرتغالی برای اینکه ثابت کند حسابی شارژ است، آخر مراسم در حالی که بلاتر برای بازدید از سالن آکادمی با هیئت همراه خود از زمین چمن خارج شده بود، همچنان کنار ۳۱ تیم نوجوان ماند تا با تمام تیم ها عکس یادگاری بگیرد. صبر و حوصله کی روش در این دقایق که توسط نزدیکان تیم ها اینطرف و آنطرف کشیده می شد، دیدنی بود چون کارلوس حتی یک لحظه هم لبخند از لبانش دور نمی شد.

وقتی بلاتر با مرشد زورخانه ضرب گرفت

تمام لحظات مراسم افتتاحیه مدارس فوتبال یکطرف و لحظاتی که سپ بلاتر تحت تاثیر ضرب مرشد ورزش پهلوانی زورخانه ای شده بود طرف دیگر!

رئیس فیفا در حالی که حواس خیلی ها به او نبود، همگام با ضرب مرشد، با دو دستش روی پای راستش ضرب گرفته بود و برای خودش عشق می کرد. نکته جالب دیگر این برنامه تقاضای مجری برنامه از بلاتر برای امتحان وزن میل زورخانه بود. سپ هم کوتاه نیامد و با دو دست بزرگترین سایز میل زوردخانه موجود را بلند کرد تا بگوید: «من هم می توانم!»

شیر تو شیر!

هر چه مراسم افتتاحیه مدارس فوتبال منظم آغاز شده بود، در پایان به بی نظمی انجامید. حضور بعضی از کم سن و سال ها که دنبال بانکنک های رها شده می دویدندو تلاش برخی دیگر برای عکس یادگاری گرفتن با خارجی ها، سبب شده بود تا اواخر مراسم حسابی شیر تو شیر به چشم بیاید.

نتیجه دیدار سپ و لاریجانی چه بود؟

پنجشنبه شلوغ آقای رئیس بعد از اتمام مراسم آکادمی ملی فوتبال، با حضور ۳۰ دقیقه ای اش در مجلس ادامه پیدا کرد. دستاورد دیدار سپ بلاتر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم این بود که لاریجانی به مرد شماره یک فیفا قول داد تا مشکل بانوان را حل کند.

تکیه کلام فرانسوی سپ!

مدیر سوییسی فیفا تکیه کلامش «واله» (به زبان فرانسوی یعنی حالا ...) بود و تقریبا در تمام گفتگوها با این کلمه به استقبال حضار می رفت! خلاصه رئیس که بعد از دیدن رئیس مجلس سریع خودش را به هتل آزادی، محل برگزاری کنفرانس ۳۰، ۴۰ دقیقه ای رسانه ای اش رسانده بود، یک «واله» دیگر گفت و بعد به ۷ پرسش مطرح شده پاسخ داد.

جاده خاکی!

جالب اینکه یکی از خبرنگارها که ظاهرا دیگر ارتباطی با شبکه ۵ سیما ندارد، به نمایندگی از شبکه ورزش پرسشی را در آخر کنفرانس مطرح کرد که نزدیک بود هر آنچه در این دو روز رشته شده بود، پنبه کند!

به واقع چند روز قبل از آمدن بلاتر به ایران جلسه ای با حضور نمایندگان رسانه ها و مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال در همین زمینه برگزار شده بود. آن روز قرار شد برای حفظ منابع ملی مبحث سوالاتی که در کنفرانس بلاتر مطرح می شود مشخص باشد.

حتی سهمیه رسانه ها هم برای طرح سوالات برگزیده شده بود. با این حال روز کنفرانس تمام قول و قرارها از سوی متولیان برذگزاری کنفرانس فراموش شد تا هم رسانه هایی که در جلسه هماهنگی با آقای دبیرکل حضور داشتند و به اتفاق نظر رسیدند، سوالاتشان را مطرح نکنند و هم آخر کار، تریبون «پرسش» دست کسی بیفتد که حتی مقام مسئولش در جلسه هماهنگی هم حضور نداشت! عاقبت هم همان شد که شرحش خالی از لطف نخواهد بود!

فردی که مدعی بود نماینده یکی از شبکه های تلویزیونی است پرسشی را مطرح کرد درباره نام لیگ اماراتی ها و آلودگی های فوتبال و البته تاکید کرد که بلاتر مدیر توانمندی نیست! البته در این بحرینی بودن شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مطرح شد. هر چند که شیخ سلمان هیچ ارتباطی با آل خلیفه ندارد و طبیعتا شرایط چسباندن این مدیر مسلط به زبان انگلیسی به آل ظالم مذکور تحت هیچ شرایطی وجود نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج