۳۵۳۰۵۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ریزگردها در شرق کشور؛ ۳۵ برابر حد مجاز

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار، میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را هم اینک به ۳۵ برابر حد مجاز و بیش از ۱۰ برابر حد بحرانی رسانده است.

خبرگزاری ایرنا: کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار، میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان را هم اینک به ۳۵ برابر حد مجاز و بیش از ۱۰ برابر حد بحرانی رسانده است.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان و اظهارکرد: اکنون غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۳۳۵ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد در سیستان در این مدت به ۸۱ کیلومتر بر ساعت رسید که سبب کاهش دید افقی در ایستگاه فرودگاه زابل به ۲۰۰ متر و کاهش شدید کیفیت هوای منطقه شد.

وی تصریح کرد: وزش باد همراه با گرد و خاک و در برخی نقاط توفان گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم دارد به طوری که سرعت آن به حدود ۹۰ تا ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان، همچنین نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز از بعد از ظهر امروز با افزایش غبار رو به رو خواهند بود که این پدیده اختلال در تردد جاده ای و ریلی به ویژه در راه های ارتباطی زاهدان - زابل، زابل - نهبندان و نصرت آباد- بم و همچنین ایرانشهر- کرمان ایجاد خواهد کرد.

بادهای موسمی ۱۲۰ روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با۲۱ درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با ۵۰ درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.

غلامرضا اربابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به علت وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا تا چندین برابر حد بحرانی و مجاز در شهرستانهای شمالی استان (سیستان) ادارات و سازمان های دولتی این منطقه امروز تعطیل شد.

وی افزود: نیروهای امدادی شامل هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی، مراکز بهداشتی درمانی و غیره در آماده باش کامل هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج