۳۹۵۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حذف نمره افتاده از کارنامه دانشجويان

مدير کل شوراي برنامه‌ريزي آموزش عالي با اشاره به اجرايي شدن آيين‌نامه جديد کارشناسي در سال تحصيلي جاري، به ۳ ضابطه حذف نمره افتاده از کارنامه ورودي‌هاي قبل از سال‌جاري اشاره کرد.

خبرگزاری مهر: مدير کل شوراي برنامه‌ريزي آموزش عالي با اشاره به اجرايي شدن آيين‌نامه جديد کارشناسي در سال تحصيلي جاري، به ۳ ضابطه حذف نمره افتاده از کارنامه ورودي‌هاي قبل از سال‌جاري اشاره کرد.

آيين نامه سه مقطع پرجمعيت دانشجويي کشور يعني دوره‌هاي کارداني، کارشناسي ناپيوسته و پيوسته در مهرماه از سوي وزارت علوم به دانشگاه‌هاي کشور ابلاغ شد. بر اساس اين آيين نامه، اگر دانشجويي در يک نيم‌سال تحصيلي قادر به گذراندن درسي نبود و ترم بعد همان درس را با نمره ۱۵ به بالا گذراند، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف خواهد شد.

اين قانون شامل دانشجوياني که در ورودي‌هاي پيش‌از ۹۰ دانشجو شده‌اند، نمي‌شود. علاوه بر اين، برخي دانشگاه‌ها در اجرايي کردن اين آيين‌نامه با مشکلاتي مواجه بودند که سعيد قديمي‌در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در اين باره گفت: معاونان آموزشي چند دانشگاه کشور شيوه نامه‌اي براي مطلوب اجرا کردن آيين نامه تازه ابلاغ شده کارداني و کارشناسي تنظيم کردند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا آيين‌نامه فعلي مي‌تواند براي دانشجويان ترم‌هاي تحصيلي قبل از ۹۱ هم تسري يابد يا خير، گفت: پيشنهاد کرديم آنجايي که به نفع دانشجو است با کمترين تبعات براي دانشگاه‌ها و با حفظ کيفيت در آموزش، اجرايي کردن اين آيين نامه براي دانشجويان ورودي‌هاي سال‌هاي گذشته از نظر وزارت علوم مانعي ندارد.

اين مقام مسئول در وزارت علوم در خصوص اجرايي شدن بند حذف نمره افتاده از کارنامه دانشجوياني که سال ورودشان به دانشگاه مربوط به قبل از ۹۱ است، تاکيد کرد: اين موضوع مساله‌اي پيچيده است و نمي‌توان حکمي کلي صادر کرد، بلکه بايد دانشجو، رشته و دانشگاه محل تحصيل و ساير ملاحظات به صورت کامل ديده شود اما دانشگاه‌ها بالقوه پتانسيل آن را دارند که اين امر را براي سال‌هاي گذشته اعمال کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج