۵۶۳۰۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرتقال از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند

بر اساس تحقیقات جدید، مصرف روزانه یک پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

خبرگزاری فارس: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف پرتقال می‌تواند عاملی بازدارنده برای ابتلا به آلزایمر باشد.

پژوهشگران دانشگاه ژاپن باور دارند، مصرف روزانه هر گونه میوه‌های مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۲۵ درصد کاهش دهد و نقش مؤثری را در سلامتی فرد پیاده کند.

یافته‌های گروهی از دانشمندان دانشگاه در ژاپن نشان می‌دهد که میوه‌های تند و تیز می‌توانند یک سلاح قدرتمند در برابر بیماری‌هایی باشند که به عنوان یک بیماری همه گیر مدرن در حال ظهور هستند.

محققان با بررسی چندین ساله ۱۳ هزار مرد و زن مسن دریافتند، آنهایی که روزانه یکی از میوه‌های مرکب را در برنامه غذایی خود جای داده بودند، ۲۳ درصد کمتر از آنهایی که از مصرف این میوه خودداری کرده بودند، به آلزایمر مبتلا می‌شوند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که زوال عقل و ابتلا به آلزایمر در انگلیس بسیار همه گیر شده است؛ محققان دانشگاه کالج لندن و لیورپول در این باره اظهار داشتند: در حالتی خوش‌بینانه تا سال ۲۰۴۰، حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انگلیس به آلزایمر دچار خواهند شد.

از طرفی کارشناسان مطرح می‌کنند که اگر برنامه‌های بهداشتی مناسب برای افزایش آگاهی از نحوه جلوگیری از اختلال مغزی در سطح کشورهای جهان اجرا و پیاده نشود، با روند صعودی عجیبی در شمار افراد مبتلا مواجه خواهیم بود؛ برای مثال تعداد افراد مبتلا در انگلیس به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

مصرف منظم مرکبات، نقش مؤثری در کنترل پروتئین نخاعی و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر دارد از این رو مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا گریپ‌فروت به هر میانسالی توصیه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج