۱۴۶۳۵۲۸
۶۷۷
۶۷۷
پ

رجزخوانی موذیانه دیوید تیلور علیه کشتی‌گیر ایرانی

دیوید تیلور برای علاقه‌مندان به کشتی در ایران از یک سو و جهان از سوی دیگر، چهره نام‌آشنایی است.

روزنامه شرق: مسابقات جهانی آلبانی برای ایرانی‌ها ارزش و اهمیت خاصی پیدا کرده است. این رقابت‌ها که قرار است به‌زودی در بخش بزرگسالان انجام شود، در رده زیر ۲۳ سال پیگیری می‌شود ولی بدون ذره‌ای تردید، همگان منتظرند تا کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور آمریکایی در آلبانی عرض اندام کنند. آلبانی برای اینکه به کشتی‌گیران ایرانی ویزا دهد به قدر کافی اذیت کرده است؛ آنها سال پیش به تیم زیر ۲۳ سال ایران برای حضور در این کشور ویزا ندادند و این نگرانی وجود داشت که امسال هم بخواهند اقدام سال گذشته را تکرار کنند. این نگرانی تا سه روز قبل از اعزام اولین گروه ورزشی ایران هم ادامه داشت تا اینکه بالاخره خبر رسید بعد از رایزنی‌های فراوان در سطوح مختلف سیاسی-ورزشی، ویزای تمام ورزشکاران ایران برای حضور در این کشور صادر شده و آنها می‌توانند برای مسابقات جهانی ۲۰۲۴ حاضر باشند.

رجزخوانی موذیانه دیوید تیلور علیه کشتی‌گیر ایرانی

بدون درنظرگرفتن اتفاقاتی که قرار است در رده زیر ۲۳ سال برگزار شود، آلبانی میزبان مسابقات اوزان غیرالمپیکی است. اینجا همان بخشی است که برای جامعه کشتی ایران اهمیت پیدا می‌کند. از آنجا که وزن ۹۲ کیلوگرم در المپیک پاریس در زمره اوزان رسمی به حساب نمی‌آمد، حالا کامران قاسم‌پور، نفر اول این وزن از ایران، قرار است در آلبانی به رقابت بپردازد و برای رسیدن به سومین طلای جهانی‌اش با رقبا سرشاخ شود. اتفاقی که باعث می‌شود این رقابت ارزش دوچندانی پیدا کند، حضور دو غول دیگر دنیای کشتی در آلبانی و در همین وزنِ کامران قاسم‌پور است. اولین آنها دیوید تیلور است و دیگر عبدالرشید سعدالله‌یف. شاید به لحاظ ارزش و اعتبار، دومی اهمیت بیشتری داشته باشد ولی ماجرای دیوید تیلور و ایرانی‌ها باعث شده رقابت احتمالی کامران با او حساسیت بیشتری به خود بگیرد.

دیوید تیلور برای علاقه‌مندان به کشتی در ایران از یک سو و جهان از سوی دیگر، چهره نام‌آشنایی است. او به واسطه رقابت‌های مکررش با حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلو و البته بردهای پیاپی‌اش برابر قهرمان پرآوازه ایرانی، تبدیل به گربه سیاهی برای کشتی ایران و در نگاهی دقیق‌تر برای حسن یزدانی شده است. دیوید تیلور اما در ماجرایی خبرساز حضور در المپیک پاریس را از دست داد تا نبرد دوباره او با حسن یزدانی برگزار نشود. این کشتی‌گیر مطرح آمریکایی در رقابت‌های انتخابی دوبنده تیم ملی آمریکا به آرون بروکس باخت و از رسیدن به پاریس بازماند. پس از آن، دیوید تیلور خبر داد که از دنیای کشتی خداحافظی کرده و قرار است وارد عرصه مربی‌گری شود. در یک تصمیم ناگهانی ولی دیوید دوباره از داستان خداحافظی‌اش دست کشید و خبر داد که می‌خواهد برای حضور در رقابت‌های جهانی آلبانی، شانسش را امتحان کند. او این بار یک وزن بالاتر آمد و در دسته ۹۲ کیلوگرم شانسش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی آمریکا را امتحان کرد. مطابق با انتظار، دیوید تیلور کار سختی برای کسب سهمیه نداشت. او نماینده آمریکا در این وزن شده و حالا نه با حسن یزدانی بلکه با کامران قاسم‌پور قرار است در آلبانی رودررو شود.

رجزخوانی موذیانه دیوید تیلور علیه کشتی‌گیر ایرانی

تیلور همچنان علاوه‌بر فنون کشتی، بازی روانی را از بر است. او پیش از این مسابقات بدون اینکه اشاره‌ای به کامران قاسم‌پور کند، عبدالرشید سعدالله‌یف را مهم‌ترین رقیبش توصیف کرده و به تمجید از او پرداخته است. مشخص است که تیلور عامدانه از کامران قاسم‌پور عبور کرده ولی بر کسی پوشیده نیست که این کشتی‌گیر ایرانی بخت اصلی قهرمانی در همین وزن ۹۲ کیلو محسوب می‌شود. کامران برخلاف دیوید تیلور که از یک وزن پایین‌تر به ۹۲ کیلو رسیده و یا سعدالله‌یف که از یک وزن بالاتر به این دسته آمده، مدت‌هاست در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و می‌تواند بخت اصلی قلمداد شود. اینجا شاید مهم‌ترین انگیزه برای رویارویی احتمالی کامران و دیوید تیلور شکل بگیرد که بخواهد توانایی‌هایش را ثابت کند. بااین‌حال، انگیزه کلی‌تر ولی برتری عددی دیوید تیلور مقابل ایرانی‌ها در کشتی‌های رودررو است؛ تیلور از این حیث شاید به لحاظ آمادگی روانی دست بالا را داشته باشد ولی بر کسی پوشیده نیست که سبک کشتی کامران قاسم‌پور با سبک کشتی حسن یزدانی تفاوت دارد و می‌توان این مسابقه احتمالی را مثالی عینی برای تشریح این تفاوت دانست.

کم نیستند کارشناسانی که پیش از این هم می‌گفتند بهتر است به‌جای حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور به ۸۶ کیلو بیاید و پشت تیلور را به خاک بنشاند. آن اتفاق به واسطه سلطه یزدانی در دسته ۸۶ کیلو هرگز رخ نداد ولی حالا تیلور این فرصت را فراهم کرده تا این جدال جذاب در یک وزن بالاتر یعنی در دسته ۹۲ کیلوگرم رقم بخورد. از همه جذاب‌تر اینکه تیلور دوباره همین یکی دو روز گذشته خبر داده آلبانی آخرین مسابقه‌ای است که در آن حاضر خواهد بود و پس از آن برای همیشه از دنیای حرفه‌ای کشتی خداحافظی خواهد کرد. این یکی دلیلی دیگر برای ایجاد انگیزه نزد کامران قاسم‌پور خواهد بود تا به عنوان یک کشتی‌گیر ایرانی آخرین نفری باشد که در جدال با دیوید تیلور آمریکایی برنده می‌شود؛ امری که البته محقق‌شدنش نیاز به چندین عامل از جمله قرعه‌کشی این مسابقات و آمادگی بدنی این کشتی‌گیران دارد. هرچه‌ باشد اما الان کشتی ایران دقیقا به «کامران‌تایم» نزدیک شده و او باید ثابت کند که در سایه ماندنش اشتباه بوده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج