۱۷۱۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گزارش سایت نشنال امارات از محمدرضا خلعتبری، مهاجم ایرانی الوصل

مسی ایرانی زیر نظر مارادونا

در شرایطی که خلعتبری تبدیل به بازیکن محبوب هواداران الوصل شده، سایت نشنال امارات در گزارشی به حضور مهاجم تیم ملی ایران در لیگ امارات اشاره کرده.

برترین ها به نقل از هفت صبح : کارگردان بازی الوصل الاهلی در لیگ امارات بیشتر از همه روی دو نفر زوم کرده بود. نفر اول طبق انتظار دیگو مارادونای محبوب بود که لحظه ای روی نیمکت الوصل آرام نمی گرفت و مدام در کنار خط، بازیکنانش را تهییج می کرد. دیگوی بزرگ هنوز تکنیکش را از یاد نبرده و زمانی که تیمش ۲ بر یک از حریف جلو افتاده بود با شیرین کاری هایش هواداران الوصل را به وجود آورده بود اما نفر بعدی محمدرضا خلعتبری بود که با بازی خوبش سه امتیاز حساس را باری مارادونا به ارمغان آورد.

مهاجم جدید ایرانی الوصل در این بازی هم برای تیمش پنالتی گرفت هم پاس گل داد تا بسیاری از سایت ها او را به عنوان بهترین بازیکن دیدار شنبه شب انتخاب کنند اما پنالتی که خلعتبری در نیمه اول گرفت مشکوک به نظر می رسید و همین موضوع حسابی سر و صدای سرمربی الاهلی را درآورده.

کیکه سانچس فلورس سرمربی سرشناس الاهلی گفته: «ما بازی را به داور باختیم و او با تصمیماتش در کسب این نتیجه تاثیر زیادی داشت.» هرچقدر که فلورس از این نتیجه ناراضی بود، مارادونا با روحیه بالا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و حسابی بازیکنانش را ستود.

تکنیکی ناآرام

در شرایطی که خلعتبری تبدیل به بازیکن محبوب هواداران الوصل شده، سایت نشنال امارات در گزارشی به حضور مهاجم تیم ملی ایران در لیگ امارات اشاره کرده. به نوشته این سایت اگر کسی بخواهد از یک بازی خلعتبری را بشناسد باید نیمه دوم بازی دوستانه تیم ملی ایران مقابل روسیه - که فوریه سال قبل در دوبی برگزار شد - را ببیند.

او در آن بازی توپ را در سمت چپ محوطه جریمه روسیه گرفت، وارد محوطه جریمه روس ها شد و بعد از دربیل دو مدافع توپ را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد. جالب اینکه شادی بعد از گل خلعتبری - او لباسش را درآورد - کارت زرد دوم را برایش به همراه داشت تا خیلی زود شیرینی گلزنی برای تلخ شود.

او نشان داد که چه توانایی بالایی در تهییج و ناامیدکردن خودش و هوادارانش در یک لحظه دارد. حال این بازیکن تکنیکی - که کمتر بازیکنی در آسیا توان تکنیکی او را دارد - به الوصل آمده و می تواند کابوس مدافعان حریف شود.

برای هواداران باشگاه ذوب آهن ایران او ستاره این تیم محسوب می شد که طی پنج فصل حضورش در این تیم تاثیر زیادی در موفقیت اصفهانی ها اشت. خیلی ها خلعتبری را با خداداد عزیزی مهاجم سابق تیم ملی ایران مقایسه می کردند و البته تعدادی از هواداران افراطی خلعتبری به او لقب مسی ایران را داده بودند و عقیده داشتند که وجود او در ترکیب تیم ملی ایران ضروری است اما مقامات باشگاه الغرافه قطر چندان با این تعاریف موافق نبودند به طوری که عذر مهاجم ایرانی شان را تنها بعد از انجام هشت بازی خواستند و فرهاد مجیدی را جایگزین او کردند.

با این همه چشمان تیز دیگو مارادونا عملکرد خلعتبری را دید و نابغله فوتبال آرژانتین مهاجم ایرانی را به امارات آورد. مروان بن بیات، رئیس باشگاه الوصل عقیده دارد مهاجم ایرانی اش یک بازیکن مستعد و تکنیکی است و می تواند کیفیت زردها را بالا ببرد: «خوشحالیم که رضا به تیم ما پیوسته و امیدوارم هرچه زودتر خودش را با فضای لیگ امارات وفق دهد.»

خلعتبری که از حضور در الوصل راضی است می گوید: «بازی زیر نظر مارادونا برای من مثل یک رویا می ماند و افتخار بزرگی است. من به اینجا آمده ام تا هرچه زودتر روزهای خوب الوصل را ببینم.»

بسیاری از هواداران خلعتبری دوست داشتند او را به جای دیدن در لیگ امارات در اسپانیا ببینند و مهاجم ۲۸ ساله ایرانی امیدوار است که روزی به رویایش - بازی در لالیگا - برسد به خصوص آنکه بازی زیر نظر مارادونا مطمئنا توجه اروپایی ها را به بازی الوصل جلب کرده.

خلعتبری از دوران حضورش در الوصل باید نهایت استفاده را ببرد و روی بعضی از ویژگی های اخلاقی اش کار کند تا دیگر خیلی زود کنترل اعصابش در زمین فوتبال را از دست ندهد. با اینکه هیچ شکی در عملکرد فنی خلعتبری نیست اما تعدادی از کارشناسان فوتبال عقیده دارند که اگر روز، روز خلعتبری نباشد او به تنهایی تمام هواداران تیمش را نابود خواهد کرد.

اغراق نیست اگر بگوییم مارادونا و خلعتبری در یکسری موارد به هم شبیه هستند و اسطوره آرژانتینی می تواند بازیکن ایرانی اش را کنترل کند. خلعتبری در یک خانواده متوسط بزرگ شده و بین فوتبال و پیداکردن کاری برای تامین بخشی از هزینه زندگی خانواده اش، ورزش را انتخاب کرد.

شروع بازی او از شموشک بود و بعد به ابومسلم رفت و بعد از گذراندن خدمت سربازی در این تیم مشهدی به ذوب آهن رفت. دو سال بعد از حضور در ذوب آهن، علی دایی او را در سال ۲۰۰۸ به تیم ملی دعوت کرد و حالا او ۴۴ بار با پیراهن تیم ملی بازی کرده.

خلعتبری قبلا در مصاحبه ای گفته بود هیچ وقت فکر نمی کرده اینقدر در فوتبال پیشرفت کند و حالا که به اینجا رسیده امیدوار است روزی بازی در فوتبال اروپا را تجربه کند اما فعلا تمام تمرکز او راضی کردن مارادونا است. او می داند اگر مارادونا از او راضی باشد بلیت لیگ های اروپایی هم به دست او خواهد رسید.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مسی ایرانی زیر نظر مارادونا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج