۱۳۹۷۴۰۵
۵۸۰
۵۸۰
پ

منتظر چه چیزهایی در بالاترین سطح فوتبال باشیم؟

سه‌شنبه و چهارشنبه شب چهار دیدار از دور رفت لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. این رقابت‌ها در هفته‌های آتی ادامه پیدا می‌کند. در ادامه نگاهی گذرا می‌اندازیم به بازگشت هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال در دنیا.

روزنامه اعتماد: سه‌شنبه و چهارشنبه شب چهار دیدار از دور رفت لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. این رقابت‌ها در هفته‌های آتی ادامه پیدا می‌کند. در ادامه نگاهی گذرا می‌اندازیم به بازگشت هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین رقابت باشگاهی فوتبال در دنیا.

منتظر چه چیزهایی در بالاترین سطح فوتبال باشیم؟

۱.آرسنال اینجاست!

توپچی‌ها برای اولین‌بار بعد از سال 2017 به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازگشته‌اند. هفت سال پیش، مردان آرسن ونگر در مجموع با نتیجه 10-2 از بایرن‌مونیخ شکست خوردند. این آخرین بازی در 7 حذف متوالی در بین 16 تیم برتر اروپا بود. مقابل بایرن، بارسلونا، میلان و حتی موناکو در فصل 15-2014. اما این امید وجود دارد: برخلاف پنج دوره از آن هفت دوره، تیم میکل آرتتا در این فصل نتایج بهتری در دور گروهی گرفته است. آنها در سایت‌های شرط‌بندی چهارمین تیمی هستند که برای اولین‌بار می‌توانند جام را بالای سر ببرند. شکستن طلسم مرحله یک‌هشتم می‌تواند کاتالیزوری برای افتخار در ومبلی باشد.

۲. تلاش‌های بلینگهام و کین برای فتح اروپا

جود بلینگهام و هری کین تمام تلاش خود را می‌کنند تا افتخاری بزرگ برای بریتانیا کسب کنند. برای رئال‌مادرید و بایرن به ترتیب، این دو نیروی محرکه جاه‌طلبی‌های تیم‌های‌شان بوده‌اند.

این فصل نشان‌دهنده اولین شانس واقعی بلینگهام برای برنده شدن در رقابت است. هری کین امیدوار است که توماس توخل که دومین قهرمانی چلسی در سال 2021 را طراحی کرد، بتواند اولین مربی باشد که با سه باشگاه به فینال می‌رسد و به او کمک کند تا یک قدم جلوتر در اول ژوئن برود. 

۳. دفاع سیتیزن‌ها از عنوان قهرمانی

اگر هواداران منچسترسیتی چیزی را بیشتر از درو کردن جام دوست داشته باشند، نمک پاشیدن به زخم همسایگان‌شان است. این دور انگیزه‌ای برای انجام دقیقا همین کار را فراهم می‌کند. آنها در بازی رفت دور یک‌هشتم سه بر یک کپنهاگن را شکست دادند. کوین دی بروین و همبازیانش به دنبال ادامه و دفاع از تاج خود در این دوره هستند. انجام این کار نه تنها با دو موفقیت یونایتد در دوران لیگ قهرمانان برابری می‌کند، بلکه به ‌طور بالقوه دوره سلطه اروپا را در ورزشگاه اتحاد آغاز می‌کند.

۴. بازگشت بارسلونا

بله، آبی‌اناری‌های محبوب پس از هرج و مرج مالی و دو شکست متوالی در دور گروهی، دوباره به جمع 16 تیم برتر اروپا پیوستند. دوران شکوه بارسا خاطره‌ای دور به نظر می‌رسد. سه سال قبل آنها به ‌طور عجیبی 8-2 مقابل بایرن در مرحله یک‌چهارم نهایی 2020 شکست خوردند. اکنون آنها به مصاف ناپولی می‌روند، درحالی که با یک تیم هولناک با اتکای بیش از حد به ستاره 35 ساله رابرت لواندوفسکی وارد چنین رقابتی می‌شوند. آنها در ورزشگاه المپیک 1992 درحالی که نیوکمپ بازسازی می‌شود، رقابت می‌کنند. از آنها انتظار نمی‌رود که عنوان ششمی اروپا را کسب کنند، اما صادقانه بگوییم، چه کسی می‌داند که آنها دیگر چه توانایی‌هایی دارند؟

۵. چه کسی یک سهمیه بیشتر  در مرحله گروهی می‌خواهد؟

گروه‌بندی جدید لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده آغاز می‌شود و نتایج این دوره ممکن است تعیین کند که آیا هر کشور چهار یا پنج تیم در آن دارد. دو کشوری که بهترین رکورد را در هر سه رقابت باشگاهی اروپا در فصل 24/2023 دارند، یک سهمیه اضافی در لیگ قهرمانان کسب خواهند کرد که می‌تواند برای تیم پنجم لیگ بسیار مفید باشد. 

با این حال، در حال حاضر، ایتالیا و آلمان قرار است این امتیازات را به دست آورند. همه نمایندگان سری آ به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس رسیدند، در حالی که بوندسلیگا سه تیم در یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان دارد. انگلیس و اسپانیا در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. اگر منچسترسیتی و آرسنال به دورهای بالاتری بروند، می‌تواند شانس لیگ برتر را افزایش دهد. نبرد بین ایتالیا، آلمان، انگلیس و اسپانیا ممکن است تا آوریل، مه یا حتی اول ژوئن ادامه یابد. 

۶. باینو گیتنز و سانچو در دورتموند

جیدون سانچو پس از یک دوره ضعیف در منچستریونایتد به صورت قرضی به بوروسیا دورتموند بازگشت. چه راهی بهتر از درخشش در لیگ قهرمانان برای سرپیچی از تردیدها؟ او که در اولدترافورد یخ زده بود، حتی یک‌بار هم برای شیاطین سرخ در دور حذفی یوسی‌ال به میدان نرفت. با این حال، او در اولین حضور خود در BVB در سه مورد در یک‌شانزدهم نهایی حضور پیدا کرد. غول‌های آلمانی به اسپرز و پی‌اس‌جی باختند و سپس سویا را در سال 2021 غرق کردند. دورتموند از سال 2013 فراتر از یک‌چهارم نهایی پیشرفت نکرده است -آنها با کمک جیمی باینو-گیتنز متولد ردینگ، جوان بریتانیایی شانس خود را برای حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی بالا می‌دانند.

۷. رقابت برای جام باشگاه‌های جهان آیا همه ما برای افتتاحیه جام باشگاه‌های جهان با ۳۲ تیم در تابستان ۲۰۲۵ هیجان زده هستیم؟

 ۱۲ شرکت‌کننده اروپایی براساس دستاوردهای‌شان کوالیفای خواهند شد؛ براساس این دوره از لیگ قهرمانان. منچسترسیتی، چلسی و رئال‌مادرید با خیال راحت از سال 2021 جام را بالای سر برده‌اند و فاتحان ژوئن نیز بلیت خود را رزرو خواهند کرد. مکان‌های باقیمانده برای تیم‌هایی است که بهترین میانگین عملکرد لیگ قهرمانان را در یک دوره چهار فصله به ثبت رسانده‌اند که در هر کشور دو تیم حضور دارند. بایرن، پاری‌سن‌ژرمن، اینتر، پورتو و بنفیکا نمی‌توانند در جدول رده‌بندی گیر بیفتند، بنابراین مکان‌های آنها تضمین شده است، درحالی که بارسلونا باید در این فصل عملکرد بهتری از اتلتیکو مادرید داشته باشد تا جایگاه دوم اسپانیا را از آن خود کند. 

۸. PSG جدید

آنها متوجه شدند که حتی برای یک باشگاه ثروتمند، راز موفقیت صرفا به دست آوردن ستاره‌های شناخته شده نیست. اصلاحات تیم به ‌طور قابل‌توجهی میانگین سنی پاریسی‌ها را کاهش داد، زایر امری 17 ساله و مانوئل اوگارته 22 ساله خط هافبک را هدایت می‌کنند و راندال کولو موانی، 25 ساله، از کیلیان امباپه در خط حمله حمایت می‌کند. این می‌تواند آخرین شانس او برای تحویل جام به غول‌های فرانسوی قبل از اینکه او به سبک امباپه به مادرید برود، باشد. ناکامی در کسب آن در بهار می‌تواند مربی لوئیس انریکه را به یک چرخش دیگر سوق دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج