۱۴۵۳۷۸۸
۱۳۸۱
۱۳۸۱
پ

سقف کیلویی چند؟ اینجا بهشتِ قانون‌شکنان است

بعد از کلی کش و قوس و در آخرین نفس‌های نقل‌وانتقالات، ناگهان با تصمیم فدراسیون فوتبال سقف کذایی بودجه افزایش پیدا کرد.

ورزش مدیا: بعد از کلی کش و قوس و در آخرین نفس‌های نقل‌وانتقالات، ناگهان با تصمیم فدراسیون فوتبال سقف کذایی بودجه افزایش پیدا کرد. به این ترتیب در فاصله تنها چند ساعت، باشگاهی مثل سپاهان قرارداد سه بازیکن گرانقیمتش را به ثبت رساند و برای آنها مجوز بازی گرفت. معنای آشکار چنین اتفاقی آن است که باز هم بر سر کسانی که قانون را رعایت کردند کلاه رفت و آنهایی عاقبت‌به‌خیر شدند که روی حسینقلی‌خانی بودن این فوتبال حساب باز کرده بودند!

سقف کیلویی چند؟ اینجا بهشتِ قانون‌شکنان است

بارها گفتیم و نوشتیم که قانون سقف قرارداد کاملا غیرحرفه‌ای است و علاوه بر ناکارآمدی، باعث رواج داد و ستد زیرمیزی، دروغگویی و مضحکه‌هایی از جنس قرارداد صدوشصت میلیونی و کمک هوادار متمول می‌شود. در حقیقت هر باشگاهی باید به اندازه درآمدی که در بازار آزاد کسب می‌کند، اجازه هزینه کردن داشته باشد. همین قاعده جهانی اگر در این مملکت درست اجرا شود، بعضی از این تیم‌ها یک‌دهم مخارج فعلی را هم نمی‌توانند انجام بدهند. با این حال وقتی قانون سقف را می‌گذارید، کاش لااقل آنقدر جنم و جربزه داشته باشید که بتوانید از آن نگهبانی کنید. امروز باشگاهی که همه تابستان را مراقب بوده که از سقف بالا نزند، به وضوح ضرر کرده و شاید در لیگ و آسیا تاوان پایبندی‌اش به مقررات را بدهد. ضرر بزرگتر اما، بی‌حرمت و حیثیت شدن روزافزون کلمه «قانون» است؛ این که به دیگران می‌فهمانید همیشه راه دررویی وجود خواهد داشت و لازم نیست محل سگ به مقررات بگذارند. یادش به خیر؛ پارسال عالیجناب تاج تضمین داده بود هر تیمی سقف را رعایت نکند، مسابقاتش سه بر صفر خواهد شد. راستی چند تا بازی سه- هیچ شد؟!

تابستان سه سال پیش در یکی از جانکاه‌ترین جدایی‌های تاریخ فوتبال، لیونل مسی از بارسلونا رفت. او در نشست خبری پایان کارش طوری می‌گریست که انگار طفلی را از دامان مادر کنده باشند. کوچ مسی از اسپانیا به ضرر کل لالیگا تمام شد، چرا که بسیاری از توجهات و اسپانسرها را از دست داد، اما بارسا به خاطر تراز نبودن دخل و خرجش نمی‌توانست لئو را نگه دارد و این قانون با همه تبعاتش اجرا شد، چون مقررات از همه چیز مهم‌تر است. به فرض محال اما، یکی مثل لئو در ایران هرگز نمی‌گریست، چون اینجا بهشت قانون‌شکنان است. فقط هم فوتبال نیست. همه عمر خون دل می‌خورند پرنده‌هایی که محصور در قفس قانون و اخلاقیات، به تماشای پرواز لاقیدهای بی‌اصول نشسته‌اند...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج