۱۷۸۷۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سیم کارت های بی نام و نشان یکطرفه شد

مهلت اعلام کد ملی برای سیم کارت های دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و از امروز سیم کارت های بی نام و نشان مشخص یک طرفه شد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: مهلت اعلام کد ملی برای سیم کارت های دارای نقص مشخصات به اتمام رسید و از امروز سیم کارت های بی نام و نشان مشخص یک طرفه شد.

احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از ماه گذشته آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرده که ارتباط مشترکانی که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند تا ۲۲ بهمن ماه قطع می کند.

این طرح با هدف سامان دهی استفاده از سیم کارت های تلفن همراه بی نام و نشان و دارای نقص اطلاعات در کشور صورت گرفته است تا استفاده غیرقانونی از این سیم کارت ها به کمترین حد برسد و مالکان و استفاده کنندگان از سیم کارت های موجود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، احراز هویت شوند.

جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به پایان مهلت ثبت کد ملی در پایگاه داده اپراتورهای موبایل، گفت: بسیاری از سیم کارت های دارای نقص اطلاعات در مدت تعیین شده، کد ملی خود را به اپراتورهای موبایل اعلام کرده و احراز هویت شدند.

وی با بیان اینکه از امروز(شنبه) به مرور سیم کارت مشترکانی که کد ملی خود را به اپراتورهای مربوطه اعلام نکرده اند، قطع یکطرفه می شود، افزود: هم اکنون اپراتورها در حال اجرای کار فنی اجرای این طرح هستند.

سخنگوی رگولاتوری با تاکید بر اینکه بسیاری از مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص بود، در مدت تعیین شده اطلاعات خود را تکمیل کردند، گفت: سیم کارت دیگر مشترکانی که اطلاعاتشان تکمیل نشده، از امروز یکطرفه شده و بار دیگر رگولاتوری زمانی را تعیین خواهد کرد که در صورت لزوم می توانند برای ثبت اطلاعاتشان مراجعه کنند.

اسدی افزود: در نهایت، مشترکانی که در مهلت سوم داده شده نیز به تکمیل اطلاعاتشان اقدام نکنند، سیم کارتشان به طور کلی قطع ارتباط خواهد شد.

برای اجرای این آئین نامه، اپراتور همراه اول اقدام به ارسال پیامکی با سرشماره «همراه اول» برای مشترکانی کرده بود که اطلاعاتشان تکمیل نبوده و از آنها خواسته بود که کدملی خود را به شماره ۸۹۸۰ پیامک کنند. در همین حال اپراتور ایرانسل نیز در پیامی با سرشماره «ایرانسل» از مشترکانی که سیم کارتشان دارای اطلاعات ناقص بود خواست کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.

در فرصت اول تا ۱۵ بهمن ماه ۲۵ درصد مشترکانی که پیامک اپراتورها را دریافت کرده بودند، به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کردند؛ به گفته سخنگوی رگولاتوری در فرصت دوم که تا ۲۲ بهمن ماه امسال بود، شمار مشترکان احراز هویت شده به مراتب بیشتر از این مقدار شده است.

رگولاتوری به زودی تعداد سیم کارت های بی نام و نشان را اعلام می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج