۱۴۶۱۱۸۰
۱ نظر
۸۱۸
۱ نظر
۸۱۸
پ

سلام زودهنگام ژاپن به جام جهانی!

ژاپن با نمایشی سزاوارانه و فوق‌العاده موفق شد عربستان را شکست دهد.

ورزش سه: ژاپن با نمایشی سزاوارانه و فوق‌العاده موفق شد عربستان را شکست دهد.

سلام زودهنگام ژاپن به جام جهانی!

پرستاره‌ترین تیم آسیا بعد از حذف در جام ملت‌های آسیا با شکست مقابل ایران، بی‌رحمانه یکی پس از دیگری حریفان خود را شکست داده اما کمتر کسی تصور می‌کرد که عربستان را هم این‌چنین قاطعانه در ریاض از پیش رو بردارد و به اولین تیم 9 امتیازی فوتبال آسیا در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تبدیل شود.

اما آنها با دو گلی که دایچی کامادا و کوکی اوگاوا به ثمر رساندند، 60 هزار تماشاچی پرشور استادیوم کینگ عبدالله را سر جایشان نشاندند تا سومین برد متوالی را در مرحله مقدماتی جام جهانی به دست بیاورند و در گروه مرگ، خوشبخت‌ترین تیم لقب بگیرند و البته خود را در موقعیت صعود زودهنگام قرار بدهند.

البته حتی با سه برد متوالی هم صحبت از صعود به جام جهانی شاید خیلی زود باشد اما نه برای تیمی که 7 گل به چین زده و عربستان را در خانه خودش شکست داده است. ژاپن بدون اینکه گلی از حریفان خود بخورد، 14 بار دروازه آنها را گشوده تا متوسط نزدیک به پنج گل در هر بازی را از خود به جای بگذارد که یک آمار استثنایی است.

نکته مهم اینکه عربستان، استرالیا و بحرین سه تیم 4 امتیازی این گروه هستند که همین حالا 5 امتیاز از ژاپن عقب مانده‌اند و به عبارتی تنها در صورتی صعود ژاپن را به خطر می‌اندازند که سامورایی دو بازی بعدی خود را ببازد.

بازی بعدی ژاپن مقابل استرالیا خواهد بود که در این دوره رقابت‌ها چندان مقتدر ظاهر نشده و با دوران اوج خود فاصله جدی دارد. اگر ژاپن بتواند این تیم را در استادیوم سایتاما شکست دهد، 12 امتیازی خواهد شد و سپس با برد احتمالی برابر اندونزی و کسب پانزدهمین امتیاز، به استقبال جام جهانی 2026 آمریکا خواهد رفت.

شاگردان هاجیمه موریاسو در دیدار با عربستان حتی می‌توانستند گل سوم را هم به ثمر برسانند و بردی بزرگتر را هم کسب کنند اما همین نتیجه کافی بود تا به صدرنشینی خود در این گروه و البته رنکینگ آسیا تداوم بخشند و جایگاه خود به عنوان بهترین تیم قاره را در اذهان تثبیت کنند؛ حتی اگر قهرمان جام ملت‌ها نشده باشند. آنها در آخرین لحظات بازی یک موقعیت دروازه خالی را به شکلی عجیب از دست دادند و در سراسر بازی هم کنترل مسابقه را در اختیار داشتند.

جالب است بدانید هر 11 بازیکن ترکیب اصلی ژاپن در این بازی در بهترین لیگ‌های دنیا شاغل بودند، مرور نام تیم‌های آنها، نکات زیادی را در خود خواهد داشت: زیون سوزوکی (پارما)، کوکی ماچیدا (یونیون بلژیک)، شوگو تانیگوچی (سن تریدون بلژیک)، کو ایتاکورا (مونشن گلادباخ)، کائورو میتوما (برایتون)، هیدماسا موریتا (اسپورتینگ لیسبون)، واتاردو اندو (کاپیتان - لیورپول)، ریتسو دوآن (فرایبورگ)، دایچی کامادا (کریستال پالاس)، تاکومی مینامینو (موناکو)، آیاسه اوئدا (فاینورد).

فراموش نکنید جی لیگ بهترین لیگ فوتبال در آسیاست اما حتی منتخب این لیگ هم در تیم ملی ژاپن مجبور به نیمکت‌نشینی شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بدون شک ژاپن بهترین و محبوب ترین تیم آسیاست...‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج