۱۳۳۰۲۸۵
۷۶۹
۷۶۹
پ

مهدی: حتی با حداقل تماشاگر، بازی‌ها را درآزادی برگزار می‌کنیم

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر یکشنبه عصر قرعه‌کشی شده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به‌صورت هفتگی رقبای خود را شناختند.

فرهیختگان: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر یکشنبه عصر قرعه‌کشی شده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به‌صورت هفتگی رقبای خود را شناختند. درخصوص مدل برگزاری قرعه‌کشی رقابت‌های امسال و سایر موارد مرتبط با سازمان لیگ از جمله تعیین پاداش برای تیم‌های برتر لیگ برتر و جام حذفی دقایقی با سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از مراسم قرعه‌کشی که نحوه برگزاری آن انتقاداتی را به همراه داشت آغاز کنیم.

بی‌نظمی‌هایی که به آن اشاره می‌شود به خود مدعوین برمی‌گردد. افرادی که برای برگزاری مراسم دعوت شده بودند از قبل مشخص شده بودند؛ نماینده هیات‌ها، مدیران و سرپرست تیم‌ها و اصحاب رسانه در این مراسم حاضر بودند. مگر تماشاگرنما در سالن بود که عامل بی‌نظمی شود؟ عامل بی‌نظمی وقتی تابلو گذاشتیم و صندلی افراد مشخص هستند، حتما خودمان بودیم. حالا اگر رفت‌وآمدی می‌شود و حرفی زده می‌شود که نمی‌توانیم به مدعوین بگوییم ساکت باشید و دست به سینه بنشینید. رعایت نظم و ترتیب دیگر برمی‌گردد به خودمان. وقتی جایگاه‌ها مشخص است و افراد رعایت نمی‌کنند و سر میز یکدیگر می‌روند همین موارد هم پیش می‌آید و کاری هم نمی‌شود کرد.

قنبرزاده عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود برنامه‌های لیگ برتر تا پایان فصل آماده هست. لیگ برتر در فصل جدید در چه تاریخی به پایان خواهد رسید؟

بله کاملا درست گفته‌اند. لیگ برتر نیز طبق برنامه‌ریزی قبلی تا دهه دوم خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

درباره تغییرات مداوم ساعت بازی‌ها اگرچه توضیحات کاملی را در مصاحبه قبلی با «فرهیختگان» دادید اما این سوال پیش می‌آید که چقدر تلاش می‌کنید تا در فصل جدید این اتفاق رخ ندهد؟

ما که دل‌مان می‌خواهد اصلا این اتفاق نیفتد اما یک جاهایی اجتناب‌ناپذیر است و تقریبا دست ما نیست. ما ساعتی که رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم ساعتی است که می‌خواهیم بازی‌ها برگزار شود اما معمولا اتفاقاتی می‌افتد که از دست ما خارج است و باعث می‌شود تا بعضا برنامه‌ها تغییر کند.

بالاخره VAR به لیگ جدید می‌رسد؟ وزیر یک عقیده‌ای دارد و فدراسیون نظر دیگری.

ما مجری برگزاری هستیم اما امیدوارم صحبت‌هایی که جناب تاج داشتند محقق شده و به این موضوع دلگرم هستم. در هر صورت این موضوع در برگزاری خیلی مهم است و دقیقا سیاستی که آقای تاج گذاشته سیاست ما هم هست. دل‌مان می‌خواهد این کار انجام شود و ایشان این امیدواری را داده‌اند که این کار انجام می‌شود.

درباره حق پخش چه صحبتی دارید؟

این موضوع فراتر از وظایف کمیته مسابقات است و نمی‌توانم در این باره نظری بدهم.

به ورزشگاه آزادی برسیم. وضعیت این ورزشگاه به کجا رسیده است؟

پیمانکار ورزشگاه آزادی دارد شبانه‌روزی همه تلاش خود را می‌کند. قسمت سقف ورزشگاه کاملا تخریب شده و باید سنگ و نخاله‌ها جمع‌آوری می‌شدند. الان خوشبختانه تخریب به حداقل رسیده و درحال مرمت و ساختن هستند. خودشان امیدوار هستند تا دوطرف جایگاه در طبقه اول که اکثر تماشاگران در آن متمرکز هستند و جایگاه ویژه سرخابی‌هاست و از سوی دیگر این جایگاه‌ها برای تیم ملی و همچنین بحث میزبانی در لیگ قهرمانان برای دو باشگاه پرسپولیس و نساجی مهم است را زودتر برسانند ضمن اینکه پیمانکار دارد فشار می‌آورد تا این کار انجام شود. اگر استادیوم آزادی با ما بر سر برگزاری مسابقات همکاری کند ما با حداقل تماشاگر هم که شده بازی‌ها را باید در این ورزشگاه برگزار کنیم.

به موضوع پاداش تیم‌های برتر در لیگ و جام حذفی برسیم. مبلغ این پاداش مشخص شده است؟

هنوز به عدد آن نرسیده‌ایم اما پارسال که در این خصوص صحبت می‌کردیم حداقل در لیگ حرفه‌ای یکی از آیتم‌ها همین پاداش پایان فصل است که جزء باید‌های لیگ حرفه‌ای می‌تواند باشد. آقای کشوری‌فرد هم تایید کردند که در جریان فصل گذشته به این نتیجه رسیدیم. واقعیت این است که بودجه تخصیصی باید متناسب با درآمدهای سازمان لیگ باشد. ما که پول اضافه از خودمان نداریم بلکه پول برای همه باشگاه‌هاست. ما باید پاداش را متناسب بر درآمدها و پیش‌بینی درآمد فصل بعدی سازمان لیگ اختصاص بدهیم که باید ابتدا به این درآمد برسیم.

نمی‌توانید حدود این عدد را اعلام کنید؟

چون سال اولی هست که می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم هنوز عددی مشخص نشده است. در هر صورت بیشتر برایمان مهم است که این اتفاق بیفتد تا اینکه این عدد چقدر باشد.

یعنی این عدد می‌تواند نمادین باشد؟

این رقمی است که به هر حال برای فصول بعدی می‌تواند برایش برنامه‌ریزی‌های بیشتر و بهتری انجام داد. مثلا مانند جشن قهرمانی، برای پاداش قهرمانی نیز اسپانسر جداگانه‌ای را مشخص و معرفی کنیم. هرچقدر این اتفاق بیفتد موضوع نمادین آن به لحاظ بازاریابی پر و پیمان‌تر می‌شود.

این موضوع بک بحث الزام‌آور برای سازمان لیگ خواهد شد؟

یکی از آیتم‌هایی که یک لیگ حرفه‌ای به دنبال خودش دارد این است که جایزه نقدی در پایان فصل چقدر است و اینکه اصلا جایزه نقدی دارد یا ندارد. ما به این الزام برای رقابت‌های لیگ برتر رسیدیم. در اوایل نیم‌فصل دوم پارسال در جلسه‌ای به این نتیجه رسیدیم و قرار شد این موضوع را برای فصل جدید عملیاتی کنیم. در حال حاضر نیز بیشتر از اینکه نگران عدد و رقم این پاداش باشم نگران این هستم که این اتفاق بیفتد. یک ریال با یک میلیارد تومن برای من برگزار‌کننده تفاوتی نمی‌کند. هرچند تیم قهرمان هرچقدر بیشتر پول بگیرد خوشحال‌تر می‌شود اما برای من مهم این است که این اتفاق بیفتد. مثل اتفاق خوبی که در قرعه‌کشی امسال افتاد و دیدیم که سازمان لیگ متوجه است که به‌جز پیشکسوتان، گروه‌های دیگر هم در فوتبال هستند ازجمله تیم‌های پایه. یا توپ‌های اختصاصی و انحصاری برای بخش‌های مختلف فوتبال را با کیفیت خوب طراحی کردیم که این هم یک اتفاق خوب محسوب می‌شود. داریم به سمت اتفاقاتی می‌رویم که در هر لیگ حرفه‌ای مرسوم است. شاید بگویید در ایتالیا جایزه نقدی مرسوم است اما در لیگ ایران این موضوع تا به امروز وجود نداشته و این آیتم که باید داشته باشد برای من مهم‌تر است. باید این امر در ابتدا جا بیفتد و سپس روی رقم و عدد آن مانور خواهیم داد و می‌توانیم حتی برایش اسپانسر هم تعریف کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج