ورود ربات های خبرنگار به «آسوشیتدپرس»
خبرگزاری آسوشیتدپرس طرحهایی را برای تولید و فروش سالانه هزاران مقاله تجاری خودکار در دستور کار دارد.
مقالاتی که توسط ربات نوشته میشوند، تعداد گزارشهای مکتوب در این زمینه را تا حد قابلتوجهی افزایش خواهد داد.
طی چند سال اخیر، تعدادی از سازمانهای جدید از نویسندههای ربات برای خلق بخشی از مقالاتشان استفاده کردهاند. به طور مثال، مجله امریکایی «فوربس» از الگوریتمهای شرکت Narrative Science برای نوشتن مقالههایی کوتاه درباره شرکتهایی بهره میبرد که وضعیت سهامشان مطلوب است.
لسآنجلس تایمز نیز از رباتهایی استفاده میکند که توسط یکی از روزنامهنگارهایش تولید شدهاند و قرار است گزارشهایی فوری را درباره زلزلهها و آدمکشی منتشر کنند.
آسوشیتدپرس هم از گزارشهای تجاری بهره خواهد برد که توسط شرکتی به نام Automated Insights تولید میشوند.
ورزش و امور مالی اهداف معمول گزارشنویسی ربات هستند زیرا هر دوی این حوزهها ماهیتا اندکی رباتیک هستند. اساسیترین گزارشها شامل واردکردن ارقامی از یک پایگاه داده در یکی از گزارشهای استاندارد است و بنابراین، خواندن مقالههایی که به صورت خودکار نوشته میشوند، بیش از اندازه دشوار نخواهد بود.
بر اساس یک مطالعه اخیر، خوانندههای انسانی نمیتوانند تمامی اوقات تفاوت بین گزارشهای ورزشی که انسان یا الگوریتم نوشتهاند، را تشخیص دهند.
بزرگترین مبحث موجود در روزنامهنگاری رباتیک این است که چنین فرآیندی گزارشگرهای انسانی را آزاد میگذارد مقالههای عمیقتری بنویسند که تولید آنها فقط کار انسانهاست.
نویسندگان خودکار قادر به پردازش دقیق دادههای غیرانسانی هستند و آنها را در شکل موردعلاقه انسان یعنی واژهها ارائه میدهند. نشریه ProPublica این کار را برای یکی از تعاملیترین گزارشهایش درباره مدارس دولتی انجام داد.
ارسال نظر