۳۴۵۸۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

کشورهایی که بالاترین سرعت اینترنت را دارند

سرعت اينترنت در جهان رو به افزايش است و در اين ميان کشورهاي آسيايي همچون کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ سردمدار هستند.

خبرآنلاین: سرعت اينترنت در جهان رو به افزايش است و در اين ميان کشورهاي آسيايي همچون کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ سردمدار هستند.

سرعت اينترنت در جهان روبه افزايش است و در اين ميان کشورهاي آسيايي همچون کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ سردمدار هستند؛ چين هم همچنان بيشترين ميزان حملات ترافيکي مشاهده شده را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش ۳ ماهه دوم ۲۰۱۲ Akamai، سرعت اينترنت نسبت به سه ماهه اول سال ۱۳ درصد رشد داشته است که اين مقدار بسيار قابل توجه است. در بين کشورهايي که سرعت اينترنت متوسطي داشتند، ژاپن با ۲۱ درصد رشد، عنوان بيشترين ميزان رشد ساليانه را از آن خود کرد.

اين آمار تا حدودي مطابق آماري است که اتحاديه بين‌المللي مخابرات هفته گذشته اعلام کرده بود و کره جنوبي را در صدر کشورهاي داراي شاخص رشد و توسعه ICT قرارداده و نشان داده بود که ژاپن جزو ۱۰ کشور برتر آسيايي از لحاظ سرعت اينترنت است که امسال توانسته به رتبه هشتم دست يابد. اين گزارش کشورها را بر اساس ميزان مهارت‌ها، بهره‌برداري و سطح دسترسي شان به ICT رتبه بندي کرده بود.

کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ در صدر کشورهاي پرسرعت درست همانند گزارش ۳ ماهه اول Akamai کشورهاي کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ همچنان به ترتيب با سرعت‌هاي ۱۴.۲Mbps، ۱۰.۷Mbps و ۸.۹Mbps در صدر قرار دارند. اين سه کشور همچنين از نظر پهناي باند نيز ( با پهناي باند بيشتر از ۱۰Mbps) بالاتر از بقيه قرار دارند؛ البته هنگ کنگ با ۲۶ درصد رشد به همراه لاتويا در مقام سوم ايستاده است.

جالب است بدانيد که سنگاپور با ميانگين سرعت ۵.۱Mbps، در مقام چهارم آسيا و ۲۵ جهان قرار دارد و کشورهايي همچون استراليا با ۴.۴Mbps و زلاند نو با ۳.۹Mbps بعد از او قرار گرفته‌اند؛ در حوزه آسيا- اقيانوسيه کشور‌هاي تايوان، تايلند، مالزي و ويتنام به ترتيب در مقام‌هاي بعدي قرار دارند.

به طور کلي نقطه اوج سرعت اينترنت به طور متوسط ۱۶.۱Mbps است که نسبت به سه ماهه اول سال ۱۹ درصد و در مقايسه با سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است؛ نقطه اوج سرعت هنگ کنگ ۴۹.۲Mbps بوده و بدين ترتيب حتي بالاتر از کره جنوبي با۴۶.۹Mbps و ژاپن با ۴۰.۵ قرار گرفته است. سنگاپور در اين رتبه بندي باز هم در مقام چهارم قرار گرفته و استراليا هم پنجم است؛ مالزي، زلاندنو و فيليپين نيز در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

اين گزارش همچنين نشان مي‌دهد که بيشترين درصد حملات ترافيکي ( يعني در حدود ۳۸ درصد ) از آسيا سرچشمه گرفته که البته نسبت به ۳ ماهه گذشته که ۴۲ درصد بوده کمتر هم شده است؛ اروپا با در اختيار داشتند ۳۶ درصد حملات ترافيکي در مقام دوم قرار دارد و ۲۳ درصد هم نشات گرفته از آمريکاي شمالي و جنوبي است.

در بين همه اين کشورها، چين به تنهايي ۱۶ درصد حملات ترافيکي را به خود اختصاص داده و در صدر جدول قرار گرفته است؛ تايوان و هند هم به ترتيب با ۵.۴ و ۲.۹ درصد در جمع ۱۰ کشور اول به لحاظ حملات ترافيکي قرار دارند. در اين ميان کره جنوبي بيشترين ميزان کاهش حملات ترافيکي را داشته؛ يعني حملات ترافيکي اين کشور که در سه ماهه اول ۴.۳ درصد بوده در ۳ ماهه دوم به ۲.۱ درصد رسيده است.

جالب است بدانيد که يک اپراتور روسي با رقم ۷.۵Mbps سريع‌ترين اينترنت موبايل‌ها را ارائه مي‌دهد؛ البته بالاترين نقطه متوسط اوج سرعت از آن اپراتوري در انگلستان و ۴۴.۴Mbps بوده است؛ با توجه به آمار Akamai، ۳۸ درصد تقاضا استفاده از اينترنت از طريق اندروييد گوگل صورت گرفته، ۳۳ درصد با سافاري اپل، ۲۳ درصد اپرا ميني و در حدود ۴ درصد از بلک بري بوده است.

بي‌شک اگر همه شبکه‌ها (نه فقط شبکه‌هاي همراه) را در نظر بگيريم، اين آمار تغير خواهد کرد؛ به اين ترتيب سافاري با ۶۰ درصد در مقام اول قرار مي‌گيرد و سهم اندروييد تنها ۲۳ درصد خواهد بود؛ اين آمار نشان مي‌دهد که دستگاه‌هاي مجهز به اندروييد بيشتر از شبکه همراه و دستگاه‌هاي مبتني بر iOS از Wi-Fi استفاده مي‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • فی فی

      مجله جون بازم آمارغلط دادی ؟ایران سرعت اینترنتش تودنیا اوله

      پاسخ ها

      • امیر

        آفرین از آخر آره اوله

    • بدون نام

      پس ایران كجای جدول ایستاده؟؟؟
      اگه اول نباشیم حداقل دوم یا سوم كه هستیم.

    • Ali Express

      چــــــــــــــــــــــــــــی میگی!!
      14 مگ بر ثانیه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج