۳۵۹۷۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ژوزه چرا می خواهد عبدالمالک را پرسپولیسی کند؟

کارنامه اعراب سرخپوش، تقریبا سیاه است!

نزدیکان پرسپولیس هم تایید کرده اند هدف اصلی ژوزه خرید عبدالمالک مصری است و نمی خواهد بازیکنی که اول فصل موفق به جذب او نشد را در نقل و انتقالات نیم فصل از دست بدهد.

کارنامه اعراب سرخپوش، تقریبا سیاه است!

تماشا: نزدیکان پرسپولیس هم تایید کرده اند هدف اصلی ژوزه خرید عبدالمالک مصری است و نمی خواهد بازیکنی که اول فصل موفق به جذب او نشد را در نقل و انتقالات نیم فصل از دست بدهد.

دلیل اصلی مخالفت ژوزه با حضور آپیا در پرسپولیس هم همین مسئله است. پرسپولیس فعلا فقط یک سهمیه غیرآسیایی دارد و ژوزه می خواهد با این سهمیه بازیکن محبوبش در مصر را به ایران بیاورد. بازیکنی که در سن 32 سالگی تا به حال از مصر خارج نشده و بیشتر عمرش را در حرس الحدود، یکی از تیم های متوسط لیگ مصر بازی کرده است.

کارنامه اعراب سرخپوش، تقریبا سیاه است!

بررسی کارنامه بازیکنان کم نام و نشانی مثل عبدالمالک که از کشورهای عربی به پرسپولیس آمده اند، نشان می دهد بازیکنان کشورهای عربی معمولا سرانجام خوبی در پرسپولیس ندارند. بازیکنانی که بیشترشان در دوره اول مصطفی دنیزلی به ایران آمدند و خیلی زود مجبور به بازگشت شدند.

عراق - ترانزیت تهران - اردبیل

صلاح حسن در دوره اول حضور مصطفی دنیزلی به ایران آمد و با پرسپولیس قرارداد بست. پرسپولیس اولین تیم خارجی صلاح حسن بود. او در دومین بازی پرسپولیس در لیگ ششم، تک گل پرسپولیس مقابل برق شیراز را زد. بعد از آن صلاح حسن به نیمکت ذخیره ها منتقل شد و در بقیه بازی هایی که برای پرسپولیس به میدان رفت نتوانست کار خاصی انجام بدهد.

این مهاجم عراقی بعد از دوره کوتاهی به کشورش بازگشت و به تیم اربیل پیوست. ۳ سال بعد پرسپولیس با یک عراقی دیگر به نام هوار ملامحمد قرارداد بست. هوار قبل از ایران در کشورهایی مثل قبرس، لبنان، قطر و امارات هم بازی کرده بود. بازیکنی که قرار بود جانشین علی کریمی باشد، مدت ها به خاطر مشکلاتی که در قراردادش بود به ایران نیامد و بعد از آمدن هم با هر تعطیلی مدت ها از تیم دور می ماند و به ایران برنمی گشت.

با این وجود او توانست در نیمی از بازی های فصل حداقل دقایقی برای پرسپولیس بازی کند. هوار هم مثل صلاح حسن بعد از جدایی از پرسپولیس به اربیل عراق رفت و بعد از آن هم مدتی پیراهن استقلال و ذوب آهن را پوشید. او در حال حاضر دوباره به عراق برگشته و مجددا در اربیل بازی می کند.


شعبو و جبان، چند ماه مهمان تهران

زیاد شعبو و طارق جبان، در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ ششم به پرسپولیس پیوستند. هیچ کدام از آنها قبل از پرسپولیس سابقه بازی خارج از سوریه در کالرنامه نداشتندو مستقیم از الجیش به پرسپولیس رفتند. طارق جبان یک نیمکت نشین تمام عیار بود و در بازی های کمی به میدان فرستاده شد.

زیاد شعبو هم شرایط بهتری از هموطنش نداشت. شعبو که مهاجم تیم ملی سوریه به حساب می آمد، فقط دو بار برای پرسپولیس گل زد. در بازی پرسپولیس و مس که سرخپوشان 4- یک پیروز شدند شعبو گل آخر تیمش را وارد دروازه مس کرد و در برد 3- یک پرسپولیسی ها مقابل ذوب آهن زننده گل دوم تیمش بود. شعبو و جبان هم بعد از پایان دوره چند ماهه حضورشان در ایران، برای همیشه به سوریه برگشتند.


زاید، تنها تجربه مثبت

تنها تجربه مثبت پرسپولیس در خرید بازیکن با ملیت کشورهای عربی، ایمون زاید مهاجم لیبیایی تیم دنیزلی بود. البته زاید فقط ملیتی لیبیایی دارد. او در ایرلند جنوبی بزرگ شده و از تیم دری سیتی این کشور به پرسپولیس پیوست. زاید در انگلیس، نروژ و ایرلند جنوبی فوتبال بازی کرده و حتی یک دقیقه هم سابقه بازی در لیگ لیبی را ندارد.

او پیش از حضور در پرسپولیس سابقه آقای گلی لیگ ایرلند جنوبی را داشت. زاید در تیم دنیزلی ۱۵ بار به میدان رفت و ۱۲ گل در رقابت های مختلف برای پرسپولیسی ها زد. او در تیم مانوئل ژوزه نیمکت نشین شده و در ۴ بازی که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت، نتوانست گلی بزند.

بازیکن

مدت حضوردر پرسپولیس

تعداد بازی

تعداد گل

صلاح حسن

یک فصل

۸

۱

هوار ملامحمد

یک فصل

۱۷

۵

زیاد شعبو

نیم فصل

۹

۲

طارق جبان

نیم فصل

۵

-

ایمون زاید

یک فصل

۱۹

۱۲

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج