۱۴۵۹۳۴۵
۱ نظر
۱۷۸۶
۱ نظر
۱۷۸۶
پ

گزینه‌های استقلال برای جانشینی نکونام

مدیران باشگاه درصدد آن هستند تا به سرعت جانشین جواد نکونام را انتخاب کنند و گفته می‌شود طی ۱۰ روز آینده احتمالاً رسماً تکلیف سکان‌دار جدید آبی‌ها مشخص خواهد شد.

فوتبال ۳۶۰: مدیران باشگاه درصدد آن هستند تا به سرعت جانشین جواد نکونام را انتخاب کنند و گفته می‌شود طی ۱۰ روز آینده احتمالاً رسماً تکلیف سکان‌دار جدید آبی‌ها مشخص خواهد شد.

 استقلال بعد از خیبر به دومین تیم شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وچهارم تبدیل شد که سرمربی‌اش را تغییر می‌دهد؛ آن‌هم در حالی‌که خیبری‌ها به سرعت جانشین رضا مهاجری را انتخاب و مارکو اورلیو را به عنوان سکان‌دار جدید تیم‌شان معرفی کردند اما شرایط در استقلال متفاوت است. مدیران این باشگاه بعد از پذیرش استعفای جواد نکونام، سهراب بختیاری‌زاده را در قامت سرمربی موقت برگزیدند و حالا قرار است مذاکرات با گزینه‌های مختلف برای پذیرش هدایت استقلال انجام شود.

گزینه‌های استقلال برای جانشینی نکونام

بختیاری‌زاده روز گذشته در حالی در کسوت سرمربی موقت استقلال معرفی شد که احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره باشگاه توضیح داد قرار است یک سرمربی بزرگ خارجی سکان‌دار آبی‌ها را برعهده بگیرد و بختیاری‌زاده هم بعد از اتمام دوره سرمربیگری موقت‌اش در استقلال، در نقش دستیار سرمربی جدید کارش را پیش خواهد برد. در روزهای گذشته نام چهره‌های مختلفی به میان آمده اما آن‌طور که به نظر می‌رسد قرار است از فردا (جمعه) و بعد از سفر نمایندگان مدیریت باشگاه استقلال به ترکیه، مذاکرات با شکل‌وشمایل جدی‌تری با گزینه‌های پیشنهادشده انجام پذیرد.

از پاسخ منفی رنار تا منتفی‌بودن همکاری با سا پینتو

مسئولان باشگاه استقلال در روزهای گذشته با انبوهی از نام‌های پیشنهادشده برای هدایت تیم‌شان مواجه شده‌اند. در این مسیر، گفته می‌شود که رایزنی‌های اولیه با هروه رنار در حالی انجام شده که این سرمربی نامدار اعلام کرده در مقطع کنونی به دنبال فعالیت در عرصه ملی است و نمی‌خواهد در فوتبال باشگاهی کارش را پیش ببرد تا مذاکرات به مرحله بعدی در زمینه مسائل مالی و ... نرسد. از سوی دیگر، با وجود چراغ سبز ریکاردو سا پینتو، گفته می‌شود محرومیت طولانی‌مدت او باعث شده تا فعلاً مدیران باشگاه استقلال برنامه‌ای برای همکاری با این سرمربی پرتغالی نداشته باشند.

گزینه هدایت پرسپولیس، سرمربی استقلال می‌شود؟

ژوزه پسیرو، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های مطرح‌شده برای هدایت استقلال است. پسیرو بعد از اتمام جام ملت‌های آفریقا به همکاری با فدراسیون فوتبال نیجریه پایان داد؛ آن‌هم در حالی‌که او توانست نیجریه را نایب‌قهرمان رقابت‌های جام ملت‌ها کند. پسیرو پیشتر و در ایام برگزاری جام ملت‌های آفریقا، گزینه هدایت پرسپولیس بود و مذاکرات مثبت اما بی‌سرانجامی هم با او شد. حالا نام این سرمربی پرتغالی به مدیران باشگاه استقلال پیشنهاد شده و بعد از چراغ‌سبز اولیه این سرمربی 64 ساله برای حضور در فوتبال ایران، قرار است مذاکرات تکمیلی طی روزهای آینده انجام شود. پسیرو سابقه فعالیت در تیم‌های مختلف از جمله اسپورتینگ، براگا، پورتو و ویتوریا گیمارش پرتغال، الهلال عربستان و تیم‌های ملی عربستان، ونزوئلا و نیجریه را در کارنامه‌اش دارد و در مقطعی، مربی تیم رئال مادرید هم بوده است.

سرمربی لالیگایی، سکان‌دار جدید آبی‌ها؟

خاوی گراسیا که فصل گذشته مقطع کوتاهی در لیدزیونایتد فعالیت داشت و به دلیل عملکرد ضعیف از هدایت این تیم کنار رفت، باسابقه فعالیت در تیم‌های مختلف از جمله ویارئال، کادیز، آلمریا، اوساسونا، مالاگا و والنسیا در اسپانیا و در اختیار ادشتن سکان هدایت واتفورد در فوتبال باشگاهی انگلیس و سرمربیگری در السد، دیگر گزینه پیشنهاد شده به مدیران باشگاه استقلال است. گراسیا که روزهای خوبی را در السد گذراند، خود را بی‌میل به حضور دوباره در فوتبال آسیا نشان نداده و بعد از چراغ سبز اولیه او، قرار است مذاکرات با این سرمربی 54 ساله اسپانیایی که دوران فوتبال خود را در لیگ کشورش گذراند، هم به شکل جدی‌تری دنبال شود.

نام ۲ گزینه کروات و فرهاد مجیدی هم روی میز است!

سرگئی یاکیروویچ در کنار زلجکو سوپیچ از جمله چهره‌هایی هستند که گفته می‌شود از سوی مدیر برنامه مورداعتماد احمد شهریاری به مدیریت باشگاه استقلال معرفی شده است. با این وجود، فعلاً مذاکره با این سرمربیان کروات مدنظر آبی‌ها نیست. از سوی دیگر گفته می‌شود با توجه به شرایط ویژه کشور، احتمال شکست در مسیر جذب سرمربی بزرگ خارجی دور از ذهن نیست و آبی‌ها فرهاد مجیدی را به عنوان تنها گزینه ایرانی هدایت تیم‌شان مدنظر دارند. البته که مجیدی در ماه‌های گذشته در چند نوبت پیشنهاد هدایت استقلال را نپذیرفته و به دنبال ادامه فعالیت در فوتبال باشگاهی امارات است اما با توجه به طرح دوباره پیشنهاد حضور در استقلال، باید دید واکنش این سرمربی جوان به پیشنهاد مطرح‌شده چیست؛ هر چند که اولویت استقلالی‌ها، استخدام سرمربی خارجی است اما در صورت ناکامی در این مسیر، احتمال حضور دوباره مجیدی روی نیمکت آبی‌ها دور از ذهن نیست.

۱۵ روز سرنوشت‌ساز در انتظار نیمکت آبی‌ها

آبی‌ها شنبه‌شب در تهران باید به مصاف هوادار بروند که در این مسابقه از هفته هفتم لیگ برتر، سهراب بختیاری‌زاده هدایت استقلال را برعهده خواهد داشت اما بعد از جدال با هوادار، تعطیلات فیفادی آغاز می‌شود و دیدار بعدی آبی‌پوشان، بیست‌وهفتم مهرماه برابر ذوب‌آهن خواهد بود. در فاصله 15 روزه تا انجام دوئل با ذوب‌آهن، مسئولان باشگاه استقلال فرصت ایده‌آلی برای انتخاب سرمربی جدید دارند و باید دید از میان اسامی مطرح‌شده، سرانجام کدام چهره در قامت جانشین رسمی جواد نکونام معرفی خواهد شد و در هفته هشتم، استقلال با هدایت چه کسی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فقط علیرضامنصوریان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج