قالیشویی بانو _استیکی
۲۴۷۸۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بدن شما علاوه بر ساعت، تقویم هم دارد

حتما تاکنون بارها درباره ساعت بیولوژیک بدن شنیده‌اید. حالا دانشمندان از کشف تقویم شیمیایی در مغز انسان خبر داده‌اند که تغییر فصل‌ها را به بدن اطلاع می‌دهد.

خبرآنلاین: حتما تاکنون بارها درباره ساعت بیولوژیک بدن شنیده‌اید. حالا دانشمندان از کشف تقویم شیمیایی در مغز انسان خبر داده‌اند که تغییر فصل‌ها را به بدن اطلاع می‌دهد.

بر اساس تحقيقي كه در نشريه زيست‌شناسي امروز Current Biology منتشر شده دانشمندان مجموعه‌اي از سلول‌ها را در غده هيپوفيز كشف كرده‌اند كه تغييرات هورموني را كنترل مي‌كنند تا بدن از تغيير فصل مطلع شود. اين مسئله به شكلي است كه مثلا در فصل سرما برخی ژن‌های سیستم ایمنی انسان بیشتر فعال می‌شوند تا بدن بهتر بتواند با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی مبارزه کند.

نقش مطلع كردن بدن از اين تغييرات را با توجه به تغيير مدت طول روز مجموعه‌اي از ۱۷ هزار سلول در اختيار دارند. با تغيير در مدت روشنايي روز يكي از تغييرات اصلي را غده پینه‌آل (صنوبری) با تغییر میزان ترشح هورمون ملاتونین (هورمون خواب)ايجاد می‌کند. ملاتونین بروی سلول‌های خاصی در غده هیپوفیز تاثیر می‌گذارد که تولید هورمون تیروئید را کنترل می‌کنند. محققان مي‌گويند اين سلول‌ها مانند آنچه در كامپيوترها ديده‌ايد حالت باينري يا همان صفر و يك دارند. آنها مي‌توانند دو وضعيت تابستاني يا زمستاني را ايجاد كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج