۵۸۵۴۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد آیت‌الله هاشمی به امیر عابدینی

مدیرعامل داماش نسبت به عدم توجه به بخش خصوصی گله مند است و دل پری از مشکلات و مصائب دارد. امیر عابدینی که همچنان منتظر اتفاقات خوش است تا به اوضاع داماش سرو سامان بدهد، در خصوص شرایط این تیم، فوتبال ایران و دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت می کند.

برنا: مدیرعامل داماش نسبت به عدم توجه به بخش خصوصی گله مند است و دل پری از مشکلات و مصائب دارد. امیر عابدینی که همچنان منتظر اتفاقات خوش است تا به اوضاع داماش سرو سامان بدهد، در خصوص شرایط این تیم، فوتبال ایران و دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت می کند.

* آخرین اوضاع و احوا داماش چه خبر؟

به اندازه ای از لحاظ مالی در فشار هستیم که شرایط باشگاه را فوق العاده سخت کرده است. تیم ما بسته شده و با ایثاری که بچه ها کردند و بدون دریافت یک ریال از قراردادهای خود در تمرینات حضور پیدا کرده اند و باید از آنها بابت این فداکاری تشکر کرد. آقای قویدل زحمت کشید و مطالبات بچه ها از سال پیش را گردن من انداخته است! حتی برای برگزار کردن اردوی خود پول قرض کرده ایم و برای جلب رضایت "بوبکر کبه" برای بازگشت به داماش باید ۲۰ هزار دلار می دادیم و این پول را هم باز قرض کردیم! قرار بود آقایان مسئول برای داماش اسپانسر فراهم کنند اما تنهایمان گذاشتند و حتی از مسئولان استان یک تماس هم گرفته نشد که شرایط باشگاه را جویا شوند. البته رئیس هیات فوتبال استان تلفنی زدند و صحبت کردیم اما وقتی تیم نتیجه بگیرد آقایان مسئول استان خودشان را در اول صف قرار می دهند؛ اگر هم تیم ناکام باشد تمام کاسه و کوزه ها سر من شکسته می شود!

* با این وضعیت نگران نیستید که اتفاقات تیم گهر دورود برای داماش هم تکرار شود؟

گهر از طرف مسئولان استان حمایت نشد اما یک مدعی تمام عیار و تمام قد به نام حسین هدایتی داشت و تا جایی که توانسته بود، پول های آنها را پرداخت کرد و در واقع گهری ها برای تسویه حساب طرف حساب خود را می شناسند! اما شرایط رشت متفاوت است و اگر خودمان در داخل پای تیم نمی ایستادیم تا الان در باشگاه داماش تخته شده بود! البته صورت جلسه ای درخصوص بهبود شرایط اقتصادی به کمک چند شرکت که می خواهند سهامدار داماش شوند، تنظیم شده و اگر به امضا برسد وضعیت باشگاه بهتر خواهد شد. اگر این اتفاق رخ ندهد نامه ای به استانداری می نویسیم و مثل تیم پگاه که عطای کار را به لقایش بخشیدیم، این اتفاق هم برای داماش رخ خواهد داد. دو باشگاه خصوصی در لیگ وجود دارد و وزارت ورزش و جوانان می تواند با وام دادن حمایت هایی انجام بدهد تا باشگاه های خصوصی بتوانند تغییراتی را برنامه های خود اعمال کنند.

* نقش صداوسیما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در زمان هجده تیمی بودن لیگ، سازمان لیگ یک میلیارد تومان به ما داد اما تعجب من بیشتر از صدا و سیما این است که چرا حق و حقوق واقعی فوتبال را نمی دهد! آقای ضرغامی را می شناسم و علاقه مندی های زیادی به ورزش و به وِیژه رشته فوتبال دارد اما چرا تا این اندازه بسته عمل می کند؟! در سال فوتبال های داخلی از سیما پخش می شود و به صورت قطره چکان حق باشگاه من را داده است! من که سپاهان، استقلال، پرسپولیس و دیگر تیم ها نیستم که به خزانه غیب وصل باشم! این طوری باشگاه های خصوصی دچار حادثه می شوند و لطمه بیشتری به ورزش وارد می شود.

* عملکرد فدراسیون و سازمان لیگ در این خصوص باید چگونه باشد؟

از تبلیغات دور زمین که بی بهره هستیم و قراردادهای طوری در این زمینه بسته می شود که هم خنده دارد و هم گریه! وقتی تورم در مملکت به ۴۰ درصد می رسد، مبلغ این قراردادها افزایش پیدا نمی کند. اگر هم قرارداد ۱۰ ساله امضا می شود باید حداقل سالی ۱۵ درصد افزایش داشته باشد تا حداقل دلمان را خوش کنیم که بعد از ۱۰ سال حداقل افزایش ۳ برابری داشته باشیم! الان کف رقم هزینه ها در لیگ برتر برای این که تیم به رده پایین تر سقوط نکند، ۱۲ میلیارد است و برای تیم های خصوصی به ۲۴ میلیارد هم می رسد که این مبلغ در رده های گوناگون از پایه تا بزرگسالان را شامل می شود. یک سری از آدم ها هستند که کلاه برداری می کنند و از این فوتبال به رده های بالا می رسند.

* قضیه مذاکره پرسپولیسی‌ها با محمد آبشک نیز سروصدای زیادی ایجاد کرد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

آبشک با داماش قرارداد داشت و از آنجایی که مبلغ مالی پرسپولیس او را وسوسه کرده بود، فکر می کرد می تواند بدون دریافت رضایت نامه از داماش و کارهای تسویه حساب از داماش برود اما فهمید که از این خبرا نیست. بعد از این که پرسپولیسی ها و آبشک صحبت هایشان را انجام دادند، دوستان پرسپولیسی لطف کردند و با من هم تماس گرفتند! من به پرسپولیسی ها گفتم برای دریافت رضایت نامه آبشک باید یک میلیارد تومان بدهند. من برای آبشک ۵ سال وقت گذاشتم و او را پرورش دادم تا آبشک شده است. این نهایت بی انصافی است که ما زحمت بکشیم و دیگران بخواهند به راحتی از آن استفاده کنند. متاسفانه همین اتفاق هم درباره حسین ابراهیمی افتاد و یک دلال به راحتی آب خوردن این بازیکن را به نفت تهران برد و در واقع اغفالش کرد. با این حال خیلی خوشحالم که نگذاشتم این اتفاق برای آبشک رخ بدهد و جلوی آن را گرفتیم.

* پرسپولیس کماکان با کش‌وقوس‌هایی در زمینه مدیریتی روبرو است. چه نظری در این مورد دارید؟

تمام شرکت های کلان دولتی با روی کار آمدن دولت جدید دچار تغییر و تحول خواهند شد و از آنجایی که پرسپولیس هم یک شرکت کلان است باید بعد از روی کار آمدن دولت جدید در صورت نیاز تصمیم گیری شود. بار معنوی پرسپولیس بیشتر از بار مادی آن است و نه آب تولید می کند و نه برق اما می تواند هیجان مثبت و نشاط را در سطح جامعه به وجود آورد. نقش دولت در هدایت عمومی ورزش است نه هدایت اقتصادی و با این حال امیدوارم تصمیمات عاقلانه ای اتخاذ شود.

* شما به همراه تعدادی از اهالی ورزش دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتید. در این باره چه صحبتی دارید؟

تیم ملی فوتبال توانست به جام جهانی برسد و صعود خوبی در رنکینگ جهانی داشته باشد. تیم ملی والیبال هم توانست در لیگ جهانی نتایج ستودنی را رقم بزند و هویت جدید ملی را در سطح بین المللی برای کشورمان رقم بزند. از مسئولان نظام درخواست داریم در چنین شرایطی تنها به حمایت از تیم ملی نپردازند و همیشه ورزش را زیر نظر داشته باشند و رصد کنند. آقای هاشمی رفسنجانی مشوق من بود که از اجرای کارهای سیاسی به سمت ورزش روی بیاورم و ایشان هم گفتند باید در همه حال از تیم های ملی در رشته های مختلف به خوبی حمایت و پشتیبانی شود.

* این که شنیده شده قرار است از شما در دولت جدید در قسمت‌های مهم مدیریتی در ورزش استفاده شود تا چه اندازه صحت دارد؟

هیچ صحبتی با من برای حضور در وزارت ورزش و جوانان یا قسمت های دیگر نشده و چنین چیزی صحت ندارد. همیشه گفته ام نیروهای لایق تری هستند که می توانند خدمت کنند و شناخت بیشتری از فضای مدیریتی در ورزش دارند. با این حال همیشه گفته ام اگر از من برای کمک در ورزش استفاده شود، به مملکتم کمک خواهم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج