آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۱۴۳۴۸۲۴
۸ نظر
۵۱۸۰
۸ نظر
۵۱۸۰
پ

مورد عجیب و باورنکردنی سکوهای ورزشگاه آزادیِ تهران!

بازسازی سکوهای ورزشگاه آزادی از مدت‌زمان ساخت کامل این ورزشگاه بیشتر طول کشیده است.

برترین‌ها: برخلاف وعده‌های متعدد درباره ساخت ورزشگاهی جدید در تهران و بازسازی ورزشگاه آزادی، هنوز هیچ‌یک از این وعده‌ها عملی نشده‌اند. همان‌طور که وزرای ورزش در دولت حسن روحانی نیز به هیچ‌یک از وعده‌هایشان درباره بازسازی ورزشگاه آزادی عمل نکردند. همین موضوع باعث شد دو تیم پرسپولیس و استقلال مجبور باشند در لیگ بیست‌وچهارم از رقبایشان در ورزشگاه تختی تهران، میزبانی کنند.

مورد عجیب و باورنکردنی سکوهای ورزشگاه آزادیِ تهران!

وزارت ورزش دولت سیزدهم تیر ۱۴۰۲ تصمیم گرفت روند بازسازی ورزشگاه ۵۳ ساله آزادی را آغاز کند. در ادامه، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش، وعده داد که روند بازسازی سکوها حداکثر تا آذر به پایان می‌رسد. اما این وعده نیز مانند بسیاری از وعده‌های دیگر در دولت‌های مختلف هنوز عملی نشده است. استادیوم آزادی تنها در مدت یک سال ساخته شد و این زمین چمن در کنار دیگر ورزشگاه‌ها در مجموعه آزادی، میزبان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ (۱۳۵۳ شمسی) تهران بودند. با ساخت این مجموعه، ایران به اصلی‌ترین نامزد کسب میزبانی المپیک ۱۹۸۴ (۱۳۶۳) و جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹) تبدیل شد.

نکته قابل تامل اینکه مدیران در یک سال اخیر یعنی از تیر ۱۴۰۲ تاکنون که معادل زمان ساخت کل ورزشگاه است، حتی موفق نشدند بازسازی سکوهای این ورزشگاه را به پایان برسانند و اکنون بنا به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، روند بازسازی دست‌کم تا چندماه دیگر طول می‌کشد. به این ترتیب سرخابی‌ها به‌ناچار با پس‌رفتی عجیب، رسما به ۲۲ سال قبل و لیگ دوم خلیج‌فارس بازگشتند که چمن ورزشگاه آزادی به‌علت فقدان رسیدگی و نگهداری نامناسب باید تعویض می‌شد و حتی دربی تهران هم در تبریز برگزار شد.

مورد عجیب و باورنکردنی سکوهای ورزشگاه آزادیِ تهران!

شهید رئیسی، شهریور گذشته گفته بود: «یک ورزشگاه آبرومند در تهران نداریم»، دستور ساخت یک مجموعه‌ ورزشی در حد ورزشگاه آزادی در پایتخت را صادر کرد و با شرکتی چینی برای ساخت ورزشگاه بزرگ تهران قرارداد بسته شد، اما هیچ خبری درباره نهایی‌شدن طرح آن یا آغاز به کار ساخت این مجموعه منتشر نشد.

در همین حال جواد خیابانی، اوایل اردیبهشت‌‌ماه در یک برنامه تلویزیونی زنده مدعی شد که برنامه دولت برای ساخت ورزشگاهی چندمنظوره به‌عنوان جانشین ورزشگاه آزادی، «به دلیل کمبود بودجه و انصراف پیمانکاران چینی» با شکست مواجه شده است و مدیران ظاهرا نمی‌خواهند این خبر را رسانه‌ای کنند.

خیابانی گفته بود: «محسن معتمدکیا [مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان] به من گفت نمی‌توانیم همه‌چیز را درباره این پروژه به مردم بگوییم. گفتم: چیزهایی را که می‌توانید، بگویید. آیا چینی‌ها زیر میز زده‌اند و گفته‌اند نمی‌آییم؟ آیا چین دبه کرده و گفته‌ که پول بیشتری می‌خواهد؟ چرا اعلام نمی‌کنید که دلیل ساخت‌ نشدن ورزشگاه چیست؟ او [معتمدکیا] چیزهایی به من گفت که جزو اسرار است و نمی‌توانم آن‌ها را بازگو کنم، اما چیزی که باید گفته شود این است که از نظر مالی توان ساخت ورزشگاه جدید را نداریم. این را باید اعلام کنیم.»

مورد عجیب و باورنکردنی سکوهای ورزشگاه آزادیِ تهران!

با وجود شعارهای مختلفی که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در روزهای اخیر سرمی‌دهند، حالا باید دید ناتوانی در تامین بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بازسازی ورزشگاه آزادی یا ساخت یک مجموعه ورزشی جدید را چگونه مدیریت خواهند کرد؟ در حالی که می‌دانیم، مجموعه ورزشی آزادی شامل یک استادیوم ۱۰۰ هزار نفری، سالن ۱۲ هزار نفری، سالن تیراندازی، پیست اسکیت، پیست اتوموبیل‌رانی، پیست موتورسواری، دریاچه قایقرانی، استخر شنا، سالن بسکتبال، سالن والیبال، سالن وزنه‌برداری، سالن کشتی، سالن زنان، زمین‌های تنیس، مجموعه سوارکاری، ورزشگاه دوچرخه‌سواری، چند زمین و کمپ فوتبال، سالن بدنسازی، زمین بیسبال، زمین کریکت و جاده تندرستی، کلا در طول چهار سال ساخته شدند.

ورزشگاه‌های دیگر و مهم تهران مانند ورزشگاه تختی، ورزشگاه شهید شیرودی(امجدیه) و ورزشگاه کشوری نیز در مدت زمان کوتاهی ساخته شدند و مسئولان فدراسیون فوتبال باید خوشحال باشند که اکنون دست‌کم می‌توانند مسابقات پرسپولیس و استقلال را به دلیل شرایط وخیم آزادی، به ورزشگاه تختی منتقل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دادا

      دم زمین خاکی گرم.

    • ناشناس

      اصلا چینی در کار نبوده و قرار به ساخت استادیوم هم نبوده مثل خیلی از چیز های دیگه یه وعده الکی و دروغ دادن و گذشتن

    • ناشناس

      نوشته شده "حالا باید دید ناتوانی در تامین بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بازسازی ورزشگاه آزادی یا ساخت یک مجموعه ورزشی جدید را چگونه مدیریت خواهند کرد"
      جواب با جلوگیری از هزینه های "ورج"می توان تامین کرد برای مثال هزینه های دو نامزد پوششی ریاست جمهوری که بعد انصراف دادند روی هم بیش از یک میلیارد و دویست هزار تومان اعلان شد که می توان مدیریت کرد و جلو این هزینه ها را گرفت وخرج ورزشگاه نمود.

    • مهشید

      کاربر۱۷:۱۶آفرین

    • ناشناس

      هیچ امکاناتی که ندارن و از پایتخت بودن تهران فقط وجود خانه های گرانقیمت و هزینه‌های زندگی بالا و حضور مسئولین در آنجا هستش،البته شهرهای بزرگ دیگه هم تعریفی در از لحاظ رفاه و امکانات ندارن

    • اف،ام

      بابای‌منهم‌قول‌خرید‌دوچرخه‌داد‌ولی،موقع‌موعدش‌پول‌نداشت!فقط‌برای‌دلگرم‌گفته‌بود!
      پول‌بده،روسیبل‌شاه‌نقاره‌بزن...

    • ناشناس

      اگر. چین برای ساخت ورزشگاه. نفت. ارزان می‌خواسته ما هم راضی نیستیم چین واقعا داره از تحریم بودن ما سؤاستفاده می‌کنه خیلی عوضی هستند بیشترین سود را از تحریم بودن ما چینیها بردند

    • ناشناس

      مشکل اینجاست هر بودجه ای که بزارن بخش عمده بودجه را می دزدن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج