خندوانه به سبک اسپانیایی در بارسلونا
یک مجموعه تئاتر کمدی اسپانیایی باشگاهی راه انداخته است که در آن حساب مشتریان بر اساس تعداد خندههایشان شارژ می شود.
این ایده عجیب و غریب، در واقع یک آزمایش در همکاری با آژانس تبلیغاتی «Cyranos McCann» در پاسخ به افزایش مالیات دولت در اجرای تئاتر از ۸ درصد به ۲۱ درصد است که باعث کاهش ۳۰درصدی مخاطبان تئاتر در اسپانیا نیز شده است.
بنابراین این باشگاه کمدی تصمیم گرفت به این موضوع نگاه طنزگونه ای داشته باشد و سیستم «pay-per-laugh» (پرداخت به ازای هرخنده) را راه اندازی کرد. مشتریها باید برای شارژ حسابشان مدام بخندند و هرخنده معادل ۰.۳ یورو (چیزی حدود ۱۱۰۰ تومان) است. آنها میتوانند با خندههای متوالی حسابشان را تا ۲۴ یورو هم شارژ کنند.
این باشگاه اپلیکشنی هم طراحی کرده که مشتریها می توانند با نصب آن در تلفن همراهشان با هر خنده، پول به حساب کاربری خود واریز کنند. این آزمایش به گفته مسئولانش تاکنون موفقیت آمیز بوده است و توانسته میانگین قیمت هر بلیت را تا ۶ یورو افزایش دهد. پوشش رسانه ای و تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث شده است تا تعداد تماشاگران تئاتر این مجموعه ۳۵درصد افزایش پیدا کند.
این سیستم تاکنون مورد استقبال بسیاری از اهالی تئاتر در کل اسپانیا قرار گرفته است و حتی بعضی کشورهای دیگر نیز به این موضوع علاقه نشان دادهاند.
نظر کاربران
این اولین باری نیست که خندوانه تقلید می کنه