آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۵۶۲۷
۱۶ نظر
۷۰۴۸
۱۶ نظر
۷۰۴۸
پ

رویاهای امسال استقلال و پرسپولیس بر باد رفت

به نظر می‌رسد سرنوشت نقل و انقالات دو تیم به انتخابات ریاست جمهوری گره خورده است.

برترین‌ها: این روزها تب نقل و انتقالات لیگ داغ شده و دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر اخبار قرار گرفته‌اند. با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی انتظار می‌رفت آنان هم مانند سپاهان و تراکتورسازی با دست پر وارد بازار شوند اما اوضاع تا این لحظه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد سرنوشت نقل و انقالات دو تیم به انتخابات ریاست جمهوری گره خورده زیرا با تغییراتی که در بدنه دولت صورت می‌گیرد تکلیف ماندن یا رفتن مدیران این دو باشگاه مشخص نیست تا بتوانند با فراغ بال تیم خود را برای شرکت در لیگ برتر ایران و رقابت‌های آسیایی کامل کنند.

رویاهای امسال استقلال و پرسپولیس بر باد رفت

استقلال بهترین پاسور لیگ را از دست داد

استقلالی‌ها در بازار نقل‌‍وانتقالات تابستانه عملکرد پرفرازوفرودی را داشته‌اند و آنچه تا به امروز رسماً از سوی آبی‌ها اعلام شده، تمدید قرارداد ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان و البته امضای قرارداد همکاری با محمدحسین اسلامی است. البته که زمزمه‌هایی درباره توافق با میلاد زکی‌پور هم به گوش می‌رسد زیرا به احتمال زیاد جلالی برای گذراندن خدمت سربازی عازم انزلی و تیم ملوان شود و گفته می‌شود که مدیران باشگاه استقلال در تصمیمی عجیب و البته جنجالی به سراغ جذب یک دروازه‌بان و وینگر اهل کشور بوسنی هم رفته‌اند!

رویاهای امسال استقلال و پرسپولیس بر باد رفت

وضعیت مبهم سید حسین حسینی

در خط دروازه آبی‌ها، حسینی در شرایطی که یک‌سال دیگر با استقلال قرارداد دارد در روزهای اخیر، زمزمه‌ها درباره آینده کاری او در جمع آبی‌پوشان پایتخت به اوج خود رسیده است. در وهله نخست، بحث مجوز کاری حسین حسینی برای حضور در لیگ برتر فوتبال ایران مطرح شده بود که پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که از این حیث، خطری متوجه دروازه‌بان شماره یک استقلال نیست و حسینی منعی برای ادامه حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت ندارد و موضوعات مطرح‌شده پیرامون عدم صدور مجوز کاری او، صحت ندارد. مدیران باشگاه استقلال در روزهای اخیر تصمیمی غیرمنتظره و عجیب گرفته‌اند و آن‌هم جذب دروازه‌بان خارجی است. جالب آنکه سهمیه جذب بازیکن خارجی کاهش پیدا کرده و استقلالی‌ها در پستی به دنبال جذب بازیکن خارجی هستند که هیچ ضعفی در آن ندارند! نه‌تنها حسین حسینی فصل درخشانی را پشت سر گذاشت که نام محمدرضا خالدآبادی، سینا سعیدی‌فر و محمدجواد کیا که همگی جزو دروازه‌بانان تیم‌های جوانان و امید ایران محسوب می‌شوند، در فهرست استقلال به چشم می‌خورد و هیچ ضرورتی مبنی بر جذب دروازه‌بان خارجی دیده نمی‌شود و همین مسئله سبب شده تا بحث خرید دروازه‌بان خارجی بیش از پیش جنجالی شود!

علامت سوال جلوی نام صالح، روزبه و یامگا 

در خط دفاعی استقلالی‌ها هنوز موفق به تمدید با روزبه چشمی و محمد حسین مرادمند نشده‌اند. در مورد ادامه همکاری سیلوا با استقلال گفته می‌شود ظاهرا نکونام تصمیم گرفته بازیکنان خارجی در اختیار داشته باشد که در خط جلو بازی کنند و پیدا کردن مدافع در پست دفاع وسط آن هم از تیم های داخلی کاری راحت‌تر به نظر می‌رسد. به این ترتیب سیلوا احتمالا از استقلال جدا خواهد شد به همین سبب بعد از منتفی شدن حضور محمد دانشگر و عارف آغاسی در استقلال سرمربی آبی‌ها خواستار حضور سامان فلاح از گل گهر شده اما باشگاه گل گهر مبلغ رضایتنامه وی را بیش از ۴۶ میلیارد تومان اعلام کرده، به همین دلیل باشگاه استقلال قید جذب این مدافع را هم زده است.آبی‌ها بعد از خروج نام کوین یامگا از لیست استقلال و عدم تمدید صالح حردانی تا این لحظه، سراغ جذب تیکدری رفته اند تا بتوانند هرچه زودتر قرارداد این بازیکن را نهایی کنند.

یکی از دغدغه‌های کادرفنی آبی پوشان پایتخت، وضعیت خط هافبک آبی‌ها در فصل آتی است. مهدی‌پور حداقل تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وچهارم به دلیل پارگی رباط صلیبی در دسترس کادرفنی استقلال نیست اما شرایط دیگر بازیکنان خط هافبک استقلال متفاوت است. به جز محمدحسین زواری که کمترین فرصت بازی را در فصل اخیر به‌دست آورد و جدایی‌اش از استقلال قطعی به نظر می‌رسد، جواد نکونام با وجود گلایه‌هایی که در فصل اخیر نسبت به وضعیت فهرست استقلال و خالی‌بودن دستِ خود داشت، به دنبال ادامه همکاری با دیگر چهره‌های حاضر در خط هافبک آبی‌ها است.

رویاهای امسال استقلال و پرسپولیس بر باد رفت

یک بازیکن 23 ساله تنها دلخوشی آبی‌ها شد

 در شرایطی خبر انتقال محمدحسین اسلامی به استقلال رسماً اعلام شد که گفته می‌شد این بازیکن مورد توجه تیم رقیب قرار دارد و به نوعی آبی‌ها او را هایجک کردند. این ستاره جوان در نقش هافبک تهاجمی و وینگر می‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود و شرایطی مشابه جلال‌الدین ماشاریپوف دارد اما وضعیت استقلال در پست هافبک میانی و البته هافبک بازی‌ساز با بحران و چالش مواجه است. استقلالی‌ها برای پر کردن جای خالی مهدی‌پور در فهرست تیم‌شان، دل به جذب محمد کریمی بسته بودند. با وجود مذاکرات مثبت انجام شده، کریمی تصمیم گرفت تا به کارش در سپاهان ادامه بدهد و شب گذشته خبر تمدید قرارداد او رسانه‌ای شد تا در مقایسه با فصل گذشته وضعیت خط هافبک استقلال بحرانی‌تر و البته ویژه‌تر شده باشد. نکته مهم آنکه فعلاً خبری از حضور نام بازیکنی در پست هافبک در فهرست خرید استقلالی‌ها در بازار نیست و این مسئله بدان معناست که شرایط بحرانی و ویژه خط هافبک استقلال احتمالاً در فصل آتی هم تمدید خواهد شد!

پاتک شبانه سپاهان به استقلال

استقلالی‌ها در خط حمله ستاره‌هایی مانند ماشاریپوف، بلانکو و مهرداد محمدی را در اختیار دارند و در صدد جذب جواد آقایی‌پور بودند. این بازیکن شب گذشته در دفتر هلدینگ خلیج فارس با مدیران استقلال توافق کرد اما به یکباره از مذاکره با این باشگاه خارج شد. در این بین پیگیری‌ها نشان می‌دهد مهاجم فصل گذشته استقلال خوزستان، شبانه وارد مذاکره با باشگاه سپاهان شده است و با مدیران این باشگاه برای عقد قرارداد به توافق نهایی رسیده است.

رویای گران‌قیمت بازگشت باشو 

هلدینگ خلیج فارس همچنین برای به خدمت گرفتن مهدی قایدی دست به کار شده و مذاکراتش با باشگاه شباب الاهلی امارات را آغاز کرده است اما قیمت بالای رضایت‌نامه این ستاره و محدودیتی به نام سقف بودجه بازگشت باشوی آبی‌ها را سخت کرده است.

مثلث قهرمانی قرمزها در آستانه جدایی

از آن طرف سرخپوشان پایتخت در حالی وارد نقل و انتقالات شدند که در ابتدا به نظر می‌رسید این تیم مشکل محدودیت لیست بزرگسالان داشته باشد، اما حالا با فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند و جدایی احتمالی دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی، شرایط کاملا تغییر کرده است. این تیم با اینکه همچنان امیدوار به بازگشت بیرانوند است اما نیم‌نگاهی به جذب پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و گلر خارجی دارد. گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و سروش رفیعی نفراتی هستند که قراردادشان با پرسپولیس به پایان رسیده است. مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری بازیکنانی بودند که بدون دردسر حاضر به تمدید با سرخپوشان پایتخت شدند و البته شنیده می شود سروش رفیعی هم برای ادامه همکاری با پرسپولیس با مدیران این باشگاه به توافق رسیده است اما هنوز هیچ خبر رسمی از سوی باشگاه پرسپولیس در مورد تمدید یا عدم تمدید قرارداد فرجی منتشر نشده با این حال، سکوت باشگاه و عدم تماس با این بازیکن برای مذاکره، شائبه جدایی او را قوت می‌بخشد.

رویاهای امسال استقلال و پرسپولیس بر باد رفت

مرد سال اسبق آسیا درخواست جدایی داد

وضعیت ادامه همکاری عبدالکریم حسن  با پرسپولیس هم نگران کننده به نظر می‌رسد  و علیرغم تکذیب‌های که انجام شد و قراردادی که با سرخ‌ها دارد به واسطه تولد فرزندش، علاقمند به ادامه فوتبال خود را در کشور قطر است. گولسیانی نیز که به تازگی با شرکت در به او رقابت‌های یورو2024 حسابی مورد توجه واقع شده است با وجود داشتن چند پیشنهاد از مدیران پرسپولیس درخواست کرده تا  مدتی را به استراحت بپردازد سپس درباره تیم آینده‌اش تصمیم گیری کند.

 وحدت حنانوف، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر سه بازیکنی هستند که تحت قرارداد پرسپولیس نیستند و احتمال جدایی آنها بالاست. پرسپولیس که از مدت‌ها قبل می‌دانست باید به فکر جایگزینی برای مهدی ترابی باشد، طی روزهای اخیر با چند وینگر مذاکراتی انجام داده اما به نتیجه نرسیده است. فرشاد احمدزاده و مهدی لیموچی بازیکنانی بودند که پای میز مذاکره با پرسپولیس نشستند اما تا امروز توافقی میان طرفین صورت نگرفته است. لیموچی در مصاحبه‌ای که چند روز قبل انجام داد، تأکید کرد که با توجه به وجود بند فسخ حدوداً ۴ میلیاردی در قراردادش می‌تواند رضایتنامه خود را بگیرد و به پرسپولیس منتقل شود. پرسپولیس هم راضی به انجام این انتقال، تنها با صرف ۴ میلیارد بود اما استعلام نهایی مثبت نبود. گفته می‌شود بند فسخ لیموچی در فدراسیون به ثبت نرسیده و همین مسأله باعث شده تا پرسپولیس برای جذب او با آلومینیوم اراک مذاکره کند. در این شرایط قطعاً آلومینیوم با دریافت مبلغی کم راضی به انتقال ستاره خود نخواهد شد. فرشاد احمدزاده هم برای بازگشت به پرسپولیس با این مشکل مواجه شده است. بند ۶ میلیاردی فسخ قرارداد او با سپاهان در فدراسیون فوتبال به ثبت نرسیده و همین موضوع، بحث انتقال او را با اما و اگر مواجه کرده است.

رویاهای امسال استقلال و پرسپولیس بر باد رفت

علیپور در آستانه بازگشت به اردوی سرخ‌ها

پرسپولیس برای تقویت خط حمله تیمش به سراغ علی علی‌پور و محمد‌رضا آزادی رفت مذاکرات شب گذشته علیپور با مسئولان سرخ‌ها فعلا منجر به توافق نشده زیرا اگرچه آقای گل سابق رقم خاصی را به پرسپولیس اعلام نکرد اما تصور او این بود با توجه به این که بازیکن لژیونر است و تیم‌های دیگر پیشنهاد ۴۰ میلیاردی به او داده اند، او می تواند با قراردادی ۳۰ میلیاردی و با ۱۰ میلیارد تخفیف راهی پرسپولیس شود اما عصر دیروز متوجه شد که باید به تیم سابقش ۲۰ میلیارد تخفیف بدهد و به همین دلیل از مدیران پرسپولیس برای گرفتن تصمیم نهایی کمی وقت خواست. محمد رضا آزادی هم احتمالا به تیم العروبه امارات بپیوندد تا پرونده انتقالش به جمع سرخپوشان تهرانی بسته شود.

پرسپولیس اکنون 21 بازیکن بزرگسال دارد، اما از بین آنها تنها 11 نفر تحت قرارداد پرسپولیس هستند که البته احمد گوهری و مهدی عبدی نیز به صورت قرضی در آلومینیوم و تراکتور حضور داشتند و حالا مشخص نیست که پرسپولیس آنها را برای فصل آینده بخواهد یا خیر.

این 11 بازیکن عبارتند از: وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی، عبدالکریم حسن، حسین کنعانی، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، امید عالیشاه، سعید صادقی، اوستون اورونوف، عیسی آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو.

جالب اینکه از بین این نفرات تنها خدابنده‌لو بیشتر از یک سال تحت قرارداد پرسپولیس است و سایرین در پایان فصل آینده دوباره قراردادشان تمام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران زمین

      بعد میگن فوتبال ما سیاسی نیست!!!💙💙💙💙

    • ابوالفضل

      اسمش خصوصی سازی هست ولی مدیرش رو دولت انتخاب می‌کنه !

    • ناشناس

      وضعیت هر دو تا تیم بدتر می‌شود

    • سر مردم شیره می مالن

    • نمی خوان این دو تیم مردمی پا بگیره

    • مجید

      محمد عمری مگه خدمتش تموم نشده ؟! یا شده به تیم دیگه ای رفته کسی خبر داره؟!

    • feriajal

      ما طرفدارهای دو تیم پایتخت به جون هم میندازن خودشون میتازن ماهم که احمق

    • دو تیم پرطرفدار و مردمی رو می خوان نابود کنن همانطور که پاس وچند تیم دیگه رو نابود کردن

      پاسخ ها

      • محمد

        نابود شدن و هنوز میگی میخوان نابود کنن.

      • محمد

        مدیر اگه وجدان داشته باشد با این طرز فکر که بگه حالا اگه من نبودم لااقل یه خرید خوب و یه کار خوب انجام بدهم و منتظر نباشم ببینم آیا خواهم بود یا خیر.

    • اون از ورزشگاه آزادی اینم از مثلا خصوصی سازی بعد ادعا دارن تو آسیا حرف اول رو میزنن

    • همه چی رو نابود کردن

    • ناشناس

      اگر این بازیکنا که از پرسپولیس رفتن برا استقلالی‌ها بود چه هوچی‌گری میکردن که میخوان تیم ما رو نابود کنن

    • ناشناس

      فارغ از رنگ آبی قرمز...
      ایران =کنیا!؟

    • ناشناس

      کیسه‌ که‌ داره خوب ريخت پاش می‌کنه پابه پای تراکتور و سپاهان رقابت می‌کنه فقط پرسپولیس هسته‌ حرف از سقف میزنن اينا میخان پرسپولیس امسال‌ نابود کنن

    • ناشناس

      نابود کردن با همین قانون سقف که فقط برای پرسپولیس بیرانوند و ترابی و اسمعیلی فر رفتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج