۱۲۸۱۱۰۳
۱۱۴۷
۱۱۴۷
پ

چرا به هواداران فوتبال بی‌احترامی می‌کنید؟

حجم بی‌احترامی به تماشاچیان فوتبال در ایران باورکردنی نیست. انگار متولیان فوتبال و سایر دست‌اندرکاران روز و شب فکرهاشان را می‌ریزند روی هم تا بهترین راه‌ها را برای بی‌احترامی به هواداران فوتبال پیدا کنند!

روزنامه اعتماد: حجم بی‌احترامی به تماشاچیان فوتبال در ایران باورکردنی نیست. انگار متولیان فوتبال و سایر دست‌اندرکاران روز و شب فکرهاشان را می‌ریزند روی هم تا بهترین راه‌ها را برای بی‌احترامی  به هواداران فوتبال پیدا کنند!

هوادار یا تماشاچی یعنی آن کسی که می‌رود به استادیوم در ایران هیچ جایگاهی ندارد. چند سال پیش که به عنوان تماشاچی عادی و نه به عنوان خبرنگار به استادیوم آزادی می‌رفتم با چشم خودم تمام بی‌احترامی‌هایی که به هواداران می‌شد را می‌دیدم. مامورانی که به مردم می‌گفتند: «کیفتو خالی کن ببینم!»، «چی داری توو جیبات؟» یا «عقب وایسا! حرف نزن!» همه آن مامورها جوری توجیه شده بودند که آدم‌های روبه‌روشان را مشتی اراذل و اوباش می‌دیدند. 

تازه وقتی وارد استادیوم می‌شدیم مشکلات دیگری از راه می‌رسید. جای نامشخص، نبود امکانات بهداشتی، آبخوری‌ها و دستشویی‌های خراب و قیمت‌های گزاف برای خوراکی‌های ساده بخش کوچکی از ماجرا بود.

به اینها اضافه کنید عدم اجازه به زنان برای ورود به استادیوم با این بهانه که فضای استادیوم برای شما مناسب نیست یا شأن شما باید رعایت شود و طبیعتا چه کسانی از نظر مقامات فضای استادیوم را نامناسب و ناامن کرده‌اند؟ تماشاچی‌های مرد! آیا توهینی از این بالاتر وجود دارد؟

حالا چند سالی می‌شود که دیگر کار از این چیزها گذشته. عده‌ای نشسته‌اند و هر وقت د‌ل‌شان بخواهد در استادیوم را باز می‌کنند و هر موقع خواستند می‌بندند. برای ورود به استادیوم «گزینش» می‌کنند. همین یک هفته گذشته را نگاه کنید. بعد از چهار ماه تعطیلی بدون توضیح استادیوم‌ها گفتند اجازه ورود صادر شده اما (!) به صورت محدود؛ یعنی 30درصد استادیوم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بعد گفتند زن‌ها هم دوباره اجازه ورود ندارند تا ببینیم بعدا چه می‌شود. بعد این وسط یک عده دیگر حال نکردند همه بازی‌ها با تماشاچی باشد. گفتند استقلال و ملوان با تماشاچی ولی فولاد و پرسپولیس بدون تماشاچی! چرا؟ کسی نمی‌داند. دستور رسیده است!

در نهایت وقتی هواداران فوتبال گفتند باشد! اصلا 30 درصد ظرفیت! اصلا بدون حضور زنان! فقط بگذارید بعد از چند ماه ما تیم محبوب‌مان را از نزدیک ببینیم یکهو خبر رسید باشگاه برداشته قیمت بلیت‌ها را دوبرابر کرده. یک میلیون تومان برای جایگاه وی‌آی‌پی! اینکه چرا چنین رقمی درنظر گرفته شده و قرار است ما به ازای آن چه امکاناتی به تماشاچیان داده شود را هم کسی نمی‌داند. 

جالب اینجاست که تماشاچیان باز هم گفتند اشکالی ندارد غافل از اینکه این بازی قرار نیست تمام شود، چون به یک باره اعلام شد ظرفیت تماشاچیان برای این بازی تنها 5000 نفر است، نه سی درصد! چرا؟ استادیوم دارد تعمیر می‌شود!

رفتار تحقیرآمیزی که با مردم و علاقه‌مندان به فوتبال می‌شود، باورکردنی نیست. در حالی که تمام دنیا سرودست می‌شکنند که آدم‌های بیشتری به استادیوم بیایند، برای‌شان بهترین امکانات را فراهم می‌کنند و حتی دیده شده بسته‌های تشویقی در نظر می‌گیرند، اینجا فقط به تماشاچی بی‌احترامی می‌شود. کاری کرده‌اند اجازه تماشای یک بازی فوتبال حالتی شبیه به صدقه دادن به خود بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج