۳۹۹۳۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سن سکته در ايران ۵ سال کمتر از دنيا!

مقايسه آمار سکته مغزي در ايران در مقايسه با آمار جهاني نشان مي‌دهد که متاسفانه سن بروز سكته‌هاي مغزي در ايران ۵ سال پايين تر از متوسط آمار جهاني است.

خبرگزاری فارس: مقايسه آمار سکته مغزي در ايران در مقايسه با آمار جهاني نشان مي‌دهد که متاسفانه سن بروز سكته‌هاي مغزي در ايران ۵ سال پايين تر از متوسط آمار جهاني است.

رئيس انجمن سکته مغزي ايران با تاييد تاثير مشهود آلودگي هوا بر تشديد بيماري‌هاي مغزي گفت: در روزهاي آلوده به دليل کاهش سطح اکسيژن رساني به مغز، مراجعه بيماران و شمار سکته‌هاي مغزي افزايش مي‌يابد.

دكترمحمدرضا قيني افزود: مطالعات اوليه و اثبات نتايج آن نشان داده که آلودگي هوا مشکلات عروقي ايجاد مي‌کند و چون عمل اکسيژن رساني را مختل مي‌کند، باعث بروز سکته مغزي مي‌شود. وي گفت: آلودگي هوا باعث اختلال در کارکرد مغز مي‌شود و باعث علائمي همچون سردرد و خواب آلودگي شده و تمرکز حواس را کاهش مي‌دهد.

اين متخصص مغز و اعصاب در مورد آمار سکته مغزي در ايران گفت: طبق بررسي‌هاي انجام شده آمار سکته مغزي در کشور ۷۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعيت است اما به نظر مي‌رسد آمارها بيش از اين بوده و با توجه به ميزان مراجعات بيماران، يکصد در ۱۰۰ هزار نفر باشد.

به گفته اين متخصص سكته مغزي مقايسه آمار سکته مغزي در ايران با آمار جهاني نشان مي‌دهد که با متوسط آمار ابتلا در کشورهاي مختلف برابري کند اما متاسفانه سن بروز در ايران ۵ سال پايين تر از متوسط آمار جهاني است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من علت فقط الودگی هوا نیست خیلی چیزای دیگه هم هست!!!!! فقط یه دلیلش الودگی هواست .خود تو,مجله,میدونی چقدر منو تاحالا حرص دادی!حتی تا ایست قلبی و مغزی هم پیش رفتم فقط بخاطر اینکه از ترست بعضی کامنت هامو رد میکنی,بعدشم تازه تا اینجا فقط 2 دلیل شد اون یکی هارو بخوام بگم که دیگه خودم هم به دیار باقی میپیوندم از بس که علت زیاده!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج