adexo3
۱۴۲۲۹۴۹
۱۰ نظر
۱۸۷۶
۱۰ نظر
۱۸۷۶
پ

ظلم دو‌جانبه‌ای که آل‌کثیر به خودش و پرسپولیس کرد

درخشش آل‌کثیر در پرسپولیس نشان داد جدایی ابتدای فصل او، ضربه همزمان به‌خودش و سرخپوشان بوده

روزنامه همشهری: صد البته فراموش نکرده‌ایم عیسی آل‌کثیر چطور در نیمه‌نخست بازی با هوادار موقعیت‌های ایده‌آل گلزنی را از دست داد و باعث گره‌خوردن کار تیمش شد اما به هر حال وقتی تیمی در کورس قهرمانی، در یک بازی دشوار بیرون از خانه با ۲گل برنده می‌شود و هر ۲گل را هم یک نفر به ثمر می‌رساند، سخت است کسی غیر از او را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کنیم. این، تازه‌ترین داستان عیسی است؛ مهاجمی که مخصوصا گل دومش به هوادار بسیار زیبا بود و در سبک و سیاق مورد انتظار از او به ثمر رسید. پرسش اینجاست که چنین بازیکنی نیم‌فصل اول کجا بود و اگر به جای کوچ به سپاهان به حضورش در پرسپولیس ادامه می‌داد، الان خودش و تیم کجا بودند؟

ظلم دو‌جانبه‌ای که آل‌کثیر به خودش و پرسپولیس کرد

آمار درخشان

عیسی آل‌کثیر از زمان بازگشت به پرسپولیس، در مسابقات لیگ و حذفی مجموعا 1088دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفته است. حاصل کار او در این مدت به ثمر‌رساندن 9گل بوده؛ 6گل در لیگ و 3تا در جام‌حذفی. عیسی البته هنوز موفق به ثبت هیچ پاس گلی نشده اما در این زمینه یک مقدار هم بدشانس بوده، چرا که در نیمه‌اول بازی با نساجی اوستون اورونوف پاس استثنایی او را از دهانه دروازه به اوت زد. به این ترتیب عیسی در پیراهن سرخ، به‌طور میانگین هر 121دقیقه یک گل زده که برای یک مهاجم، آمار نسبتا خوبی به شمار می‌آید. اگر قرار باشد آمار گلزنی او در لیگ برتر را با شهریار مغانلو به‌عنوان آقای فعلی این مسابقات مقایسه کنیم، درخواهیم یافت تفاوت چشمگیری بین آنها وجود ندارد؛ عیسی در پرسپولیس هر 149دقیقه یک گل زده و شهریار در سپاهان هر 124دقیقه.

این چه رفتنی بود؟

فرم فعلی آل‌کثیر و اهمیت او در نتایج پرسپولیس بار دیگر این پرسش را به‌وجود می‌آورد که چنین بازیکنی چرا نیم‌فصل از آخرین سال‌های دوران فوتبالش را در سپاهان هدر داد؟ شاید دلیل اول و آخرش کسب درآمد بیشتر بوده باشد اما آیا می‌ارزید؟ در نیم‌فصل اول، درست همان زمانی که عیسی روی نیمکت سپاهان خمیازه می‌کشید و حتی برای بازی با پرسپولیس در فهرست قرار نگرفت، سرخپوشان به‌شدت از فقر مهاجم رنج می‌بردند. چه بسا اگر آن انتقال اتفاق نمی‌افتاد، الان پرسپولیس امتیازات بیشتری داشت و خود آل‌کثیر هم برای آقای گلی می‌جنگید. به هر حال اما آن روزها سوخت و دود شد. آل‌کثیر با پیراهن سپاهان در لیگ برتر 463دقیقه به میدان رفت و 2گل به ثمر رساند.

اختلاف با اورونوف؟

غیر از فرصت‌سوزی اما، نمایش اخیر آل‌کثیر مقابل هوادار با یک حاشیه دیگر هم همراه بود؛ اینکه به‌نظر می‌رسید این بازیکن رابطه چندان دوستانه‌ای با اورونوف ندارد، با رغبت به هم پاس نمی‌دهند و به نوعی کل‌کل پیدا کرده‌اند. بعد از پایان مسابقه این بحث به‌طور گسترده در فضای مجازی مطرح شد و البته هر دو نفر با استوری‌های مشترک شبانه کوشیدند آن را تکذیب کنند اما طبیعتا بهتر است شائبه مزبور در زمین از بین برود؛ با فداکاری و تعهد بیشتر به بازی تیمی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آل‌‌الکثیردردی‌را دوا‌نمیکنه
      پولی گردن‌کلفت میگره

    • سهراب خَیطی

      عیسی فراتر از یک خوش شانس است و بلد است توپ آخر را چگونه به عمل آورد اما بازیکن شش دُنگ نیست که اگر دفاع بتواند بیست دقیقه اورا کنترل کند تا آخر بازی کارش تمام است.

    • ناشناس

      شما خیلی فراموشکارید. آل کثیر زمانی که به سپاهان پیوست. پرسپولیس آور کنار زده بود.

    • ناشناس

      شایعه سازان چشم دیدن پرسپولیس قدرتمندراندارند،این موضوعات رامطرح می‌کنند.

    • ناشناس

      ال کثیف...بی شخصیت ها جمع هستن

    • ناشناس

      رنگین دیگه،اینکارا برای لنگ بی فرهنگ عادی هستش

    • ناشناس

      خودت

    • جلیل جعفری

      ای میسوزی ها، ای میسوزی ها، ای میسوزی ها

    • امیر

      اینکارا که از کیسه کشا بجا مونده اون از اسطوره دوپینگیتون بخاطر پول نیم فصل رفت امارات

    • امین

      دمت گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج