۱۲۴۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

غرش پرسپوليس،برد تراکتور و صدرنشینی نفت

پرسپوليس يك برد ارزشمند در رشت به دست آورد تا کمی از بحران خارج شود. در آغاز هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور پرسپوليس مقابل داماش به پیروزی ۳ بر ۲ رسید تا کمی از بحران خارج شود. وحید هاشمیان در دقیقه ۱۵، هادی نوروزی در دقیقه ۴۸ و محمد نوری در دقیقه ۸۸ برای پرسپولیس گلزنی کردند و محمد غلامی در دقیقه ۲۲ و افشین چاووشی در دقیقه ۶۰ گل‌های داماش را به ثمر رساندند. تراكتورسازي برد و به استقلال رسید ! تراكتورسازي تبريز در شيراز دو بر يك فجر سپاسي شيراز را شكست داد و به استقلال رسید ! وتیم نفت با برتری مقابل شاهین به صدر رسید .

در حالی که تا ظهر ديروز به نظر مي‌رسيد بازي حساس و حيثيتي داماش گيلان و پرسپوليس به دليل بارش شديد باران انجام نخواهد شد و حواشي پيش‌بيني شده براي اين بازي به آينده‌اي نامشخص موكول مي‌شود اما با وجود بارندگي سيل‌آسا، تيم داوري سوت آغاز را به صدا در آوردند تا بازي افتتاحيه هفته دوازدهم در رشت برگزار شود.

بر خلاف انتظار تيم ميزبان حاكم ميدان نبود و پرسپوليس پا‌به‌پاي اين تيم بازي كرد و حتي در لحظاتي هم برتر بود. پرسپوليسي‌ها اتفاقا زننده اولين گل مسابقه هم بودند و اشتباه مسلم دروازه‌بان داماش اين فرصت را به وحيد هاشميان داد تا ياد «هلي‌كوپتر» را در ذهن طرفداران فوتبال زنده كند. هاشميان براي لحظه‌اي روي سر دفاع و دست دروازه‌بان حريف پرواز كرد و گل اول را به ثمر رساند. اين گل تلاش داماش را در برابر هواداران چتر به دست رشتي بيشتر كرد و هشت دقيقه بعد محمد غلامي كار را به تساوي كشاند. پس از اين گل بازي رو به تعادل رفت و اندكي احتياط، چاشني كار شد. پرسپوليس كه پس از چند هفته علي كريمي را در تركيب خود داشت منتظر جرقه‌اي از هافبك مهاجم خلاق خود بود اما بازگشت كريمي چندان با جادوي هميشگي او همراه نبود.

تعويض موثر
در نيمه دوم حميد استيلي ترجيح داد از هادي نوروزي به جاي كريمي استفاده كند و از قضا اين ترفند جواب داد و هادي نوروزي دومين گل پرسپوليس را به ثمر رساند و باز هم سرخ‌‌ها را پيش انداخت.


يك اشتباه از مدافعان داماش فرصت بسيار خوبي را در اختيار غلام‌رضا رضايي قرار داد و اونيز با سانتر دقيق هادي نوروزي را به گل رساند. داماش اما در حضور مديرعامل سابق پرسپوليسي‌اش حاضر به تسليم شدن نبود و در فاصله نسبتا كوتاهي گل تساوي را با پاي افشين چاووشي به ثمر رساند.

در دقايق پاياني مسابقه چنين به نظر مي‌رسيد كه دو تيم به تساوي در روز باراني رضايت داده‌اند اما يك اشتباه از جانب مهدي مهدوي‌كيا باعث شد محمد نوري براي سومين بار پرسپوليس را از ميزبان پيش بيندازد. بعد هم آنقدر فرصت براي جبران داماش باقي نماند و پرسپوليس به يكي از مهم‌ترين پيروزي‌هايش در چند سال اخير دست پيدا كرد. بازي كه تمام شد هواداران نسبتا اندك سرخ‌ها در ورزشگاه سردار جنگل فرصت چنداني براي تشويق حميد استيلي پيدا نكردند. مازيار زارع كه از ابتداي مسابقه، شعار‌هاي هواداران تيم رشتي را تحمل كرده بود با افشين چاووشي دست به يقه شد تا براي لحظاتي جو ورزشگاه متشنج شود.

حواشي بازي نيز به همين ماجرا ختم شد و در نهايت ديداري كه به شدت براي استيلي خطرناك به نظر مي‌رسيد ممكن است ضامن بقاي او باشد. پيش از اين به نظر مي‌رسيد قرار است مهدوي‌كيا حكم اخراج استيلي را امضا كند اما اشتباه ناخواسته او در دقايق پاياني در واقع استيلي را ابقا كرد. در تعطيلات سه هفته‌اي كه تا دور بعدي ليگ در پيش است پرسپوليس و استيلي روزهاي جذابي خواهند داشت. اردو در امارات و بازي با الوصل تيم مارادونا، شايد روحيه او و شاگردانش را از اين هم بهتر كند.

در ديگر سو نتيجه اين بازي نشان داد كه پرسپوليس و قاسم‌پور همچنان بر مبناي تاريخ با هم مصاف دادند. مربي موفق داماش مثل دوره‌هاي گذشته در برابر سرخ‌هاي تهران ناكام بود. در عين حال امير عابديني نيز ديگر مغبون اين پيكار بود. او پيش از بازي گفته بود كه اي‌كاش با پرسپوليس بحران‌زده روبه‌رو نمي‌شد اما ظاهرا پرسپوليس در برابر تيم‌هاي گيلاني هميشه باروحيه است.

با این برد پرسپولیس ۱۶ امتیازی شد و به رده هفتم جدول صعود کرد و داماش گیلان ۱۵ امتیازی باقی ‌ماند.

تيم آخر جدول در خانه كهكشاني‌ها

تیم استقلال صدرنشين رقابت‌هاي ليگ برتر امروز در ورزشگاه آزادي ميزبان مس سرچشمه قعرنشين است. استقلالي‌ها كه در هفته يازدهم به يك پيروزي ارزشمند مقابل ذوب‌آهن در اصفهان دست پيدا كرده‌اند و در رقابت‌هاي جام حذفي هم با نتيجه پرگل ۵ بر يك از سد شيرين‌فراز گذشته‌اند، در حال حاضر در بهترين شرايط روحي قرار دارند تا با برتري مقابل شاگردان اصغر شرفي، صدرنشيني خود را تحكيم كنند. پرويز مظلومي معتقد است نبايد مس‌سرچشمه را دست‌كم گرفت: «ما با تيم جوان و با انگيزه‌اي بازي داريم و براي اصغر شرفي، مربي اين تيم احترام خاصي قايل هستم. در اين بازي، محكوم برد هستيم و تقاضاي من از تماشاگران اين است كه مانند گذشته سختي را به جان بخرند و ما را تنها نگذارند. آنها يار دوازدهم ما هستند و بايد به ما كمك كنند.»


او درباره شرايط جوي هم گفت: «بارندگي باعث شد كه تمرين‌هاي خوبي را انجام ندهيم بايد با اين شرايط كنار بياييم و به دنبال اين هستيم كه صدرنشيني خود را در جدول ليگ برتر حفظ كنيم.» فردا چهار ديدار ديگر هم برگزار مي‌شود. سايپاي بحران‌زده، ميزبان فولاد خوزستان است. صنعت‌نفت آبادان با تيم آماده صبا بازي دارد. سپاهان اصفهان در فولادشهر به مصاف ملوان بندرانزلي بحران‌زده مي‌رود و شهرداري تبريز پذيراي ذوب‌آهن است. احتمال اينكه نتايج بازي‌هاي ديروز باعث تغييرات در كادرفني يكي، دو تيم شود، كم نيست. تراكتورسازي هم موفق شد يك برد ارزشمند كسب كند و 2 بر يك ميهمان خود فجرشيراز را شكست دهد.

نتايج بازي‌هاي ديروز


*داماش گيلان ۲- پرسپوليس ۳/ * فجرسپاسي شيراز يك- تراكتورسازي تبريز ۲/ * نفت تهران۲ - شاهين بوشهر یک


برنامه امروز یکشنبه


* استقلال تهران - مس‌سرچشمه، ساعت ۱۷:۴۵، تهران/ * سايپاي البرز - فولادخوزستان، ساعت ۱۶:۴۰، كرج/ * صنعت نفت آبادان - صباي قم، ساعت ۱۶:۴۵، آبادان/ * سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلي، ساعت ۱۷:۴۰، فولادشهر اصفهان/ * شهرداري تبريز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۴۰، تبريز


برنامه فردا دوشنبه


* مس كرمان - راه‌آهن شهرري، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه شهيد باهنر كرمان

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

غرش پرسپوليس،برد تراکتور و صدرنشینی نفت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج