قالیشویی بانو _استیکی
۱۴۴۵۶۱۳
۴۲ نظر
۶۶۲۲۱۹
۴۲ نظر
۶۶۲۲۱۹
پ

توئیت پزشکیان درباره حسن یزدانی، شَر شد

حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران که بسیاری او را بخت اصلی کسب مدال طلا در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌دانستند، در فینال همین وزن شکست خورد.

روزنامه شرق: بازی‌های المپیک پاریس در شرایطی به روز آخر رسیده که کاروان ایران ۴۸ ساعت قبل با شوک بزرگی روبه‌رو شد؛ حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران که بسیاری او را بخت اصلی کسب مدال طلا در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌دانستند، در فینال همین وزن شکست خورد تا با نقره‌ای که به دست آورد، موجی از ناراحتی را برای هوادارانش رقم بزند.

توئیت پزشکیان درباره حسن یزدانی، شَر شد

مصدومیت کهنه حسن یزدانی در همین دیدار عود کرد و او نتوانست کار زیادی برابر رقیب بلغارش انجامش بدهد و سرانجام با اختلاف شش امتیازی بازی را واگذار کرد. حسن یزدانی چندین ماه قبل از شروع بازی‌های المپیک پاریس کتف آسیب‌دیده‌اش را به دست جراحان سپرد تا آن‌طور که پزشکان معالجش ادعا کردند، از سه ناحیه جراحی شود. بعد از آن، در شرایطی که حضور یزدانی در پاریس تبدیل به یک معمای مهم شده بود، فدراسیون کشتی کامران قاسم‌پور را در آب‌نمک نگه داشت تا اگر شرایط بدنی یزدانی جواب ندهد، آنها کامران را راهی المپیک کنند. یزدانی اگرچه اندکی با تأخیر ولی سرانجام خودش را به پاریس رساند. از آنجا که رقیب اصلی او یعنی دیوید تیلور آمریکایی هم از پیش نتوانسته بود سهمیه حضور در این بازی‌ها را به دست بیاورد، یک طلا برای کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران از قبل کنار گذاشته شد. این طلا وقتی بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت که جانشین دیوید تیلور آمریکایی یعنی آرون بروکس هم از رسیدن به فینال المپیک بازماند. باوجود‌این در همان ثانیه‌های نخست بازی فینال کتف حسن یزدانی دوباره صدمه دید تا او نهایتا نتواند به دومین مدال طلایش در تاریخ بازی‌های المپیک برسد. حسن که پیش ‌از این در تلاش بود تا رکورد جهان‌پهلوان تختی، هادی ساعی و حسین رضازاده را در کشتی و المپیک بشکند، دست آخر فقط به یک مدال نقره رسید تا همسایه جهان‌پهلوان تختی در تاریخ کشتی ایران شود. این دو نفر حالا تنها کشتی‌گیرانی هستند که یک طلا و دو نقره در تاریخ بازی‌های المپیک دارند. حسن انگیزه و شرایط مساعدی داشت تا با کسب دومین مدال طلایش، بالاتر از هادی ساعی و حسین رضازاده که آنها به ترتیب دو مدال طلا و یک برنز و دو مدال طلا داشتند، قرار بگیرد که این امر محقق نشد.

فارغ از به جریان افتادن این بحث که با توجه به مصدومیت کتف حسن یزدانی آیا فرستادن او به المپیک تصمیم درستی بود یا خیر و اینکه بهتر نبود فرصت در اختیار فرد دیگری قرار می‌گرفت، اتفاقی که این روزها اندکی خبرساز شده، رفتار متفاوتی است که مسعود پزشکیان در قبال حسن یزدانی و دو چهره نقره‌ای دیگر کاروان ایران داشته است. پزشکیان از روزی که بازی‌های المپیک شروع شده، همواره فعالیت پررنگی در شبکه اجتماعی ایکس داشته و در تلاش بوده از آن طریق پیامش را به گوش ورزشکاران ایرانی برساند. دقیقا از همین مسیر بود که او برای دو دختر مدل‌آور ایرانی پیام تبریک ارسال کرد. پیامش برای ناهید و مبینا از آن نظر اهمیت داشت که تأکید چندباره‌اش به اهمیت و جایگاه زنان و صد البته زنان ورزشکار را برجسته کرد. پس از آن هم پزشکیان در چند نوبت به طلایی‌های کشتی ایران تبریک گفت؛ سعید اسماعیلی و هادی ساروی هر دو پیام تبریک مسعود پزشکیان را گرفتند.

توئیت پزشکیان درباره حسن یزدانی، شَر شد

اتفاق تازه‌تر که انتظارش می‌رفت‌ هم پیام رئیس‌جمهور ایران برای حسن یزدانی بود. او با چند جمله محبت‌آمیز حسن یزدانی را مورد تفقد قرار داد و او را مثالی زنده برای محقق‌کردن شعار تا پای جان برای ایران دانست. درست است که طبق روال و البته شرایطی که حسن یزدانی داشت، چنین انتظاری از ریاست‌جمهوری می‌رفت ولی پرسش اینجاست که چرا مسعود پزشکیان در بین نقره‌ای‌های کاروان ایران تبعیض قائل شده است؟ او پیش ‌از‌ این به طلایی‌ها تبریک گفته بود که امری بدیهی است. پیام تبریکش به دختران مدال‌آور ایران هم قابل درک است. با این حال، پرسشی که ذهن مخاطبان ورزشی را درگیر کرده، این است که چرا در بین سه چهره نقره‌ای کاروان ایران تا 48 ساعت اخیر، پزشکیان (حداقل تا زمان نگارش این مطلب) فقط به حسن یزدانی مدال نقره‌اش را تبریک گفت و بی‌خیال دو نفر دیگر شد؟ ایران در همین کشتی، قبل از یزدانی به همت علیرضا مهمدی به مدال نقره رسید. پس از آن هم مهران برخورداری در تکواندو به این مدال ارزشمند رسید. پرسش اینجاست که چه چیزی مدال نقره حسن یزدانی را برجسته‌تر از دو مدال نقره دیگر کرده بود که اولی رئیس‌جمهور را وادار به واکنش کرده بود و دوتای دیگر نه؟ شاید نزدیکان رئیس‌جمهور دلایل متعددی برای این اتفاق در ذهن داشته باشند یا اینکه حتی آن را پای یک اتفاق بنویسند ولی مشخصا در‌این‌بین تبعیضی صورت گرفته که چنین رفتاری از سوی مسعود پزشکیان را توجیه‌ناپذیر نشان می‌دهد.

واضح است که حسن یزدانی به واسطه مدال‌هایی که برای ایران به دست آورده، جایگاه درخوری در کشتی دارد ولی آیا تلاش علیرضا مهمدی و مهران برخورداری برای رسیدن به مدال نقره آن‌قدری چشم رئیس‌جمهور را نگرفته که پیام تبریکی هم به آنها بگوید؟ البته شاید ملاقات چند هفته پیش مسعود پزشکیان با علیرضا دبیر و حسن یزدانی هم بتواند این مورد را توجیه کند. رئیس‌جمهور جدید ایران در آستانه سفر تیم ملی کشتی به بازی‌های پاریس سری به اردوی این تیم زد و با دبیر و دیگر اعضای تیم ملی کشتی، به‌ویژه همین حسن یزدانی عکسی به یادگار گرفت. اگرچه همان روز هم انتقادات ریزی از مسعود پزشکیان شد که چرا فقط به اردوی تیم کشتی آزاد رفته و فرصت سر‌زدن به بقیه ورزشکاران را از دست داده است. شاید نقدهای این‌چنینی در این برهه کمی سخت‌گیرانه به نظر برسد و حتی شاید حسن یزدانی ورزشکار مورد علاقه رئیس‌جمهور هم نباشد ولی روشن است که همین جزئیات می‌تواند روی نگاه کلی درباره عملکرد ریاست‌جمهوری اثرگذار باشد. پسندیده نیست که در همین ابتدای راه مدال‌آوران کاروان ایران حس کنند همه نزد رئیس‌جمهور برابر هستند و بعضی برابرتر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      انقد بچه بازی درنیارین. از اونا هم تقدیر می کنه. به خاطر اینکه دستش آسیب دید و تا آخر تو مسابقه موند اول از یزدانی تقدیر کرد.

      پاسخ ها

      • عشقم نساجی

        ممنون آقای پزشکیان از چنین ورزشکارایی که با غیرت وتعصب برای بالا کشیدن پرچمشون تلاش میکنن باید تشکر کرد.

    • محمد

      بااینکه پزشکیان رای من نبود ولی کارخوبی کرد ورزشکاری که ازجون مایه گذاشته قابل تقدیر.. پس خیلی حرفهای خاله زنکی نزنید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همه ورزشکاران زحمت کشیدن دمشون گرم یزدانی حقش نبود بره. المپیک مصدوم بود والکی گنده اش میکنند

      • الف

        چرا مثل خاله زنکهای کوچه نشین فقط می خاید حرف بزنید به هر قیمتی

    • ناشناس

      یزدانی کاپیتان تیم
      خب باید بهش اول تبریک بگه

    • مریم

      چرا وقتی مصدومه باید المپیک بره

      پاسخ ها

      • سعید

        اره دقیقا

    • ناشناس

      من به پزشکیان رای ندادم اما این کارش قابل تقدیر است و از کسی تقدیر کرد که از جان مایه گذاشت.

    • ناشناس

      یزدانی نقره آورده مگه کمه

    • ناشناس

      آخی خیلی دلم برای یزدانی سوخت

    • ناشناس

      تحلیل مسخره بر ای چیه؟
      حسن یزدانی با یک دست تا آخر مبارزه کرد و پزشکیان هم به غیرت این جوان تبریک گفت حتی اگر مدال هم نمی گرفت

    • علی

      یزدانی دیگه کارش تمومه

    • فرزند ایران

      حسن یزدانی بهترین کشتی گیر هست تنها دلیل پیروزی ناعادلانه حریف کشدن دست ایشون بود و این موجب شد دست ایشون درد بکند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        والا ما که هز اول کشتی رو دیدیم ,حریفش اصلا دستشو نکشید و مردانه با یزدانی کشتی گرفت

    • حسینی

      مقایسه با گذشته برای آینده کاری مفید و سازنده می باشد ، ولی واقعا لیاقت کشتی آزاد یک مدال طلا هم نبود ، این ضعف بزرگی است که قهرمانان تراز اولی مانند امیر حسین زارع و عمو زاددر عرض چند ثانیه ۹امتیاز از دست بدهند. کادر فنی کشتی آزاد باید پاسخگو باشند. درمقابل بایداز کادر فنی کشتی فرنگی بخوص دکتر رنگرز باید تقدیر و تشکر کرد. معلوم است در کشتی فرنگی با دانش و برنامه کار شده است.

      پاسخ ها

      • H.

        مشکل از مربی هستش وقتی مربی تی که همش دستیار بوده رو میبرن المپیک همین میشه دیگه

    • ناشناس

      متاسفانه مردم ما کارشون شده ایراد وایراد وایراد ،اگه سرتون توکار خودتون باشه باور کنید اتفاق های بهتری خواهد افتاد

    • ناشناس

      دمت گرم آقای پزشکیان عالیه ، از دوستان توقع میره خواهشا اینقدر که به این مسائل حساسیت خرج میدین و مطلب می نویسید به مسائل اقتصادی و معیشت مردم و بیکاری و....هم حساس باشید.

    • ناشناس

      دم حسن یزدانی گرم

      درود بر آقای پزشکیان

      و دیگر هیچ

      بس کنید از این همه حاشیه 😡

    • امید

      خدا وکیلی اینقدر دنبال حاشیه نباشیم.....

    • نیما

      خب معلومه چرا رئیس جمهور به حسن یزدانی تبریک گفته.چون یزدانی با اینکه کتفش آسیب جدی دیده بود ولی هنوز با حریفش مبارزه میکرد و بخاطر همین هم رئیس جمهور تا پای جان برای ایران رو به کار برده.لطفاً این تحلیل های مسخره رو کنار بزارید

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        دقیقآ
        بعضی‌ها یا نمیفهمند یا خودشان را به نفهمی میزنن ،
        یعنی اینا نمیدونن که بخاطرچی رئیس جمهور به یزدانی تبریک گفته و تشکر کرده ؟

    • قادر

      حسن یزدانی برای بنده عزیزه ولی باید یکی رو جایگزینی کنند مثل اینکه باخت براش عادی شده

    • علی

      بعد میگن چرا ایران درست نمیشه بیا بیرون از حاشیه

    • جواد

      خواهشا اینقد حاشیه سازی نکنید. خوب کسیکه هم کاپیتانه و هم تا اخرین لحظه با یک دست مثل شیر برا پرچم کشورش تلاش میکنه لیاقتش بیشتر ازیناس. دم پزشکیان گرم با وجود اینکه بهش رای ندادم ولی این کارش عالی بود خوشم اومد

    • ناشناس

      ماشاءالله به همه جوونای ایران وقهرمانان المپیک.تاکورشودهرانکه نتوانددید.

    • Sh.j

      ما ایرانیا عادت داریم به ایراد گرفتن ، اگه بنده خدا آقای پزشکیان به همه اردوهای ورزشی سر میزد موضوع این خبر میشد: پزشکیان مسائل مملکت رو رها کرده و چسبیده به اردوهای ورزشی که این حرکت رئیس جمهور قابل تامل است.
      خودمونیم اگه دروغ میگم بگید؟

    • ناشناس

      بابا مملکت اینقدر کار داره که این سوسول بازیا چیه .فک میکنید پزشکیان گوشی دسته تبریک برا این و اون بفرسته جمع کنید این بساط مسخره بازی.انگار آسمان به زمین رسیده .دنبال انتقاد از چیزای دیگه جهت اصلاح باشید.

    • ناشناس

      بابا به خدا با این مسیری که شما میرید کشور ما به هیچ جا نمیرسه ، یکی از اون ور دنبال کوچیک ترین بهونه برای تعریف و تمجیده یکی از این ور دنبال کوچیک ترین بهونه برای تخریب ، این مسئله رو اول از همه خود اقای پزشکیان باید به طرفداراش تذکر بده چون خود ایشون بود که گفت اختلافات حزبی و داخلی باید کنار گزاشته بشه

    • سارا

      میدونین چرا تقدیر کرده؟چون پزشکیان دکتره و می‌دونه در رفتگی کتف چه درد کشنده ای داره و دیدیم که حسن یزدانی به خاطر ایران پنج بار این درد وحشتناکو تحمل کرد و مسابقه داد.غیرتش مثال زدنی بود

    • آرام

      حرفی ندارم ولی قطعا شما که این مطلب رو نوشتید طرف جلیل هستید .حرفهای مسخره و مفت که بدرد مملکت نمیخوره

    • فریبا

      این ملت چرا دنبال زیر بغل مار هستند ول کنید

    • یک ایرانی

      بابا این المپیک الکیه ، حسن یزدانی مرد بود که با وجود آسیب دیدگی کتف به خاطر مردم ایران در بازی حضور یافت، اصلاً المپیک برای سودجویان است.

    • ناشناس

      فقط حرف های خاله زنکی میزنید

    • حسین

      چرا حاشیه سازی میکنید حسن یزدانی قابل تقدیر است چون با کتف اسیب دیده همچنان اسم و پرچم ایران را بالا نگه داشت انها هم قابل تقدیر هستند اما حسن با تحمل درد ناشی از کتف مقاومت کرد

    • رحی

      حالا یکی پیدا شده که با مردم همدل هست ولی همه می‌خوام بهش خط بدن از حسن یزدانی بخاطر استقامتی قدردانی کرده این با دست و کتف مصدوم به فینال رسیده و نقره گرفته حقش هست دلجویی کنن هیچ کس به اندازه حسن یزدانی فکر و ذکرش برای طلا نبود اگه دستش در نمی‌رفت صد در صد گرفته بود دیگرون هم زحمت کشیدن ولی با بدن سالم نقره گزفتن

    • مهران

      دم یزدانی گرم که با کتف مصدومش کشتی گرفته و قهرمانانه به مصادف حریف رفته و مدال نقره برنده شده شما اینجوری از ورزشکارانمون تقدیر میکنید .بیرون گود نشستید میگید لنگش کن شما کنترل بر گفتار و رفتار خودتون ندارید .پندار نیک .گفتار نیک .کردار نیک.خدا بهتون کمی عقل و انصاف بده که قدر دان ورزشکارانمون چه زن و چه مرد باشند رو بده.

    • بدون نام

      دوستان آقایی پزشکیان میدونه حق حسن یزدانی خورده شد اگر کتفش مشکل نداشت صد در صد می‌برد بت زور سر پا بود ولی باز هم مقاومت کر پزشکیان برای حسن یزدانی استوری گذاشته بود و تبریک گفته بود ۴ یا ۵ تا از کشتی گیر ها هم واسش استوری گذاشتن و بعضی از بازیگر ها هم همین طور پس چرا واسه سعید اسماعیلی نذاشتن‌ چون حسن یزدانی حقش خورده شد دوستان پخش زنده بود خودتون هم دیدید که با زور سر پا بود ولی باز هم مقاومت ‌میکرد حسن یزدانی ۲ بار حریفش رو خاک کرد ولی بهش امتیاز ندادند مسؤل این کشتی هر کسی که بوده نباید اون لحظه که یزدانی حالش بد بود باید نمیزاشت ادامه بدن ولی مردم مطمئن باشید طلا مال حسن یزدانی بود اگه کشتی گیر قوی نبود کاپیتان تیم نبود انشالله سال بعد مدال طلا رو کسب میکنه دمت گرم پهلوان خدا قوت

    • ناشناس

      اولن نویسنده این مطلب خودشون ادب رو رعایت کنند ریس جمهور مملکت رو چند جا با اسم وفامیل تایپ کردن زورتون میاد همه جا کلمه ریس جمهور رو بنویسید؟بعد هم تفرقه افکنی نفرمایید ایشون شدت اسیب دیدگیشون اونقدر زیاد بود با اینکه درد شدید رو تحمل میکردن تا آخرین لحظه وایستادن ومردانه مبارزه کردن وپیام ریس جمهور از این دیدگاه بوده وگرنه تمام مدال آوران فرزندان ایرانند وبرای همه عزیز ونیز برای ریس جمهور عزیزمون

    • نوید

      همه ورزشکاران نور چشم ملتند زیاد تو حاشیه. ها نرین یزدانی هم مدالش کم از طلا نیست

    • ه

      همین مهمه که کشتی گیر ایرانی تلاشش رو کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج