۶۰۶۷۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کریمی و دایی، دشمنان محبوب پرسپولیس

جادوگر و علی دایی همواره دو خط موازی بوده اند و هیچ گاه به همدیگر نرسیده اند. هر دو آنقدر پرنفوذ و قاطع هستند که حضور هر کدامشان به معنی منع حضور دیگری است.

کریمی و دایی، دشمنان محبوب پرسپولیس

روزنامه تماشا: جادوگر و علی دایی همواره دو خط موازی بوده اند و هیچ گاه به همدیگر نرسیده اند. هر دو آنقدر پرنفوذ و قاطع هستند که حضور هر کدامشان به معنی منع حضور دیگری است.

دایی و کریمی که سال هاست با یکدیگر زاویه دارند و کمتر اتفاق نظر پیدا می کنند جز در مواردی که دشمن های یکی داشته باشند، درست مشابه جبهه گیری های علی دایی که بدون هیچ مکثی نام خود را در کنار علی کریمی قرار می دهد تا بزرگی خود را در کنار بزرگی و محبوبیت کریمی قرار دهد و در نهایت حرفش را به کرسی بنشاند.

علی کریمی از زمان حضور در ایران و گذراندن سال های آخر دوران حرفه ای خود تاکنون هیچ گاه به پست علی دایی سرمربی نخورده است و هیچ گاه نپذیرفته شاگرد دایی باشد. دایی هم علاقه چندانی به کریمی ندارد و در پذیرفتن او همواره در کنار عدم تمایل، تردیدها داشته است.

به هر ترتیب دو پادشاه هیچ گاه در یک اقلیم نمی گنجند. در فصل جارتی همان سناریوی گذشته تکرار شد. نباید از این نکته غافل شد که کریمی اساس یکی از شماره هشت های طغیانگر فوتبال ایران است که نه مدیرعامل می شناسند و نه سرمربی.

کریمی و دایی، دشمنان محبوب پرسپولیس

دایی هم همواره ترجیح داده است برای دوری از حاشیه پرسپولیس را بی کریمی در اختیار بگیرد. این فرضیه دایی تا زمانی قابل اتکاست که این مربی نتایج قابل قبول را بگیرد و در مسیر قهرمانی گام بردارد، در غیر اینصورت سکوها بدون لیدر نام علی کریمی را به نشان اعتراض فریاد می زنند.

علی کریمی پس از سال ها توپ زدن در غربت در دوران مدیریت داریوش مصطفوی و در لیگ هشتم به باشگاه پرسپولیس بازگشت، آن زمان هدایت مدافع عنوان قهرمانی را افشین قطبی برعهده داشت که با استعفای خود، نلو وینگادای پرتغالی جانشین او شد و علی دایی به هدایت تیم ملی مشغول بود. یک سال گذشت و همه چیز تغییر کرد، علی دایی که در تیم ملی کار را بدون کریمی دنبال کرده بود، عاقبت بخیر نشد و پس از آن بازی برابر عربستان در آزادی با نظر ریاست جمهوری برکنار شد.

علی کریمی هم وقتی عباس انصاری فرد مدیر پرسپولیس شد به استیل آذین رفت. کریمی ۱۲ روز پس از پیوستن به استیل آذین شاهد برکناری انصاری فرد بود ولی این باشگاه رضایتنامه کریم یرا برای انتقال به پرسپولیس صادر نکرد تا اولین تقابل کریمی با پرسپولیس رقم بخورد. اواخر بازی کریمی به خاطر اعتراض به مسعود مرادی اخراج شد. او که موقع بیرون رفتن پیراهن استیل آذین را درآورد و پیراهن پرسپولیس را که زیر پیراهن اصلی پوشیده بود را به هواداران نشان داد، در این بازی بارها توسط هواداران پرسپولیس تشویق شد.

بازی برگشت در لیگ نهم، زمانی بود برای دوئل کریمی و دایی. دایی پس از مدتی خانه نشینی با درخواست حبیب کاشانی هدایت پرسپولیس را پذیرفته بود و جانشین کرانچار شده بود و کریمی همچنان در استیل آذین می درخشید.

کریمی که معتقد بود هیچ گاه شاگرد دایی نبوده است، در آغاز بازی به سمت او نرفت تا جو بیش از پیش ملتهب شود. علی دایی پیش از این دیدار مانع پیوستن مهدوی کیا به پرسپولیس شده بود و این باعث شد زوج کیا و کریمی بدجور از سوی هواداران حمایت شوند، البته دسته ای هم حمایت دایی را انتخاب کرده بودند. این بازی در نهایت آرامش دنبال شد، آن هم با تساوی بدون گل.

علی دایی پس از بازگشت علی کریمی از بوندس لیگا با حبیب کاشانی به بن بست رسید و در آن شرایط حاضر به عقد قرارداد با پرسپولیس نشد تا حمیداستیلی سرمربی پرسپولیس شود و بار دیگر شاهد حضور علی کریمی در پرسپولیس باشیم. حالا در لیگ سیزدهم، دایی به پرسپولیس برگشته و کریمی باید فوتبالش را در تیم دیگری دنبال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • تراختور

      پرسپولیس سه تا علی داره علی پروین،علی دایی,علی کریمی
      هر سه تا سلطان
      هرسه تا زیر سایه مرتضی علی سرور کیسه کشا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج