۳۹۰۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ناگفته‌های خداداد درباره فدراسیون، تیم ملی، کی‌روش و جام جهانی

خالق معجزه، از معجزه جام جهانی می گوید!

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به نتایج تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: نباید توقع بیشتر از این تیم ملی داشت، به خصوص وقتی تیم اصلی ما در این رقابت‌ها شرکت نکرده بود.

ایلنا: پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به نتایج تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: نباید توقع بیشتر از این تیم ملی داشت، به خصوص وقتی تیم اصلی ما در این رقابت‌ها شرکت نکرده بود.

خداداد عزیزی با بیان این مطلب افزود: در برهه کنونی هم در رده تیم ملی و هم در رده باشگاهی شرایط خوبی نداریم چراکه استعداد جدیدی در فوتبال ما کشف نشده، ما سازندگی در فوتبال نداشتیم. در طول چند سال اخیر هیچ‌گاه بازیکنان جدیدی در خط دفاع، هافبک و فوروارد نداشتیم که جانشین بازیکنان با سابقه در تیم ملی کنیم.

لیگ برتر هیچ چیز قشنگی ندارد

وی ادامه داد: در لیگ برتر ما هیچ قشنگی دیده نمی‌شود. در گذشته در حدود ۱۰ -۱۲ سال پیش حتی اگر تیم‌های جوانان و امید ما از مسابقات آسیایی حذف می‌شدند اما در هر دوره بازیکنان زیادی مانند مهدی مهدوی‌کیا،علی موسوی، علی کریمی به فوتبال کشور معرفی می‌شدند اما الان استعدادی نداریم. وقتی سرمربی تیم ملی حتی حاضر نمی‌شود در مسابقات غرب آسیا روی نیمکت بنشیند چه می‌توان گفت؟ اگر قرار بود کی‌روش در مسابقات غرب آسیا روی نیمکت ننشیند چرا به این مسابقات رفت؟ این پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: باید برای مسابقات غرب آسیا تیم امید با سرمربیگری علیرضا منصوریان اعزام می‌شد و حتی می‌توانستیم تیم جوانان را با سه بازیکن امید به این رقابت ها اعزام کنیم اما این که تیم منتخب لیگ به این مسابقات اعزام شود غلط اندرغلط بود. ما در تیمی که به مسابقات غرب آسیا اعزام کردیم حتی بازیکنانی داشتیم که نزدیک به ۳۰ سال سن داشتند و هیچ‌کدام هم در تیم ملی بازی نخواهند کرد، در این بین چه سودی داشت این نفرات را به مسابقات غرب آسیا اعزام کردیم؟ ما می‌توانستیم به جای آنها بازیکنان ۲۰ ساله‌ای را به این مسابقات اعزام کنیم تا تجربه به دست بیاورند و در آینده هم می‌توانستند به تیم ملی کمک کند.

غرب آسیا شبیه یک نمایش بود

عزیزی اظهار داشت: اینکه لیگ را یک ماه و نیم تعطیل کنیم و بازیکنان ۳۰ ساله و ۲۸ ساله را به مسابقات غرب آسیا اعزام شوند و سرمربی هم روی نیمکت ننشیند همگی شبیه یک نمایش است. در نهایت تیم ملی نتوانست ازگروه صعود کند و آبرویزی آن برای فوتبال ما ماند. وی درخصوص اینکه ریکارد سرمربی عربستان هم در هنگام بازی‌های این تیم در غرب آسیا روی نیمکت ننشست، گفت: عربستانی‌ها خیلی کارهای دیگر انجام می‌دهند، کشورهای عربی هم همین طور، اما به ما ارتباطی ندارد که آنها چکار می‌کنند.عزیزی اضافه کرد: بسیاری از بازیکنانی که در مسابقات غرب آسیابه میدان رفتند را در اردوی تیم ملی نخواهیم دید. اگر بخاطر داشته باشید قبل از دیدار مقابل ازبکستان هم یک دیدار تدارکاتی مقابل تاجیکستان داشتیم، اما هیچ‌کدام از آنهایی که در این دیدار به میدان رفتند مقابل ازبکستان بازی نکردند، الان هم همینطور است. بازیکنانی که در غرب آسیا بازی کردند در ترکیب تیم ملی جایی نخواهند داشت. شما فکر می‌کنید آیا کی‌روش جرات دارد از یعقوب کریمی به جای اشکان دژاگه استفاده کند؟ ما باید توجه کنیم رایکارد با فوتبال عربستان چه کرد و فوتبال ما در کجا قرار دارد.

روی فوتبال سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم

عزیزی در پاسخ به این سوال که خود شما برای سازندگی فوتبال چه قدم‌هایی برداشته‌اید؟ گفت: من کارنامه‌ام در ابومسلم مشخص است. در سال ۸۵ وقتی سرمربی این تیم بودم در یک فصل جوانانی از خود مشهد به تیم اضافه کردم که آنها توانستند خود را نشان دهند اما در کل مباحثی که در خصوص سازندگی فوتبال عنوان کردم در مورد خودم نبود. بنده اعتقادم بر این است که اگر قرار بود با تیم منتخب لیگ نتوانیم در غرب آسیا از گروه خود صعود کنیم چه بهتر که با تیم امید به مسابقات اعزام می‌شدیم. ما سرمایه‌گذاری روی فوتبال خود انجام ندادیم. وی افزود: باید هم اکنون به بازیکنان ۲۰ و ۲۱ ساله میدان بدهیم و با انجام بازی‌های تدارکاتی آنها را برای ۵ سال دیگر آماده کنیم. خود من قبل از بازی تیم ملی برابر ازبکستان در مصاحبه‌ای اعلام کردم اگر ما ازبکستان را ببریم تقریبا صعود ما به جام جهانی قطعی خواهد بود و خطاب به کی‌روش گفتم اگر این امر محقق شد تمامی بازیکنان بالای ۲۵ سال تیم ملی را کنار گذاشته و جوانان ۲۳ سال را دعوت كند و همین تیم یک سال وقت دارد با انجام ۱۰ تا ۱۲ بازی تدارکاتی عازم جام جهانی شود، حتی ما در جام جهانی هم با همین نفرات شرکت کنیم و با ۳ شکست در همان مرحله مقدماتی به کشور باز گردیم اما بعد از آن این تیم برای مسابقات جام ملت‌ها و همچنین دوره بعدی جام جهانی آماده خواهد شد. این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: آیا ما با همین تیم ملی فعلی اگر به جام جهانی برویم می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم؟ تحقق این امر غیر ممکن است، پس همان بهتر که ما به جوانان خود بها بدهیم و اگر این امر محقق شود مطمئنم دو سال دیگر در رقابت‌های جام ملت‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت. کاری که کره و ژاپن کردند.عزیزی اضافه کرد: متاسفانه ما چنین برنامه‌هایی را در فوتبال کشور انجام نمی‌دهیم و هر مدیر و مربی که می‌آید می‌گوید تا وقتی که من باشم باید به نحوی عمل کنم که با شرایط فعلی فقط جایگاه خود را حفظ کنم و هیچ‌کس به فکر
آینده سازی نیست.

خالق معجزه، از معجزه جام جهانی می گوید!

رویانیان بهترین جانشین برای کفاشیان

وی با اشاره به اظهارات محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در برنامه ورزش از نگاه دو هفته گذشته گفت: اگر آنچه که محمد رویانیان به آن تاکید داشت پیاده شود به طور یقین تحولی در باشگاه پرسپولیس رخ خواهد داد به شرطی که بگذارند او کارش را انجام دهد. در شرایط فعلی هم به نظر من رویانیان می‌تواند بهترین جانشین برای کفاشیان باشد. رویانیان اگرچه فوتبالی نیست، اما صادقانه حرف می‌زند و قشنگ‌ترین کار او توجه ویژه روی تیم‌های پایه است. مشکل اصلی ما عدم سازندگی در تیم‌های پایه است.عزیزی همچنین خطاب به مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: من یک پیشنهاد به آنها می‌دهم و اینکه مسوولان فدراسیون فوتبال تلاش کنند با تصویب قانونی مشکل سربازی بازیکنان فوتبال حل شود. خود من در تیم ابومسلم که بودم یک بازیکن را از رده امیدها به تیم بزرگسالان آوردم و این بازیکن تازه در تیم جا افتاده بود که برای گذراندن دوران سربازی به مدت دو سال از تیم ما جدا شد. این بازیکن وقتی بعد از دو سال به تیم ما برگشت دیگر آن بازیکن سابق نبود. یک پیشنهاد دیگر هم به فدراسیون فوتبال دارم که آنها باشگاه‌ها را موظف کنند در هر مسابقه از دو بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کنند. وی اضافه کرد: اگر تیم‌ها موظف شوند در هر مسابقه از دو بازیکن زیر ۲۳ سال استفاده کنند به طور یقین تلاش خواهند کرد با برنامه‌ریزی دقیق روی تیم‌های پایه بهترین‌ها را به تیم بزرگسالان انتقال دهند. به اعتقاد من باید هر تیمی موظف شود در لیست ۱۸ نفره خود ۴ بازیکن ۲۳ سال قرار دهد که حداقل دو بازیکن، باید ترکیب اصلی تیم به میدان بروند. مطمئنا اگر این رویه را سرلوحه قرار دهیم نه اینکه سطح لیگ ما پایین نمی‌آید بلکه کمک زیادی هم به تیم ملی می‌شود.

صعود به جام جهانی نیاز به معجزه دارد

این کارشناس فوتبال همچنین با اشاره به شرایط تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: هنگامی که دو بر یک از یمن جلو بودیم من ترس داشتم هر آن تیم یمن گل مساوی را بزند، برای اینکه ما برنامه‌ای نداشتیم و کاری انجام نمی‌دادیم. در حال حاضر هم صعود تیم ملی به جام جهانی نیاز به دو - سه معجزه دارد. ما قطر را اگر در دوحه شکست دهیم، در تهران هم مقابل لبنان پیروز شویم، باید منتظر معجزه در بازی ازبکستان و کره باشیم. بعد از آن هم در آخرین مسابقه خود باید درسئول مقابل کره جنوبی قرار بگیریم و ۳ امتیاز را به دست بیاوریم. در کل عوامل زیادی باید دست به دست بدهند و معجزه‌های زیادی اتفاق بیفتد تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.عزیزی در خصوص اینکه آیا مربیان تیم ملی این فرصت را دارند در ۳ دیدار باقیمانده از مقدماتی جام جهانی دست به جوانگرایی بزنند، گفت: الان انجام چنین کاری ریسک است، در حالی‌که تیم آماده حضور در جام جهانی می‌شود، انجام چنین اقدامی کار هر مربی نیست. اما وقتی تیم ملی به جام جهانی صعود کرد و پرچم ایران هم در بین ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها به اهتزاز در آمد آن وقت می‌توانیم جوانگرایی کنیم. ما باید با تشکیل تیم جوان آماده بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۶ باشیم اما در حال حاضر با این وضعیت فوتبال ما تعطیل است. لیگی که در یک نیم فصل ۴ بار تعطیل می‌شود باید تعطیل شود. مردم وقتی بازی‌های استقلال یا پرسپولیس را در مسابقات لیگ برتر تماشا می‌کنند سکته ناقص می‌زنند. هنگامی که بازی تیم ملی را تماشا می‌کنند نیز سکته مغزی و دچارایست قلبی می‌شوند. در فوتبال ما هیچ چیزی وجود ندارد که به آن افتخار کنیم. عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: فوتبال قسمتی از زندگی من شده و این روزها که کار مربیگری نمی‌کنم با دوستانم به سالن رفته و فوتسال بازی می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج