۱۳۴۳۶۵۷
۱ نظر
۳۵۲۳
۱ نظر
۳۵۲۳
پ

گل‌محمدی، جنگ با باشگاه را علنی کرد

پرسپولیس فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را با دو برد خوب مقابل تیم‌هایی که فصل گذشته درمجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل آنها امتیاز از دست داده بود، شروع کرد تا تعداد پیروزی‌های پیاپی خود را به عدد ۱۲ برساند.

فرهیختگان: پرسپولیس فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را با دو برد خوب مقابل تیم‌هایی که فصل گذشته درمجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل آنها امتیاز از دست داده بود، شروع کرد تا تعداد پیروزی‌های پیاپی خود را به عدد ۱۲ برساند. اما بعد از این برد خیلی از حواشی و مشکلات پرسپولیس علنی شد. از مشکلات داخلی گرفته تا مالی که در مصاحبه‌های اخیر عوامل این باشگاه کاملا مشهود است. 

هفته گذشته نوشته بودیم که بازیکنان پرسپولیس از شرایط مالی خود اصلا رضایت ندارند و از طریق وحید امیری چند بار باشگاه را در جریان این مساله قرار دادند اما وقتی نتیجه مثبتی برای آنها درپی نداشت تصمیم گرفتند بعد از برد مقابل تراکتور اقدام به مصاحبه با موضع مشترک علیه باشگاه کنند. چه‌بسا در اقدام بعدی شاگردان یحیی گل‌محمدی تصمیم به اعتصاب بگیرند. به هر جهت آنها انتظارش را داشتند بعد از قهرمانی در دو جام پاداش‌های خود را خیلی زودتر از اینها از باشگاه بگیرند. نکته جالب‌توجه همراهی بیرانوند در این اعتراض‌ها بود. او درواقع تنها بازیکنی از جمع سرخپوشان است که آپشن‌های قراردادش را گرفته و تا الان هم به این خاطر سکوت کرده بود اما وقتی این موضوع رسانه‌ای شد این بازیکن هم تصمیم گرفت بزرگ‌ترهای تیمش را در اعتراض‌ها همراهی کند. 

واکنش باشگاه به اعتراض بازیکنان

شرایط مالی بد باشگاه پرسپولیس به مدیران این باشگاه اجازه نداد آنها در واکنش به اعتراض سرخپوشان حداقل با چند هفته تاخیر پرداختی داشته باشند. در همین راستا اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس فردای بازی با تراکتور نشست اضطراری برگزار کرده تا یک همفکری داشته باشند. یکی از خروجی‌های مهم این جلسه این بود که اعضا در گفت‌وگو با رسانه‌ها از مشکلات مالی و محدودیت‌های موجود صحبت کنند. به همین منظور حسین شهریاری در برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا کرده و درباره خیلی از مسائل صحبت کرد. البته او به‌خاطر بی‌اطلاعی از برخی مسائل گاف‌هایی هم داد. در این میان درویش حاضر نشد در هیچ برنامه تلویزیونی شرکت کند تا مجبور نشود به سوالات چالشی جواب دهد اما مصاحبه مفصل داشت که بیشتر حالت بازگو کردن مشکلات را داشت. در کل این مصاحبه به این دلیل انجام شد که مدیران باشگاه پرسپولیس فشار را از روی خودشان بردارند و به سمت مقامات بالاتر باشگاه ببرند. 

ناگفته نماند یکی از اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس -که اتفاقا رابطه خوبی با رسانه‌ها دارد- ترجیح داده در این مقطع سکوت کند، از این جهت که او مشکلات به وجود آمده در باشگاهش را در عوامل دیگری جست‌وجو می‌کند. 

حق‌السکوت یا پاداش ویژه؟

باشگاه پرسپولیس با تمجید از برد سرخپوشان مقابل تراکتور و باارزش خواندن این برد، اعلام کرد که قصد دارد به اعضای تیمش پاداش ویژه پرداخت کند. شاید بشود اسم آن را حق‌السکوت هم گذاشت، از این جهت که قرار است این پول برای آرام کردن جو تیم به سرخپوشان پرداخت شود و جزء قراردادشان هم به حساب نیاید. شاید این پاداش آنقدر ویژه باشد که جلوی اعتصاب احتمالی سرخپوشان را بگیرد. به‌هرحال درویش خوب می‌داند که صبر بازیکنان تمام شده است و آنها در آستانه اعتصاب قرار دارند. پاداش اشاره‌شده قرار است قبل از بازی این تیم در هفته سوم لیگ مقابل ذوب‌آهن به حساب سرخپوشان واریز شود. 

ماجرای حل‌نشدنی جذب مهاجم خارجی

موضع باشگاه پرسپولیس درقبال جذب مهاجم خارجی همچنان منفی است و این موضوع در راستای مشکلات مالی فراوان باشگاه و البته بی‌اعتمادی به سرمربی در قبال برخی مسائل پیرامون جذب بازیکنان خارجی در چند سال اخیر توسط یحیی است. در این راستا باشگاه پرسپولیس چه از جانب سرمربی‌اش و چه برخی عوامل بیرونی در یکی، دوماه اخیر سخت تحت‌فشار قرار گرفته تا یک مهاجم خارجی به خدمت بگیرد اما درویش چه درست و چه غلط در مقابل این فشارها تا الان مقاومت کرده است. او حتی به‌شدت مخالف جذب دروازه‌بان ۱۹ ساله برزیلی برای نیمکت‌نشینی علیرضا بیرانوند است و هیچ بعید نیست که این انتقال منتفی شود. به‌هرحال این انتقال در این شرایط مالی اصلا به سود این باشگاه نیست. پرسپولیس اگر قرار باشد ۱۰۰ هزار دلار به باشگاه تحت قرارداد ننکا بدهد، این پول را بین اعضای تیمش تقسیم می‌کند. 

عبدی مورد غضب یحیی

مهدی عبدی در تمامی بازی‌های دوستانه پیش از آغاز فصل پرسپولیس حداقل یک نیمه را بازی کرد اما از وقتی که رضا درویش اعلام کرد بهتر است جای مهاجم خارجی بیشتر از امثال عبدی در تیمش استفاده شود، یحیی گل‌محمدی به‌طورکل او را از برنامه‌های تاکتیکی تیمش کنار گذاشته، حتی گل زیبای عبدی در بازی دوستانه هفته پیش پرسپولیس با فجر سپاسی هم باعث نشد یحیی بخواهد در بازی با تراکتور از او استفاده کند. به‌هرحال گلزنی احتمالی عبدی در این بازی شاید باعث می‌شد باشگاه  کاملا قید جذب مهاجم خارجی را بزند. درواقع یحیی برای اینکه این اتفاق رخ ندهد عبدی را از برنامه‌های تاکتیکی‌اش کنار گذاشته است. 

یحیی موافق، باشگاه مخالف

تراکتور برای حل مشکل گلزنی خود خواهان جذب مهدی عبدی شده است. درواقع شرایطی که برای این بازیکن در جمع سرخپوشان به وجود آمده آنقدر واضح و روشن است که حالا باشگاه تراکتور قصد دارد از فرصت استفاده و عبدی را جذب کند. نکته عجیب اینکه یحیی با وجود اینکه اعتقاد دارد تیمش در خط حمله با کمبود مهاجم نوک مواجه است، موافقت خودش را با جدایی عبدی اعلام کرده است. البته او نه الان شاید در هیچ مقطعی این موضوع را صراحتا بیان نکند اما به باشگاه پیغام داده که مخالفتی با فروش عبدی ندارد. درحالی‌که درویش به‌شدت مخالف جدایی مهاجم تیمش است و نمی‌خواهد با فروش این بازیکن باشگاهش را در شرایطی قرار دهد که مجبور به جذب مهاجم خارجی شود. هرچند سرمربی پرسپولیس حتی ترجیح می‌دهد برای جذب مهاجم خارجی حتی دو بازیکن تیمش را بفروشد. البته درنهایت عبدی دیروز راهی باشگاه پرسپولیس شد و برای جدایی قرضی از این تیم به توافق رسید. به این ترتیب به‌نظر می‌رسید یحیی توانسته حرف خود را به کرسی بنشاند و شاید به‌زودی شاهد اضافه شدن یک مهاجم خارجی جدید به این تیم باشیم. 

صبر گولسیانی لبریز می‌شود

گورکی گولسیانی فکرش را نمی‌کرد بعد از سپری کردن یک فصل رویایی در پرسپولیس برای سال دوم حضورش در این باشگاه به یک نیمکت‌نشین تبدیل شود. نیمکت‌نشینی که در دقایق وقت تلف‌شده برای اتلاف زمان بازی به میدان فراخوانده شود. وضعیتی که اگر ادامه داشته باشد مطمئنا با خط خوردن او از تیم ملی کشورش همراه خواهد بود و این خلاف چیزی است که این بازیکن می‌خواهد. او فعلا ترجیح می‌دهد سکوت اختیار کند اما اینکه این وضعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد، مشخص نیست، حتی مدیریت باشگاه پرسپولیس هم از شرایط به وجود آمده برای این بازیکن رضایت ندارد، از این جهت که او جزء بازیکنان گرانقیمت باشگاهش است. آنچه مسلم است خیلی از باشگاه‌های لیگ برتر تمایل دارند گولسیانی را به‌خدمت بگیرند و به‌نوعی برای او دندان تیز کرده‌اند. به‌هرحال اگر یحیی نخواهد از گولسیانی استفاده کند، حتی باشگاه پرسپولیس از فروش او در همین نقل و انتقالات تابستانی هم استقبال خواهد کرد.

پرسپولیس ۲۹ بازیکن به AFC معرفی کرد 

باشگاه پرسپولیس لیست خود را به حضور در لیگ قهرمانان آسیا به Afc ارسال کرده است که در این لیست نام ۲۹ بازیکن حاضر در تمرینات سرخپوشان دیده می‌شود. در این میان دو بازیکن جوان این تیم به نام‌های علیرضا خدادادی و علیرضا عنایت زاده دچار پار‌گی رباط صلیبی شده‌اند که یحیی گل‌محمدی در مورد آنها هیچ تصمیمی نگرفته است. سرمربی پرسپولیس خواستار جذب یاسین سلمانی و دو بازیکن خارجی نیز در پست‌های دروازه و خط حمله شده است که این باشگاه تا یک هفته مانده به آغاز بازی اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فرصت دارد نام نفرات جدید را به لیست تیمش اضافه کند. 

تکلیف سلمانی به‌زودی با باشگاه پرسپولیس مشخص خواهد شد اما درمورد دو بازیکن خارجی هنوز اختلاف نظر بین مدیریت و سرمربی سرخپوشان زیاد است. مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 روز پنجشنبه دوم شهریورماه در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد. گفتنی است مسابقات مرحله گروهی نیز از بیست‌وهفتم شهریور آغاز می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یحیی دلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج