آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۶۵۲۵۰
۶۸۲
۶۸۲
پ

رأفت: چمن و آپشن نباید بهانه باشد

پایان رأفت معتقد است پرسپولیس برای موفقیت و ادامه صدرنشینی‌اش در لیگ برتر و موفقیت در آسیا باید از حاشیه‌ها دوری کرده و بازیکنان فقط باید روی بازی خودشان تمرکز داشته باشند.

ایران ورزشی: پایان رأفت معتقد است پرسپولیس برای موفقیت و ادامه صدرنشینی‌اش در لیگ برتر و موفقیت در آسیا باید از حاشیه‌ها دوری کرده و بازیکنان فقط باید روی بازی خودشان تمرکز داشته باشند. چمن بد و مسائلی از این دست از دید پیشکسوت پرسپولیس تنها یک بهانه است و اعتقاد دارد یک بازیکن حرفه‌ای باید تحت هر شرایطی سعی کند بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهد.

رأفت: چمن و آپشن نباید بهانه باشد

پرسپولیس در غیاب بیشتر ستاره‌هایش و با بازیکنان جوان و ذخیره‌اش برد پرگلی را مقابل پیکان کسب کرد.

واقعاً دوست دارم به جای یکی دو ستاره پرسپولیس یازده ستاره داشته باشد چون مهار چنین تیمی واقعاً برای تیم‌های دیگر سخت‌تر می‌شود و تیمی موفق است که به یک یا چند بازیکن متکی نباشد که خوشبختانه این مهم در بازی پرسپولیس مقابل پیکان به معنای واقعی مصداق پیدا کرد. بازیکنان پرسپولیس خصوصاً بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند بهترین نمایش را ارائه دادند چون با انگیزه بالایی بازی کردند و به هر قیمت قصد داشتند توانایی‌های فنی‌شان را به مربی نشان دهند که در این امر هم موفق بودند.

در رابطه با زمین چمن آزادی که بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس خیلی از آن برای ارائه بازی خوب و تاکتیکی گلایه دارند چه اعتقادی دارید؟

به نظرم در حال حاضر زمین چمن آزادی خیلی به نسبت زمان بازی مقابل النصر بهتر شده و بازی در آزادی نباید بهانه‌ای برای بازیکنان و کادر فنی باشد. بازیکن باید بهترین بازی‌اش را ارائه دهد و چنین مسائلی را بهانه قرار ندهد چون در فوتبال حرفه‌ای نباید به چنین مسائلی پرداخت و آن را بهانه‌ای برای فوتبال بد دانست. زمان ما هم چمن آزادی مخمل نبود و شرایطی به مراتب بدتر از حالا داشت اما این امر مانع نمی‌شد که ما به قهرمانی فکر نکنیم و بیشترین برد را هم به دست نیاوریم چون می‌دانستیم در چه تیمی هستیم و هوادار از ما چیزی جز برد و قهرمانی را قبول نمی‌کند.

مسائل مالی هم گویا در حال حل شدن است و باشگاه گفته که تا قبل از بازی با تیم تاجیکستانی آپشن‌ها را می‌پردازد؟

به نظر من آپشن و مواردی از این دست نباید رسانه‌ای و به آن دامن زده می‌شد چون سرمربی پرسپولیس می‌داند که پول و مسائل مالی دیر یا زود به تیم تزریق می‌شود از این رو نباید گلایه‌ای انجام شود که تیم به حاشیه برود چه بسا که نمونه‌اش را در سال‌های پیشین هم شاهد بودیم که هرگاه پرسپولیس وارد حاشیه شده از صدر فاصله گرفته و قهرمانی‌اش به خطر افتاده است. بازیکنان حتی بخشی از پول این فصلشان را هم گرفته‌اند به همین دلیل حتماً می‌دانند که آپشن هم یک تشویقی برای بازیکنان بوده و به آنها داده می‌شود پس نباید این مسأله را بهانه‌ای برای بازی خودشان قرار دهند.

شهاب هم با هت‌تریکی که انجام داد با چهار گل در دو بازی نشان داد که روی ریل گلزنی افتاده.

حتماً همینطور است. شهاب بازیکن خوبی بود که نیاز داشت هم تیم را بشناسد و هم بازیکنان تیم از او و روش بازی‌اش شناخت کامل پیدا کنند که خوشبختانه دیدیم هر چه بازی بیشتری انجام داد و بیشتر با تیم تمرین کرد با اندیشه‌های یحیی و بازیکنان بیشتر آشنا شد ازاین رو دیدیم که با هت‌تریکش نشان داد که کاملاً با بازیکنان و سرمربی‌ آشنا شده و با گل‌های متوالی که زد کاملاً از فشار خارج شد. او حالا به بهترین فرم خود رسیده و خط حمله پرسپولیس را به بهترین شرایط خودش رسانده است و به نوعی برای همه تیم‌ها خط و نشان کشید.

در رابطه با نبیل باهویی و نمایش کوتاه این بازیکن در در دیدار مقابل پیکان چه نظری دارید؟

نبیل بازیکنی بلندقامت و خوش قد و قواره است که از استیل خوبی هم بهره می‌برد و در تیم‌های نسبتاً خوبی هم بازی کرده است به همین دلیل باید به او نیز زمان داد تا بتواند ارزش‌های خودش را نشان دهد. با چیزی حدود ده دقیقه بازی نمی‌توان در خصوص یک مهاجم و توانایی‌هایش نظر داد به همین دلیل کم‌کم باید به او بیشتر میدان داد تا ببینیم چه در چنته دارد.

در رابطه با بازی دشوار پرسپولیس با ملوان چه نظری دارید؟

فعلاً به نظرم اصلاً نباید به بازی با ملوان فکر کرد چه بسا که بازیکنان پرسپولیس باید تمام فکر و تمرکزشان را برای بازی با استقلال تاجیکستان معطوف سازند و به چیزی جز برد و رسیدن به صدر جدول گروهشان فکر نکنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج