۱۴۶۳۴۷۶
۲۵۲
۲۵۲
پ

تکرار اتفاق تاریخی پس از هفت سال در لیگ ایران

پس از چندین سال بار دیگر چهار تیم مدعی فوتبال ایران با یک استراتژی مشابه ماموریت‌شان برای کسب جام‌های قهرمانی را دنبال می‌کنند.

فوتبال ۳۶۰: پس از چندین سال بار دیگر چهار تیم مدعی فوتبال ایران با یک استراتژی مشابه ماموریت‌شان برای کسب جام‌های قهرمانی را دنبال می‌کنند.

تکرار اتفاق تاریخی پس از هفت سال در لیگ ایران

پس از شکست سنگین و شوکه‌کننده استقلال برابر ذوب‌آهن در ورزشگاه شهدای شهر قدس انتظار چند هفته‌ای هواداران این تیم برای شناخت جانشین جواد نکونام پایان یافت و پیتسو موسیمانه سرمربی مشهور اهل آفریقای جنوبی به صورت رسمی به عنوان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت معرفی شد.

اسقلال به جمع سه باشگاه مدعی دیگر پیوست

معرفی موسیمانه در حالی رخ داده که مدیران سه باشگاه دیگر لیگ برتر نیز سکان هدایت تیم‌هایشان را برعهده سرمربی خارجی گذاشته‌اند، تا با یک استراتژی مشابه برای چنگ زدن به جام‌ها گام برداشته باشند.

در این میان اما نکته قابل توجه اینکه تاکنون در تاریخ فوتبال ایران تنها یک مرتبه اتفاق افتاده بود که سرمربیان چهار تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان به صورت همزمان خارجی باشند که البته این موضوع با پایان کار سرمربیان دو باشگاه تراکتور و سپاهان در نیم فصل دوم لیگ هفدهم به چند هفته طی یک فصل محدود شد.

لیگ هفدهم و اولین حضور همزمان چهار مربی خارجی

در واقع شروع کار ساغلام در تراکتور روزهای پایانی کار زلاتکو کرانچار بودند. کرانچار در هفته‌های پایانی لیگ شانزدهم انقلاب بزرگی در اردوی طلایی‌پوشان پس از حضور به عنوان جانشین عبدالله ویسی داشت، اما در لیگ هفدهم شرایط بر وفق مراد او پیش نرفت تا پس از شکست مقابل سپیدرود در هفته بیست‌ویکم به صورت توافقی از هدایت سپاهان کنار بکشد.

در سوی دیگر مدیران باشگاه تراکتور ساغلام را دو هفته پس از شروع نیم فصل اول جانشین یحیی گل‌محمدی کردند تا در واقع این هم‌پوشانی فقط برای چند هفته در خلال نیم فصل دوم لیگ هفدهم ایجاد شده باشد؛ جایی که در تبریز و اصفهان، ساغلام و کرانچار روی نیمکت داغ مربیگری بودند و در تهران هم وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ رقابت تنگاتنگی را برای کسب عنوان قهرمانی دنبال می‌کردند که درنهایت این رقابت فشرده با دومین عنوان قهرمانی پیاپی سرخپوشان پس از حضور سرمربی کروات تمام شد. تراکتور دهم شد و سپاهان هم با وجود کنار گذاشتن کرانچار با رتبه نازل چهاردهمی فصل را به پایان رساند!

تکرار اتفاق تاریخی پس از هفت سال در لیگ ایران

تکرار اتفاق تاریخی پس از هفت سال

استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان از لیگ هفدهم تا لیگ بیست‌وچهارم که هفته هشتم آن را با چند بازی معوقه به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم، طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی در کادر فنی خود ایجاد کرده‌اند. پرسپولیس از برانکو به کالدرون، یحیی‌ گل‌محمدی، اوسمار ویرا ودر نهایت گاریدوی اسپانیایی رسیده است.

استقلال پس از شفر به ترتیب با فرهاد مجیدی، آندره‌آ استراماچونی، محمود فکری، فرهاد مجیدی، ریکاردو ساپینتو و درنهایت جواد نکونام همکاری کرده تا به گزینه‌ای کاملا متفاوت نسبت به سال‌های گذشته یعنی موسیمانه برسد.

تراکتور و سپاهان هم تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته‌اند و حالا در فصل جاری با اسکوچیچ و مورایس به عنوان دو سرمربی صاحب عنوان به دنبال قهرمانی در دو جام داخلی و یک جام آسیایی هستند.

حالا بار دیگر پس از 7 سال سرمربیان 4 تیم استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان خارجی هستند و برخلاف لیگ هفدهم، دو تیمی که خارج از تهران حضور دارند، اگر در موقعیت بهتری نسبت به دو رقیب پایتخت‌نشین خود نباشند، موقعیت پایین‌تری ندارند و به هیچ وجه نمی‌توان با اطمینان خوآن کارلوس گاریدو، دراگان اسکوچیچ، ژوزه مورایس یا حتی پیتسو موسیمانه را از این جدال میهج و نفس‌گیر که تازه در هفته‌های ابتدایی آن قرار داریم، حذف کرد. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج