iPAD پیشرو قافله تبلت ها
با این که حدود ۲ سال از عرضه نخستین iPad میگذرد و هر روز بر جمعیت تبلتها افزوده میشود، هنوز هیچ تبلتی، حتی Galaxy سامسونگ یا Xoom موتورولا، نتوانستهاند به رتبه فروش آن برسند.
با این که حدود 2 سال از عرضه نخستین iPad میگذرد و هر روز بر جمعیت تبلتها افزوده میشود، هنوز هیچ تبلتی، حتی Galaxy سامسونگ یا Xoom موتورولا، نتوانستهاند به رتبه فروش آن برسند. آیپد نخستین تبلت جهان نیست اما دلیل اصلی تولد دوباره این نوع کامپیوترها به حساب میآید.
بر اساس آمار شرکت Nielsen، حدود 82 درصد بازار تبلت در آمریکا در دستان آیپد است. 43 درصد از این تعداد مربوط به نسخه Wi-Fi و 39 درصد باقیمانده برای نسخه Wi-Fi + 3G است. همه تبلتهای دیگری که در بازار آمریکا موجود هستند، در کل 18 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. این مساله محبوبیت اپل را در این کشور وسیع نشان میدهد.
اپل ادعا کرده بود بعد از عرضه نسخه 2 آیپد، بیش از 90 درصد بازار تبلتها را از آن خود خواهد کرد. اما 8 درصد اشتباه کرد بود زیرا سامسونگ 4 درصد، دل 3 درصد، موتورولا 2 درصد و دیگر تبلتها نیز 9 درصد از این بازار را قبضه کردهاند.
تبلتهای مبتنی بر آندروید نیز همچون محصولات موتورولا در حال پیشرفت و پیشروی در این بازار هستند. شاید بتوان یکی از دلایل عقب ماندن آندرویدیها را محدودیت برنامههایشان دانست. برای مثال، هنوز برنامههای کاربردی متنوعی برای نسخه ۳ آندروید در دست نیست. حتی آمار رشد آن نیز نشانی از تولید برنامههای جدید در فواصل زمانی کوتاه ندارد.
در آمار ارائه شده از سوی Nielsen، از تبلت RIM Playbook صحبتی نشده است. این در حالی است که این تبلت در هفته نخست عرضهاش فروش چشمگیری داشته است. میزان فروش آن از زمان عرضه تا به حال حدود یکصد هزار نسخه شده است.
Nielsen همچنین به این موضوع که کاربران چه استفادهای از تبلتهایشان میکنند نیز پرداخته است. طبق آمار این موسسه، ۳۵ درصد از کاربران دسکتاپ و ۳۲ درصد از کاربران لپتاپ بعد از خرید تبلت، بسیار کم به سراغ کامپیوترهایشان رفتهاند. آنها گفتهاند که فقط برای اجرای برنامههای سنگین که تبلت آنها را پشتیبانی نمیکند از دسکتاپ یا لپتاپ استفاده میکنند.
باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
ارسال نظر