adexo3
۱۴۲۲۱۲۴
۲ نظر
۱۰۷۸
۲ نظر
۱۰۷۸
پ

کارنامه درخشانی که مسیر ماندن اوسمار را هموار می‌کند

نگاهی به کارنامه اوسمار ویرا نشان می‌دهد که سرمربی برزیلی سرخ‌پوشان پایتخت توانسته آمار جالب‌توجهی را از خود به جای بگذارد.

فوتبال ۳۶۰: مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از استعفای چندباره یحیی گل‌محمدی در پایان نیم‌فصل نخست، امیدوار به آن بودند که گل‌محمدی تصمیم خود را تغییر بدهد اما برخلاف دفعات قبلی، خبری از بازپس‌گیری استعفا نبود و سرمربی پرافتخار سرخ‌پوشان بر تصمیم خود پافشاری کرد. در این میان، مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیمی پرریسک گرفتند و بعد از عدم توافق با برانکو ایوانکوویچ، اوسمار ویرا را به عنوان سرمربی جدید معرفی کردند تا دستیار یحیی در نقش جانشین رسمی او کارش را آغاز کند.

هواداران پرسپولیس با توجه به سبقه همکاری ویرا و گل‌محمدی و البته کم‌تجربگی مرد برزیلی، نسبت به انتخاب او به عنوان سرمربی تیم‌شان معترض بودند و مدعی بودند که باید تفکری جدید بر تیم پرسپولیس حاکم شود. شکست در اولین تجربه سرمربیگری اوسمار ویرا در فوتبال ایران مقابل آلومینیوم اراک فشارها بر سرمربی برزیلی را افزایش داد اما هر چه قطار لیگ بیست‌وسوم به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود، محبوبیت ویرا در نزد هواداران پرسپولیس افزایش پیدا می‌کند و دیگر خبری از انتقادات سفت‌وسخت از سرمربی برزیلی نیست!

کارنامه درخشانی که مسیر ماندن اوسمار را هموار می‌کند

معدلی فوق‌العاده در کارنامه ویرا

اوسمار ویرا روزی‌که پذیرفت در نقش یحیی گل‌محمدی کارش را آغاز کند، پرسپولیس با 30 امتیاز در رتبه سوم جدول رده‌بندی و در فاصله 2 امتیازی با استقلالِ صدرنشین بود. در طول 14 حضور ویرا روی نیمکت پرسپولیس (در لیگ برتر و جام حذفی) این سرمربی برزیلی تنها یک‌بار در وقت قانونی شکست خورده و آن‌هم در اولین تجربه سرمربیگری‌اش بوده و جالب آنکه با احتساب حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی مقابل آلومینیوم، هیچ تیمی جز رقیب اراکی نتوانسته برابر پرسپولیسِ ویرا جشن پیروزی بگیرد!

ویرا در لیگ بیست‌وسوم توانسته همراه با پرسپولیس 29 امتیاز در 12 بازی به‌دست آورد تا سرخ‌پوشان پایتخت مقتدرانه و در فاصله 4 امتیازی با حریف سنتی (با انجام یک بازی بیشتر نسبت به استقلال) صدرنشین جدول نیم‌فصل دوم باشند. میانگین 2.41 امتیاز از هر مسابقه نشان از عملکرد خیره‌کننده ویرا در نقش سرمربی پرسپولیس دارد و او موفق به‌ثبت میانگین امتیازی‌ای شده که در طول سالیان اخیر هیچ‌کدام از چهره‌های موفق در فوتبال ایران از جمله برانکو ایوانکوویچ، فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی نتوانستند این میانگین امتیاز را به‌دست آورند!

ترسناک و زهردار مثل نسخه برزیلی پرسپولیس

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از تغییر و تحولات انجام شده در کادرفنی، توانسته‌اند نمایش‌های تهاجمی‌تری را از خود در مقایسه با نیم‌فصل نخست به جای بگذارند و در طرف مقابل، در فاز دفاعی هم کارنامه پرسپولیسی‌ها جالب‌توجه است. آن‌ها در نیم‌فصل نخست با هدایت یحیی گل‌محمدی، 19 گل در 15 مسابقه به‌ثمر رساندند و 10 بار هم دروازه‌شان باز شد اما حالا در طول 12 بازی اخیر با هدایت اوسمار ویرا، سرخ‌پوشان پایتخت توانسته‌اند 18 بار گل بزنند و تنها 4 بار دروازه‌شان فرو ریخته است که این آمار نشان از رشد میانگین شمار گل‌های پرسپولیس و کاهش گل‌های دریافتی این تیم در دوران سرمربیگری ویرا دارد.

پرسپولیسی‌ها در مجموع 12 بازی لیگ برتری‌شان با هدایت اوسمار ویرا، براساس آمار و ارقام توانسته‌اند امیدگل 23.35 را به‌ثبت برسانند که به صورت میانگین در هر مسابقه امیدگل 1.94 در کارنامه سرخ‌پوشان به‌ثبت رسیده که رکوردی فوق‌العاده محسوب می‌شود! هر چند هنوز تکلیف قهرمانی و یا نایب‌قهرمانی سرخ‌پوشان در فصل جاری مشخص نیست و 3 هفته سرنوشت‌ساز در انتظار پرسپولیسی‌ها است، اما با این وجود به نظر می‌رسد که تغییر سبک بازی سرخ‌ها و البته روند نتیجه‌گیری درخشان اوسمار ویرا، در آینده کاری او تاثیرگذار باشد و همان‌طور که مدیران باشگاه پرسپولیس و البته خودِ ویرا تایید کردند، به نظر می‌رسد که دوران سرمربیگری او در تیم پرطرفدار پایتخت تمدید خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      بگو کارنامه درخشان با داور

    • ناشناس

      دمش گرم مربی با اخلاق و کاربلد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج