۱۲۴۱۳۵۱
۸۸۵
۸۸۵
پ

کارآموزی شاگرد زرنگ کی‌روش در جام جهانی؟

با تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، احتمال همکاری جواد نکونام و تیم ملی فوتبال ایران بررسی شد.

ایلنا: جواد نکونام در ابتدای فصل بیست و دوم لیگ برتر پیشنهاد همکاری با استقلال را رد کرد. او در فولاد باقی ماند تا به گفته خودش شانس رسیدن به قهرمانی را تجربه کند. تجربه‌ای در سال‌های گذشته وجود نداشت. در همین رابطه گرشاسبی مدیر فولاد هم سنگ تمام گذاشت. جذب مجید علیاری، احسان پهلوان، اشکان دژاگه، وریا غفوری، کریستوفر کنت، یونس دلفی، فرشید اسماعیلی و سعید آقایی اتفاقات بزرگی بود که توسط مدیر باشگاه رقم خورد. همچنین تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی، موسی کولیبالی و مهدی شیری مسیر را برای نکو هموارتر کرد.

در کنار بحث نقل و انتقالات فراهم شدن مقدمات سریع نقل و انتقالات و برگزاری اردو در ترکیه و ایران شرایط خوبی را برای شاگردان نکونام فراهم کرد. با این حال هزینه‌های فوق فشار توجه و انتقادات را نسبت به فولاد زیاد کرد. آنها با هر مساوی تحت فشار روانی قرار می‌گیرند و از این تیم انتظاری جز پیروزی نیست. فولاد در ۵ مسابقه نخست خود ۳ تساوی و ۲ پیروزی کسب کرده است.

کارآموزی شاگرد زرنگ کی‌روش در جام جهانی؟

*مسیر سخت نکونام با فولاد خوزستان

با اینکه فولاد یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شود اما با این تعداد بازیکن موثر قطعاً جز گزینه اول و دوم  قهرمانی محسوب نمی‌شود. در همین حال اسکوچیچ با تیم ملی فوتبال قطع همکاری کرد و صدای پای کی‌روش بیشتر از هر زمانی دیگری شنیده می‌شود. نکونام و کی‌روش ارتباط خوبی با هم دارند. ضمن اینکه او شاگرد زرنگ کلاس سرمربی پرتغالی است. 

*مسیرهای پیش روی نکونام

با این مقدمه 2 مسیر پیش روی نکونام است: 

یک) ادامه راه با تیم فعلی و تدام مشکلات  دوم) شروع همکاری با تیم ملی و هدایت تیم در جام ملت‌ها

مسیر اول که کاملاً مشخص است و استرس، فشار و شاید عدم موفقیت چاشنی راه باشد. موردی که نکونام اعلام کرده که در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. اما برای مسیر دوم شاید سوال پیش بیاید گزینه‌ای که نامش به عنوان سرمربی تیم ملی مطرح بوده چرا باید به عنوان دستیار وی در جام جهانی حاضر شود؟ 

نکونام در 29 اردیبهشت ماه سال 1401 و نشست خبری بعد از بازی پیکان در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان دستیار اسکوچیچ به قطر می‌رود؟ گفت: «برعکس نگفتید؟ برعکس این قضیه را ما در خدمت هستیم.» 

*۴ دلیل انگیزه احتمالی برای همکاری با کی‌روش

اما معادله همکاری با کی‌روش می‌تواند متفاوت باشد. به 4 دلیل می‌تواند نگرش سرمربی فولاد متفاوت داشته باشد:

یک)  رزومه کی‌روش و اسکوچیچ قابل مقایسته نیست. نگرش بازیکنان نسبت به سرمربی پرتغالی متفاوت‌تر و همدلانه‌تر است. ضمن اینکه قطعا کی‌روش با رزومه منچستر و رئال مادرید هنوز می‌تواند برای نکونام درس‌های جدیدی داشته باشد. 

دوم) سن کارلوس کی‌روش به 69 سال رسیده و با توجه به حواشی گذشته، نیازمند یک دستیار قوی ایرانی است که کاریزمای لازم را داشته باشد. نباید فراموش کرد که او در دوره دومش زمان زیادی را در مرخصی می‌گذراند. هاشمیان در صورت ادامه همکاری با تیم ملی، شاید در ابعاد فنی متفاوت باشد اما قبلاً نشان داده او به سیستم مربیگری آلمانی پایبند است و به حواشی ورود نمی‌کند. نکونام با الگوگیری از شیوه انضباطی ژاوی برای کوچکترین مسائل انضباطی داخل تیم‌هایش جریمه وضع می‌کند و بسیاری از بازیکنان فعلی تیم ملی تجربه همکاری دارد.

سوم) احتمالاً قرارداد سرمربی پرتغالی 4 ماهه است. با این اوصاف مربی جوان فوتبال ایران که برای رسیدن به جایگاه فعلی‌اش تلاش زیادی کرده است در صورت عدم کسب نتیجه لازم در جام جهانی زیر بار انتقادات قرار نمی‌گیرد و به نوعی اندیشه‌هایش را در اِشل واقعی تجربه خواهد کرد. طبیعتاً تقابل با انگلیس، ولز و آمریکا راحت نیست. ضمن اینکه از مدت‌ها گفته می‌شد نکونام تمایل دارد در جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم ملی فوتبال باشد.  

چهارم) جواد نکونام به دلیل مشغله کاری و زمان زیادی که برای تیم‌هایش صرف می‌کند هنوز نتوانسته مدرک مربیگری خودش را دریافت کند. با حضور در تیم ملی بعد از برگزاری جام جهانی این فرصت می‌تواند فراهم شود که در کلاس مربیگری هم شرکت کند. 

البته آخرین بررسی‌ها از تمرینات روز گذشته فولاد خوزستان نشان می‌دهد خبری از این انتقال نبوده است. هر چند نکونام با فولاد قرارداد دارد اما گرشاسبی در گذشته بارها اعلام کرده که منفعت تیم ملی را باید به هر موضوع دیگری ترجیح داد.

مدیر عامل فولاد در ساعات اخیر از پاسخ به تماس تلفنی خودداری کرده و مسیر سکوت پیش گرفته است. باید دید این سکوت نشانه رضایت است یا برای عدم ورود تیمش به حواشی این رویه را پیش گرفته است؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج