۱۴۵۷۲۲۱
۲۷ نظر
۷۶۲۳
۲۷ نظر
۷۶۲۳
پ

فاطمه کشاورز غیب شد و حواس‌ها را سمت اسپانیا برد

فاطمه کشاورز، ملی‌پوش دسته ۷۱ کیلوگرم ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان، هتل محل اقامت در لئون اسپانیا را ترک کرده و تلفن همراهش خاموش است.

برترین‌ها: ظاهرا سندروم پناهنده شدن یا فراری شدن ورزشکاران ایرانی از اردوهای ورزشی در خارج کشور پایانی ندارد و هرکسی که تا حدی برنامه و نقشه برای فرار از اردو دارد، برنامه خودش را عملی می‌کند. در تازه‌ترین مورد، مشخص نیست فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار جوان ایرانی در اسپانیا از اردو فراری شده یا پناهنده شده. هنوز کسی تایید نکرده اما شواهد و گم شدن پاسپورتش نشان می‌دهد احتمال پناهنده شدن او بیشتر است. این خبر در شبکه‌های اجتماعی در لابلای اخبار مربوط به دربی بازتاب قابل توجهی داشت. خیلی‌ها کمبود امکانات، محدودیت‌هایی که برای زنان در ایران است را دلیل پناهنده شدن فاطمه کشاورز دانستند. البته هنوز این خبر به صورت قطعی تایید نشده و باید منتظر پاسخگویی مقامات فدراسیون وزنه‌برداری باشیم.

فاطمه کشاورز غیب شد و حواس‌ها را سمت اسپانیا برد

سجاد انوشیروانی،رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره‌ ناپدید شدن فاطمه کشاورز در اسپانیا، محل برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: این اتفاق همزمان با برگزاری مسابقه هانیه شریفی و علیرضا عباسپور رخ داد. اعضای کادر فنی در سالن مسابقات حضور داشتند و قرار بود فاطمه کشاورز با بقیه بچه‌ها به سالن بروند. فاطمه کشاورز عنوان می‌کند که سردرد دارد و می‌خواهد یک ساعت استراحت کند و بعدا خودش را به سالن مسابقه می‌رساند.  

او ادامه داد: با من تماس گرفتند و اطلاع دادند که فکر می‌کنند فاطمه کشاورز هتل را ترک کرده است. از آنها خواستم که سریعا پیگیر باشند و به پلیس اطلاع دهند. نماینده حراست هم حضور داشت و اقدامات لازم را انجام داد.  

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که آیا کشاورز پاسپورتش را در اختیار داشت و توانسته وسایلش را هم ببرد یا خیر؟ گفت: پاسپورت‌ دختران در دست مربی تیم ملی و پاسپورت پسران در اختیار مربی تیم ملی مردان است. خانم عصفوری مربی تیم بانوان پاسپورت‌ها را در داخل چمدان خود گذاشته بود و زمانی که به اتاق مراجعه می‌کند متوجه می‌شود چمدان او به هم ریخته و پاسپورت فاطمه کشاورز نیست. کشاورز چمدانش را نبرده اما برخی از لباس‌هایش را با خودش برده بود. ما به پلیس اطلاع دادیم و شکایتمان هم ثبت شد. سفیر ایران در اسپانیا هم در محل برگزاری مسابقات بود و اهدای مدال علیرضا عباسپور را انجام داد و او نیز پیگیر ماجرا شد.  

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کشاورز چگونه توانسته به اتاق مربی تیم ملی دسترسی داشته باشد؟ گفت: فکر می‌کنم با هم هم‌اتاق بودند. من باورم نمی‌شد که فاطمه این کار را کرده چون پنج، شش مسابقه با ما آمده بود و هیچ مشکلی وجود نداشت. من با پدر و مادر کشاورز هم صحبت کردم و به آنها گفتم که اگر خبری از او دارند به ما بدهند اما ابراز بی‌اطلاعی کردند و گفتند که با آنها تماس نگرفته‌ است. تلفن همراه کشاورز هم خاموش است و ما هر لحظه با او تماس می‌گیریم و پیام می‌دهیم اما امکان برقراری ارتباط وجود ندارد.  

فاطمه کشاورز غیب شد و حواس‌ها را سمت اسپانیا برد

خبرورزشی هم یادداشتی را در این‌باره نوشت: ماجرای ناپدید شدن فاطمه کشاورز، ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران، در اسپانیا پیچیده‌تر شده است. با توجه به ناپدید شدن پاسپورت و بهم ریختگی چمدان این ورزشکار، شائبه‌های زیادی در مورد این اتفاق ایجاد شده است.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران از وضعیت فعلی خانم کشاورز بی اطلاع است اما تاکید کرده: «مسئولان تیم ایران پیگیر هستند و مراتب به پلیس اسپانیا گزارش داده شده است.»

در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ جوانان نیز که به میزبانی یونان برگزار شد، یکتا جمالی از تیم وزنه‌برداری جوانان ایران، حاضر به بازگشت به ایران نشد. او در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عضو تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک بود.

کاربر آمینواسید در توییتی درباره گم شدن فاطمه کشاورز در اسپانیا نوشت: فاطمه کشاورز ملی پوش وزنه برداری هم محل اقامت خودش در اردوی اسپانیا را بی خبر ترک کرد و موبایل خودش را هم خاموش کرد..کشاورز چندمین موردی هست که به دلیل نبود اینده روشن و امکانات سعی میکنند به این روش در کشورهای اروپایی پناهنده شوند.

کاربر پرتو هم اینگونه واکنش نشان داد: احتمال پناهندگی یک زن ورزشکار دیگه؛ این‌بارم فاطمه کشاورز ملی‌پوش وزنه برداری ایران در اسپانیا گم شد.

کاربر جوینده هم نوشت: زن‌ها دارند از دست فرهنگ مردسالارانه فرار می‌کنند. فاطمه کشاورز امیدوارم حالت خوب باشه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی

      دمش گرم

    • امیر

      خوش به حالت

    • ناشناس

      خدانگهدار دختر شجاع

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        از پول بیت المال که ازجیب منو تو کم میکنن اینارو میبرن مسابقه بعد فرار میکنه شجاعه. هزینه ای که باید خرج بانوان سرزمینم امثال ناموس من وشما بشه باهزینش میره تیم ملی بعد جای اینکه بره افتخار افرینی کنه کم کاری وفرار کردن زرنگیه؟ میخواست بره باهزینه پاپاجونش میرفت لااقل

    • ناشناس

      عاقبت به خیر شد

    • اریایی

      رفته دیگه

    • ناشناس

      وا! خب رفته دیگه!حالا این همه پیگیری برای چیه؟

      پاسخ ها

      • ایرانی

        انگا نمیدونی برا فدارسیون مشکل ایجاد شده 1 درصد فک کن دزدیده باشنش پاسپورتشم برده باشن کسی شک نکنه بعد خانواده اش از فدراسیون کشتی شکایت کنه پوست مسئولشو درمیارن

    • ناشناس

      بقیه چی شدهد ایشان هم همینطور
      چند روز دیگه از یک کشور دیگه سر درمیاره

    • ناشناس

      دختره پرید...

    • خسروکرمعلی

      خخخخ اینهم پناهنده شد؟

    • ناشناس

      خیلی بامزه هست
      همیشه مردم از این افراد حمایت می کنند جوری حمایت می کنند که فرار از زندان هست
      خجالت آوره این کار ها!!!!!

    • ناشناس

      خوش بحالش استعداد ورزشی داره خودش نجات داد

    • ناشناس

      فاطمه خانم برو دست خدا به امید زندگی بهتر و ابادتر

    • زارعی

      به نظرتون کارخوبی کرده چندوقت دگه پشیمان میشه ازکارش خانواده اشم دروغ میگن ازش خبردارن

    • اریا

      دیگران رفتن چه شدن تا این چی بشه یه مدتی دیگه پشیمان میشه اما راهش نمیدن

    • امیر

      مورد اول و دوم که نیست آنقدر تعجب کردید!
      برید ریشه یابی کنید ببینید چرا ورزشکاران ما پناهنده می‌شوند
      امیدوارم راه حل شما پاک کردن صورت مسئله نباشه

    • صادق زمانی

      خوش به سعادتش 😂

    • نادرشاه

      آفرین دختر همینه

    • اوا براون

      بهترین کار انجام داد
      موفق باشی

    • رضا

      خداوندا آنچه لایقشه نصیبش بگردان

    • ناشناس

      هر کسی بتونه از ایران فرار میکنه

    • ببر

      هرجا رفته موفق باشه..
      هرجاباشه بهتراز این دولت وکشوره

    • ناشناس

      حالا اونایی که رفتن به کجااااا رسیدن ؟ همشون رتبه های پایینتر نسبت به ایران کسب کردن تازه بعد از کلی خفت پناهندگی و التماس

    • ناشناس

      مگه نمیگن هرکس دوست نداره بره !خُب رفته ولش کنید دلش نمیخواد اینجا زندگی کنه

      پاسخ ها

      • سوگل

        با پول خودش بره...

    • ناشناس

      اونایی که اهل کارهای غیر اخلاقی هستند از این نوع زنان حمایت میکنند چون ایشان با فردی اشنا میشود واورا چند سال سر کار گذاشته بود حالا رفته خارج با ی خانمی ازدواج کرده رفته انتقام بگیر ه از اون پسره بخاطر همین گم وگور شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج