۱۴۶۳۹۷۳
۵۸۶
۵۸۶
پ

النصرِ فوق‌العاده پیولی، شکست‌ناپذیر نیست!

النصر با وجود پیروزی در ۶ بازی اخیرش و فرم خوبی که با روی کار آمدن استفانو پیولی به‌دست آورده، نقاط ضعف جالب‌توجهی دارد که باعث می‌شود آن‌ها را شکست‌ناپذیر تلقی نکنیم.

فوتبال ۳۶۰: النصر با وجود پیروزی در ۶ بازی اخیرش و فرم خوبی که با روی کار آمدن استفانو پیولی به‌دست آورده، نقاط ضعف جالب‌توجهی دارد که باعث می‌شود آن‌ها را شکست‌ناپذیر تلقی نکنیم.

النصرِ فوق‌العاده پیولی، شکست‌ناپذیر نیست!

پاستقلال در چارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف النصر عربستان برود. این مسابقه همانند دیدار ایران و قطر قرار است در کشور ثالث و به میزبانی ورزشگاه راشد شهر دبی به انجام برسد. سهراب بختیاری‌زاده قرار است مقابل دیدگان پیتسو موسیمانه، برای سومین و آخرین‌بار در قامت سرمربی روی نیمکت آبی‌پوشان بنشیند و پنجه در پنجه استفانو پیولی و تیم پرستاره‌اش بیندازد. در این گزارش با شوالیه نجد بیش‌تر آشنا می‌شویم.

از شروع نه‌چندان خوب تا بازگشت قدرتمندانه

زردپوشان با هدایت لوئیز کاسترو فصل را آغاز کردند. آن‌ها در فینال سوپرجام عربستان با نتیجه سنگین 4 بر یک به رقیب اصلی خود الهلال باختند تا شروع خوبی نداشته باشند و از همان آغاز شاهد ایجاد فشاری سنگین روی سرمربی پرتغالی باشیم. آن‌ها در سه هفته ابتدایی لیگ 4 امتیاز از کف دادند و نخستین دیدارشان در لیگ نخبگان آسیا را هم با موفقیت به سرانجام نرساندند و در دوئل با میزبان خود الشرطه عراق به تساوی 1-1 بسنده کردند. همین قضیه کافی بود تا کاسترو به پایان راه برسد و جای خود را به استفانو پیولی بدهد.

روی کار آمدن پیولی ماجرا را تا حد زیادی تغییر داد. حالا النصری‌ها در لیگ حرفه‌ای عربستان تا پایان هفته هفتم، 17 امتیازی شده‌اند و روی پله سوم ایستاده‌اند. فاصله این تیم با الهلال و الاتحاد به ترتیب 4 و یک امتیاز است و فرصت زیادی برای جبران وجود دارد. نباید از قلم بیفتد که نصراوی‌ دومین بازی خود در لیگ نخبگان و اولین بازی‌شان در جام پادشاهی عربستان را با برد پشت سر گذاشته‌اند و حالا پس از عبور دراماتیک از سد الشباب، با روحیه بالا مهیای پیکار با استقلال می‌شوند.

مروری بر عملکرد النصر در لیگ نخبگان

النصر در پیکار اول خود به عراق رفت و در غیاب کریستیانو رونالدو به مصاف الشرطه رفت. دیداری که نهایتا با تساوی 1-1 تمام شد. ابتدا سلطان الغنام، نماینده عربستان را پیش انداخت اما اشتباه خط دفاعی این تیم باعث شد تا میزبان با گل دقیقه 24 محمد داوود از شکست بگریزد. پس از این مسابقه کاسترو جای خود را به پیولی داد. مرد ایتالیایی هم در اولین آزمون آسیایی‌اش پذیرای الریان قطر بود. رقابتی که با برتری 2 بر یک طرفداران خورشید خاتمه یافت. سادیو مانه و کریستیانو رونالدو 2 گل النصر را به‌ثمر رساندند و برای الریان در دقایق پایانی روجر گدس فاصله را به حداقل رساند. زردپوشان در این مسابقه فرصت‌های زیادی برای گلزنی را به هدر دادند وگرنه اختلاف دو تیم بیش از یک گل بود. با این وجود تیم عربستانی با 4 امتیاز، صفر کلین‌شیت، 3 گل زده و 2 گل خورده باید رودرروی نماینده ایران قرار بگیرد.

اثر استفانو

استفانو پیولی پس از ترک آث میلان به آسیا آمد تا هدایت تیم ثروتمند النصر را به‌عهده بگیرد. تاثیر حضور این سرمربی، با سابقه قهرمانی در سری‌آ خیلی زود به‌چشم آمد. النصر پیش از پیولی طی 6 بازی به 2 برد، 3 تساوی و یک باخت دست یافته بود اما از زمان حضور استفانو، ورق برگشته و شوالیه نجد از 6 بازی، 6 پیروزی نصیبش شده و آمار 100 درصد برد را به‌ثبت رسانده است. آن‌ها پیش از پیولی یک کلین‌شیت داشتند و حالا در نیمی از مسابقات خود با این آقای ایتالیایی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌شان شده‌اند. در سوی مقابل باید به این نکته هم اشاره داشت که نصراوی با پیولی در هر دیدارش حداقل 2 گل زده است.

آن‌ها همیشه گل می‌زنند و استاد اوقات تلف‌شده‌اند

النصر در هر 12 بازی رسمی خود در این فصل موفق به گلزنی شده و میانگین 2 گل در هر مسابقه برای‌شان به جا مانده است. کریستیانو رونالدو با 9 گل، مطابق انتظار بهترین گلزن النصر بوده و بیش از 37 درصد گل‌های زردپوشان به وسیله این ابرستاره پرتغالی به‌ثمر رسیده است.

سادیو مانه دوران افت خود را پشت سر گذاشته و به تازگی احیا شده و زننده 4 گل بوده و رتبه سوم هم به اندرسون تالیسکا اختصاص دارد که 3 گله شده است. آن‌ها در هر نیمه 12 بار موفق به گشودن دروازه رقبا شده‌اند و نکته عجیب درباره‌شان این است که 7 گل از 24 گل به‌ثمر رسیده، در اوقات تلف شده نیمه‌های اول و دوم بوده که آماری حیرت‌انگیز است. آن‌ها در لحظات پایانی هر نیمه تبدیل به خطرناک‌ترین تیم می‌شوند.

نقطه ضعف بزرگ النصر؟ عاشق گل خوردن در نیمه دوم هستند!

متوسط گل دریافتی النصر در این فصل تقریبا یک گل است. آن‌ها 11 بار طی 12 مسابقه برابر حریفان تسلیم شده‌اند. مورد عجیب اما این است که از این 11 گل، 10 گل در نیمه دوم دریافت شده و آن‌ها فقط در مصاف با الشرطه نیمه اول را با گل خورده به پایان رساندند. در سوی دیگر ماجرا استقلالِ سهراب بختیاری‌زاده طی 2 بازی گذشته، هر 2 گلش را در نیمه نخست به‌ثمر رسانده و در 45 دقیقه دوم موفق به گلزنی نشده‌ است.

خارجی‌های قدیمی و خارجی‌های جدید

بدون شک نام‌هایی چون کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، آیمریک لاپورت، مارسلو بروزوویچ و اوتایو برای‌تان شناخته‌شده هستند. این ستارگان بزرگ از 2 و یک فصل پیش به عضویت باشگاه بزرگ عربستانی درآمده‌اند. اما آن‌ها تنها مهره‌های خارجی استفانو پیولی نیستند. محمد سیمکان 24 ساله برای تقویت خط دفاعی از لایپزیش به‌خدمت گرفته شد. بازیکنی که در عین مشهور بودن، اصلا بی‌اشتباه نیست و بسیار عصبی بازی می‌کند. آنجلو گابریل برزیلی و 19 ساله هم دیگر مهره جدید زردپوشان به‌حساب می‌آید. او سابقه حضور در چلسی و استراسبورگ را دارد و در پست وینگر به میدان می‌رود. اما آنجلو تنها 19 ساله برزیلی تیمش نیست و باید از وسلی هم یاد کرد. مهاجمی که به تازگی از کورینتیانس به‌خدمت گرفته شده است. و نهایتا باید از بنتو یاد کنیم. گلر 25 ساله، برزیلی و 190 سانتی‌متری‌ای که برای پایان دادن به کابوس هواداران النصر در درون دروازه از اتلتیکو پارانائنزه آمد. او در سال جاری به تیم ملی کشورش هم دعوت شد و 2 بازی به انجام رساند.  

رویارویی دوباره استقلال و النصر پس از ۱۳ سال

استقلال و النصر در لیگ قهرمانان آسیای سال 2011 با یکدیگر در یک گروه قرار گرفتند که هر 2 بازی با نتیجه 2 بر یک به اتمام رسید. مسابقه نخست با برتری نصراوی‌ به پایان رسید و مسابقه برگشت را استقلال با گل‌های فرهاد مجیدی و هوار ملا محمد برد. با این وجود تفاضل گل بهتر تیم عربستانی باعث شد تا آن‌ها بالاتر از استقلال با 8 امتیاز در جایگاه دوم بایستند و پس از السد به مرحله بعدی راه پیدا کنند. آبی‌پوشان اما به همراه پاختاکور موفق به کسب مجوز صعود نشدند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج