۱۲۶۶۰۵۳
۱۰۱۳
۱۰۱۳
پ

برندگان ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲

علی‌رغم ناکامی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲، برای بعضی بازیکنان تیم ملی، اتفاقات این جام به نفع‌شان تمام شد.

فوتبال ۳۶۰: ایران در ششمین حضور خود در مقدماتی جام‌جهانی باز هم در صعود به مرحله حذفی ناکام ماند و سنگین‌ترین باخت ایران در تاریخ این مسابقات رقم خورد. با این حال برخی از بازیکنان خوش درخشیدند یا موقعیتی بهتر از روزهای قبل از جام‌جهانی پیدا کردند.

بازندگانی که برنده شدند

حضور روزبه چشمی در فهرست نهایی بازیکنان اعزامی به جام‌جهانی، از جمله موارد غیرقابل پیش‌بینی این فهرست بود. این بازیکن مدت‌ها جایی در تیم ملی نداشت ولی با بازگشت کارلوس کی‌روش دوباره درهای تیم ملی به روی این بازیکن باز شد و همراه با تیم ملی به قطر رفت ولی به نظر نمی‌رسید که جایی در ترکیب اصلی داشته باشد.

دیدار نخست با تیم ملی انگلیس با یک سورپرایز بزرگ در ترکیب تیم ملی همراه بود و روزبه چشمی در قلب دفاع جای گرفت. چشمی در نیمه اول بسیار سردرگم و ضعیف ظاهر شد و در شرایطی که نمایش پرانتقادی داشت بین دو نیمه و در حالیکه تیم ملی 3 بر صفر از حریف عقب بود تعویض شد تا اوضاع برای چشمی بدتر از همیشه باشد.

دیگر کاپیتان استقلال یعنی حسین حسینی هم نتوانست در بازی نخست جواب اعتماد کی‌روش را بدهد. در مرحله انتخابی جام‌جهانی، علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده 2 دروازه‌بان اصلی ایران بودند. پس از روی کار آمدن کی‌روش از دیدارهای تدارکاتی مشخص بود که حسینی گزینه کی‌روش برای جانشینی بیرانوند است. در بازی با انگلیس پس از مصدومیت بیرانوند، حسینی وارد زمین شد و شب تلخی را سپری کرد و 6 بار دروازه‌اش باز شد.

شاید اگر در مسابقه دوم این 2 بازیکن فرصت بازی پیدا نمی‌کردند از آنها به عنوان ناکام بزرگ یاد می‌شد. بازی با ولز اما شرایط به نحو عجیبی برای چشمی و حسینی تغییر کرد. چشمی در دقیقه 77 جانشین احمد نوراللهی مصدوم شد و در دقیقه 98 دست به کار بزرگی زد و با شلیکی از پشت محوطه جریمه گل پیروزی‌بخش ایران را به ثمر رساند و تاریخ‌ساز شد. حسین حسینی هم در بازی با ولز با عکس‌العمل‌های خوب خود مانع گلزنی حریف شد و سومین دروازه‌بان ایرانی تاریخ جام‌جهانی لقب گرفت که کلین‌شیت کرده است.

مردان همیشگی کی‌روش در دفاع

ساختار دفاعی مستحکم بزرگترین ویژگی کی‌روش بود که در دوران حضور او در ایران از آن یاد می‌شد. پس از خروج کی‌روش از ایران، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و صادق محرمی در ترکیب اصلی تیم ملی حضور مستمری داشتند. با آمدن کی‌روش، مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی زوج خط دفاعی تیم ملی در جام‌جهانی 2018 که به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی مدتها از تیم ملی دور بودند دوباره به تیم ملی فراخوانده شدند. پورعلی گنجی و مجید حسینی از جمله 3 بازیکنی بودند که در تمام دقایق جام‌جهانی 2022 برای ایران به میدان رفتند.

رامین رضاییان یکی از مردان همیشگی تیم کی‌روش در جناح راست بود ولی با رفتن مارک ویلموتس این بازیکن هیچ وقت به تیم ملی فراخوانده نشد. حضور دوباره کی‌روش در فوتبال ایران باعث شد تا مجدداً رضاییان به تیم ملی دعوت شود ولی در این مدت صادق محرمی آن قدر آماده نشان داده بود که در دیدار با انگلیس فرصت بازی به رضاییان نرسد. پس از نمایش غیرقابل قبول محرمی در بازی اول، کی‌روش بار دیگر به رضاییان اعتماد کرد و این بازیکن علاوه بر ارائه بازی خوب در دقایق پایانی بازی با ولز گلزنی کرد.

لژیونرهای ستاره

همانطور که انتظار می‌رفت بهترین بازیکن ایران در جام‌جهانی، مهدی طارمی بود. این بازیکن که در فوتبال پرتغال در اوج آمادگی به سر می‌برد، تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشت و چندین رکورد به نام خود کرد. مهدی طارمی تنها بازیکنی است که تا پایان مرحله یک هشتم‌نهایی موفق به گلزنی برابر انگلیس شده است. این بازیکن اولین بازیکن ایرانی است که در تاریخ جام‌جهانی دبل کرده و با 2 گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جام‌جهانی شد. طارمی در بازی با ولز هم خوش درخشید و پاس گل دوم ایران را داد تا با تاثیرگذاری روی 3 گل بهترین آمار را برای تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی داشته باشد.

علی قلی‌زاده هم از جمله بازیکنانی بود که در این جام شایستگی های خود را اثبات کرد. این بازیکن پاس گل اولین گل ایران را در این جام داد و در 2 بازی بعدی هم چهره قابل قبولی داشت و در مسابقه با ولز تنها دیرک دروازه مانع گلزنی این بازیکن شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج