۱۲۳۰۹۹۱
۷ نظر
۵۵۴۳
۷ نظر
۵۵۴۳
پ

افشاگری تازه تاج؛ چرا رنار سرمربی ایران نشد؟

مهدی تاج می‌گوید هروه رنار می‌گفت که شهریور می‌تواند سرمربی تیم ملی بشود.

ورزش سه: مهدی تاج می‌گوید هروه رنار می‌گفت که شهریور می‌تواند سرمربی تیم ملی بشود.

مهدی تاج صبح امروز در برنامه ورزشگاه حاضر شد تا به سوالاتی که پیرامون قرارداد مارک ویلموتس وجود دارد پاسخ بدهد. رییس فدراسیون سابق درباره گزینه هایی که فدراسیون فوتبال قبل از عقد قرارداد با ویلموتس برای هدایت تیم ملی مدنظر داشت توضیح داد.

تاج سپس به ابهاماتی که در مورد مسائل مالی این قرارداد وجود دارد پاسخ داد و اعلام کرد او و اعضای هیئت رئیسه فوتبال ایران را از تعلیق نجات داده‌اند. او همچنین از افرادی که نگران فساد در پرونده ویلموتس هستند تقاضا کرد به جای تلویزیون در دادسرا حاضر شده و مدارک‌شان را ارائه دهند تا او پاسخگو باشد.

صحبت های تاج را در ادامه می‌خوانید:

 

تاج در ابتدا گفت: امروز آمده‌ام که نه راجع به کاندیداتوری، بیشتر راجع به پرونده ویلموتس توضیح بدهم چون این حق مردم است. راجع به ویلموتس حق عمومی مردم است که همه چیز را درباره به این پرونده بدانند اما ما یک سکوت حدود سه ساله ای داشتیم که اول توضیح بدهم چرا سکوت کردیم؛ سکوتم برای این بود که تازه روز چهارشنبه گراندز رای ویلموتس آمد و تاریخ امضا هم برای سه‌شنبه همین هفته بوده و این یعنی ما باید سکوت می‌کردیم. هر چیزی راجع به ویلموتس می‌گفتیم حتما مورد بهره‌برداری وکلای آقای ویلموتس قرار می‌گرفت و شاید در رای تاثیر جدی داشت. مثلا اگر می‌گفتیم ما به این دلیل پول ویلموتس را ندادیم که امروز می‌گویم به چه دلایلی. ویلموتس چرا آمد؟ قراردادش چطور است؟ نحوه و مبلغ قرارداد چطور است؟ این حرف هایی است که سه سال است مردم می‌گویند و برخی هم خیلی علاقمند هستند که بیشتر به ویلموتس بپردازند.

او افزود: دوستان من موردی را بررسی کرده‌اند که یک نفر ۱۷۳ بار راجع به ویلموتس در رسانه های ما صحبت کرده است؛ اسم نمی‌برم ۱۷۳ بار صحبت کرده که اینطور و آنطور و قراردادش ترکمنچای است. من باید همان روز پاسخ می‌دادم اما معنی عدم پاسخ این نبود که ما حرفی برای گفتن نداریم.‌ منافع ملی ما ایجاب می‌کرد که سکوت کنیم جون اگر برگی نشان می‌دادیم می‌توانست به CAS برود و بگویند ایشان اقرار کرده که ما پول را به موقع ندادیم. این با دفاعیات ما در تناقض بود. سکوت کردیم و در اولین فرصت که امروز است در خدمت شما هستیم.

تاج با تمجید از دوره حضورش در فدراسیون گفت: ما دوره ای در فدراسیون بودیم که به قول مهندس عابدینی یکی از درخشان ترین دوره ها بوده است؛ البته راجع به آن چیزی نمی‌خواهم بگویم و فقط راجع به ویلموتس صحبت می‌کنم. فقط می‌گویم دوره ای بود که ما دو بار به جام جهانی رفتیم، پنج تیم به جام جهانی رفت، ساختمان پک درست کردیم که از آقای اسکوچیچ سوال کردند وضعیتت خوب است؟ گفته عالی است. ما پکی داریم که در آن تیم بارسلونا و رئال مادرید هم بیاید به آن افتخار می‌کنند.

او سپس در خصوص ماجرای جذب ویلموتس گفت: زمانی که می‌خواستیم ویلموتس را بیاوریم، آقای کی‌روش سرمربی ما بود. اظهارنظر های متفاوتی راجع به او و فشار همه جانبه ای برای تعویض ایشان بود، خودش هم به این نتیجه رسید که فضا مناسب نیست. برنامه ۹۰ آن زمان یک نظرسنجی گذاشت که مربی داخلی یا خارجی و ۹۳ درصد مردم گفتند مربی تراز اول خارجی. زمانی که ما به دنبال مربی خارجی رفتیم یکی از گزینه هایمان آقای لوپتگی بود که عکسش را هم من دادم. با لوپتگی سه جلسه صحبت کردیم؛ جلسه ای عالی و ۲-۳ ساعته داشتیم و سفیر محترم آقای قشقاوی هم تشریف داشتند. نمی‌دانم چرا ما دفعه سوم برای عقد قرارداد رفتیم اما یکباره نظر ایشان برگشت ولی مسئله بیماری پدرشان را مطرح کردند و‌ گفتند پدرم سرطان دارد و من نمی‌توانم به ایران بیایم.

وی افزود: وقتی قرارداد با لوپتگی منتفی شد با رنار صحبت ‌کردیم؛ آقای ترابیان با ایشان صحبت ‌کردند که آقای ترابیان سابقه ای داشتند و به ایشان زحمت دادیم. قراردادی که آقای لوپتگی به ما پیشنهاد داده بود حدود ۳/۳ بود و ما به این نتیجه رسیدیم که نمی‌شود؛ نه به لحاظ مبلغ چون مبلغ را تفاهم کرده بودیم که بتوانیم بدهیم و می‌گویم از کجا چون یکی از بحث ها این است که چرا نتوانستید پول ویلموتس را بدهید و یکی از دوستان هم گفته بود اصلا پول نداشتند که من الان نشان می‌دهم چقدر پول داشتیم.

افشاگری تازه تاج؛ چرا رنار سرمربی ایران نشد؟

تاج در ادامه گفت: آقای لوپتگی نشد و سراغ رنار رفتیم؛ رنار حاضر شده بود با ما قرارداد بندد ولی گفته بود شهریور ماه یعنی بعد از بازی های جام ملت های آفریقا چون مربی مراکش بود. ما دو بازی در خرداد داشتیم و بدون سرمربی به مسابقات مقدماتی رفتن عملی نیست و خیلی شوخی است. به این نتیجه رسیدیم که از رنار بگذریم. سفیر ما آقای دکتر صادق با سرمربی تیم اسلوواکی صحبت کردند و سپس گفتند ایشان را هم نمی‌توانیم بیاوریم و خودش گفته من می‌خواهم سرمربی تیم‌ ملی خودم بمانم. بعد ما به سراغ آقای ویلموتس رفتیم.

او در تمجید از ویلموتس گفت: ویلموتس آن زمان که با ما قرارداد بست در رنکینگ فیفا مربی نهم دنیا و دوره ای سرمربی بلژیک بود. چه خوب و چه بد سرمربی بلژیک بود. ویلموتس به هر جهت مربی تیم اول رنکینگ فیفا بود و موفقیت هایی داشت، البته عدم موفقیت هایی هم داشته است مثل بقیه سرمربی ها.

تاج در مورد بالا بودن مبلغ قرارداد ویلموتس گفت: آقای ویلموتس در مجموع ۱/۲ در ۲۰۱۶ از بلژیک گرفته بود. ما ۲۰۱۹ با ایشان ۲/۲ بستیم؛ ویلموتس در آن دوره تیم نداشت اما او سال ۲۰۱۹ در کشور خودش ۱/۲ قرارداد بسته بود.

رییس سابق فدراسیون با اشاره به رای دادگاه عالی ورزش اظهار داشت: چرا الان رای ویلموتس شکست؟ چون CAS در گراندز خود که منتشر می‌شود و می‌توانید بخوانید گفته درست است که پولت را به موقع ندادند اما تو هم می‌دانستی به کشوری رفتی که تحریم است. این دقیقا در گراندز رای آمده است؛ اینها ریسک هایی است که قیمتی دارد.

تاج همچنین در پاسخ به انتقادات چند ساله از خودش و بحث ۶ میلیون یورو توضیح داد: سوالاتی در این چندین سال مطرح شده که می‌خواهم جواب بدهم. اعلام کردند که شما اصلا پول نداشتید چرا با مربی خارجی قرارداد بستید در حالی که پشتوانه مالی نداشتید و تحریم هم بود. من به نامه ای اشاره می‌کنم که آقای سلطانی‌فر وزیر، به آقای شریعتمدار زده‌اند. در نامه نوشته‌اند همانگونه که در مذاکرات و جلسات به استحضار رسید و با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکای جنایتکار... (البته می‌دانید زمانی که ما ویلموتس را آوردیم همان زمان ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد و تحریم ها تشدید شد، ما زمان آقای کی‌روش همه پول را از فیفا می‌دادیم و سند آن هم در خزانه داری فیفا است که اعلام کرده تمام پول کی‌روش را داده‌ایم). در نامه آمده فدراسیون فوتبال علی‌رغم اینکه بیش از‌ ۱۰‌ میلیون دلار از فیفا طلبکار است، شما ۲ میلیون یورو به اینها قرض بدهید. این صحبت بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی و شورای تحریم بوده است که خود نامه را می‌توانید ببینید. شورای امنیت ملی مصوبه ای داده که زیر آن آقای سلطانی‌فر نوشته جناب آقای تاج برای گرفتن دو میلیون به شستا و آقای رضوانی‌فر مراجعه کنید.

وی افزود: ما اصلا شستا را نمی‌دانستیم. عده ای گفتند پول کارگرها و فقرا را گرفته‌اند. ما نمی‌دانستیم شستا کجاست و من ساختمانش را هم بلد نبودم. به آنجا رفتم و دو میلیون یورو گرفتم. آقای سلطانی‌فر بیش از ده نامه نوشته است. آقای سلطانی‌فر به آقای دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد داده‌اند که دو میلیون به اینها قرض بدهید. درخواست ما این بوده که ما تا الان می‌توانستیم پولمان را از فیفا بگیریم و ۱۰ میلیون دلار هم طلبکاریم. این نامه برای ۵ شهریور ۹۸ است.

او تصریح کرد: ما به همه جا نامه زدیم و ارز می‌خواستیم؛ بانک مرکزی، مدیرعامل گل‌گهر و آقای جهانگیری به آقای همتی دستور داده‌اند که تا سقف پنج میلیون دلار در خصوص ورزش و فدراسیون فوتبال اقدام کنید تا بعدا از طریق فیفا پرداخت شود. در نهایت همه اینها به شورای امنیت رفته و تصویب شده که شرکت شستا بدهد.

او در توصیف موقعیت آن زمان فدراسیون عنوان کرد: آقای کلینر که در حال حاضر مسئول حقوقی فیفا شده در آن زمان وکیل پرونده ویلموتس بود و نامه ای به من زد و گفت آقای تاج همانطور که می‌دانید موقعیت کنونی این پرونده برای دو موکل من (ویلموتس و دستیارش فررا) خسته کننده شده است. با توجه به یادآوری های مکرر و تمام قول های فدراسیون مبالغ زیادی همچنان پرداخت نشده و درواقع فدراسیون به تعهدات قراردادی خود پایبند نبوده است (نامه به تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۹). من بیش از ۱۷ نامه به آقای سلطانی‌فر زدم که اگر این پول نیاید شکایت می‌کنند و صد در درصد پول را می‌گیرند. ما قبلش به فیفا و AFC نامه زدیم و گفتند ما به لحاظ تحریم ها نمی‌توانیم پول شما را بدهیم.

مهدی تاج همچنین اضافه کرد: می‌خواستم این نامه ها را نشان ندهم اما‌ مجبورم. دوباره آقای سلطانی‌فر خودش به آقای جهانگیری نامه نوشته: تصویر نامه شماره فلان ریاست محترم فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه اگر در مهلت آخر پول ایشان را ندهید، شکایت می‌کنند و سپس نامه به شورای امنیت ملی رفته است که شما وزرا را می‌دانید و نمی‌خواهم دقیق بگویم... همه اینها در جریان ماجرا بوده‌اند. ما باید دو کار می‌کردیم؛ باید به فیفا و AFC نامه می‌نوشتیم که ۱۱ نامه به فیفا زدیم و ۹ نامه به AFC که همه مدارک موجود است. من نامه زدم که پول ویلموتس را بدهید اما فیفا گفته به لحاظ تشدید های آمریکا من نمی‌توانم پول شما را بدهم. من یکی از این نامه ها را برای شما می‌خوانم که فیفا و اینفانتینو چه جوابی به ما داده‌اند.

تاج در واکنش به اینکه مصوبه هیئت رئیسه انتخاب ویلموتس نبود و هیئت رئیسه و کمیته فنی نادانسته پایین قرارداد را امضا کرده‌اند گفت: خوب است که این سوالات مطرح می‌شود. در کمیته فنی آقای محصص مصاحبه کرده و موجود است؛ رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال معتقد است الگوبرداری از مسیر پیشرفت و توسعه فوتبال بلژیک می‌تواند برای فوتبال ما مفید باشد. او با اشاره به انتخاب احتمالی یک سرمربی از بلژیک گفت بدون اظهارنظر در خصوص نام ها و افراد و اینکه چه کسی مربی بعدی تیم است، ما فلسفه فوتبال ایشان را قبول داریم و در کمیته فنی هم نظر ما مثبت بوده است. کمیته فنی آن زمان آقای ساکت که خودش جزو ارکان بود، خانم صوفی زاده بود که عضو هیئت رئیسه بود و امضا کرد، آقای شیعی بوده که در هیئت رئیسه امضا کرده است. اتفاقا ما نامه دیگری از هیئت رئیسه گرفته‌ایم؛ بعد از اینکه پرونده به دادگاه رفت به هیئت رئیسه گفتم اینطور می‌گویند و همه دوباره امضا کردند که با علم به این مسئله امضا کردند.

او در واکنش به اینکه هیئت رئیسه خوبی داشته است اظهار داشت: همگی وفادار. الان گاهی می‌گویند من به خاطر خون شهدا و انقلاب از پرونده فساد ویلموتس نمی‌توانم بگذرم.‌ من به عنوان رئیس فدراسیون می‌گویم اگر فسادی در پرونده ویلموتس بود، اگر عدد و رقمی کم بود، اگر زیاد داده شده یا برخی گفته‌اند اینها دو میلیون یورو را نداده‌اند. خزانه‌دار ما نوشته: دو میلیون یورو به حساب زراعت بانک نزد آقای ویلموتس است که پول کمی را برداشت و بعد ساسپند شد و هنوز هم ساسپند آمریکا است. بعد از دو میلیون یورو هم نه پولی گرفتیم نه پولی دادیم نه عدد و رقمی آمده است. در‌ مجموع در هیئت رئیسه ما آقای اسلامیان جانباز است، خانم صوفی زاده خودش همسر شهید است، آقای طالقانی همسر شهید را گرفته و بقیه جانباز... اینکه یکی بگویند به خاطر خون شهدا... درست نیست. اینها هم به شهدا نزدیک ترند و هم با مسائل مملکت بیگانه نبودند ولی با علم به این، اگر کسی فسادی در پرونده ویلموتس می‌داند که دادسرا نمی‌داند از همین تریبون دعوت می‌کنم اعلام کنند؛ نه در تلویزیون که ۲۷۰ بار در آن گفتند فساد ویلموتس. تلویزیون تا به حال کسی را مواخذه کرده و به دادگاه برده؟ نه. باید به جایی برود که مرکزش است. در‌ مجموع باید به دادسرا برود و بگوید من این پرونده ها را دارم، این فساد را در قرارداد می‌بینم.

رییس سابق فدراسیون درباره اظهارات معاون وزیر ورزش و نامه به دادسرای فرهنگ و رسانه توضیح داد: دادسرای فرهنگ و رسانه که زحمت می‌کشد و کارش را انجام می‌دهد اما برای معاون وزیر‌ متاسفم چرا که نمی‌داند عقبه این پرونده چیست. اگر قرار است کسی محاکمه شود، کسی است که آقای ویلموتس را به من معرفی کرده است. من از ویلموتس دفاع می‌کنم و می‌گویم نهم دنیا بود زمانی که کی‌روش هجدهم دنیا بود. قرارداد ویلموتس قرارداد درستی بوده است اما واقعا و حتما بهترین قرارداد بعد از انقلا‌ب نبوده است اما ما با کی‌روش هشت سال قرارداد بستیم و دو بار هم به جام جهانی رفتیم. ۲۲ میلیون یورو ما درآمد ارزی در فیفا در دو جام جهانی داشتیم. چرا کسی آن پول ها را تقسیم نمی‌کند؟ برداشتند پول ویلموتس را تقسیم بر نان مردم و لاستیک ماشین پیکان کرده‌اند... یکی گفته بود ما با این پول می‌توانستیم چندین سد بسازیم، با دو میلیون یورو چند سد بسازیم. این صحبت های دوست عزیز من آقای قاضی زاده است. این درست است؟ من اسم را پس می‌گیرم و فقط توضیح می‌دهم نماینده مردم و مجلس هستید، عذرخواهی هم می‌کنم؛ حرف خوبی زده‌اند و حرف ایشان را قبول دارم. ایشان ۱۱ دی ۹۹ در برنامه برتر گفته‌اند در پنج سال اخیر پرسپولیس با ۱۳/۵ میلیون دلار و استقلال با ۹/۵ میلیون دلار از قراردادهای خارجی خسارت دیده‌اند؛ یعنی محکوم شده و پرداخت کرده‌اند. حالا چرا اینها تقسیم بر لاستیک های ماشین نشد و پرونده ای تشکیل نشد. وظیفه مجلس این است و من هم ابدا چیزی نمی‌گویم.

او تصریح کرد: صحبت من با معاون وزیر این است که اگر به سوابق‌شان مراجعه می‌کردند که آیا ویلموتس چرا آمد به این نامه (۱۳ اسفند ۹۷) می‌رسیدند که نوشته جناب آقای تاج ریاست محترم فدراسیون، جهت اطلاع و بهره‌برداری لازم... همان زمانی که می‌خواستیم سرمربی بیاوریم. من حیا داشتم و دو سه سال سکوت کردم چون دلم می‌خواست آرامش جامعه به هم نخورد.

تاج در پاسخ به اینکه آیا این مسئله به مراودات فرهنگی با هلند برمی‌گردد گفت: بله. من یک چیز دیگر هم می‌خواهم بگویم؛ گره اصلی این است... معاون محترم وزیر به صراحت در رسانه اعلام می‌کند که ما را به دادسرا بفرستند که دخالت مستقیم محسوب می‌شود. فرستادن به دادسرا در فوتبال عرف نیست و باید به محاکم قضایی فدراسیون فوتبال برود. همان زمانی که ما به دادسرا معرفی شدیم فیفا یک نامه زد که جالب است و من می‌خوانم؛ گفته است من شنیدم که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را به دادسرا معرفی کرده‌اند؛ اگر این درست باشد ما مایلیم که فوتبال ایران را تعلیق کنیم. فیفا و AFC با هم امضا کرده‌اند. ما باید استقبال می‌کردیم اما آقای اسلامیان، آقای اصفهانیان، آقای شیعی، خانم صوفی، آقای بهاروند، آقای طالقانی و آقای ممبینی همه نامه ای امضا کردیم و نوشتیم در خصوص احتمال دخالت در امور فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پی قطع همکاری ویلموتس و شکایت وی در کمیته تعیین وضعیت ما را محکوم کرد. صدور این حکم در شرایطی که فدراسیون به دلیل شرایط ناشی از تحریم ها به منابع مالی و مطالبات خود نزد فیفا دسترسی ندارد موجب ایجاد نارضایتی در افکار عمومی ایرانیان شده است و دستگاه قضایی کشور تحقیقاتی را در این خصوص انجام داده اما در عین حال تاکنون به هیچ عنوان دخالتی در فدراسیون و علیه مدیران آن انجام نگرفته است. این مردانگی است یا نه؟ همه هم امضا کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه وکلای ویلموتس از این صحبت های او چه استفاده ای می‌توانستند کنند گفت: اگر ما می‌گفتیم به ویلموتس پول نداده‌ایم اینها آنی روی پرونده می‌گذاشتند و می‌گفتند شما این پول را ندادید و خودتان هم اعتراف کردید. اگر کسی دو ماه پولش را نگیرد می‌تواند یک‌طرفه فسخ کند. آقای کلینر هم نامه نوشته برای آخرین بار و فسخ کرده پس ما باید ۶ میلیون یورو را می‌دادیم و چون شکایت کردیم باید جریمه اش را هم می‌دادیم و چیزی حدود ۱۰ تا می‌شد.

او در واکنش به اینکه باید علاوه بر ۱/۷ که پرداخت شده، بیش از ۳ هم پرداخت کنیم گفت: آن پولی است که خودش کار کرده که دادیم و ما باید جریمه بدهیم.

او سپس در واکنش به زیاد بودن این مبلغ برای پنج ماه گفت: ما ۲/۲ قرارداد داشتیم. پنج ماه نیست... ما که اضافه ندادیم، طبق قرارداد دادیم. کافی بود آقای کلینر صحبت ها را ببیند. وکلای ما خیلی کار عجیب و غریبی کردند که توانستند این رای را بشکنند؛ اگر شکست می‌خوردیم باید ۱۰ میلیون یورو پرداخت می‌کردیم.

تاج در پاسخ به اینکه این مبلغ از چه منبعی پرداخت خواهد شد گفت: فیفا. الان اگر نتوانیم بدهیم می‌توانیم اعلام کنیم همچنان تحریم پابرجا است؛ نه تعلیق می‌شویم نه اتفاقی رخ می‌دهد تا رفع تحریم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و جریمه ای هم تعلق نمی‌گیرد چون ما حدود ۲۲ میلیون دلار از فیفا طلبکاریم. همان زمان هم که ما رئیس فدراسیون بودیم ۱۰ میلیون دلار طلبکار بودیم. من تمام پول کی‌روش را در ۸ سال از کجا دادم؟

او در پاسخ به اینکه تیم را به جام جهانی می‌بردند و با پاداش آن حقوق کی‌روش را می‌دادند گفت: بله. خبرگزاری تسنیم به خوبی نوشته ویلموتس چگونه فدراسیون فوتبال ایران را محکوم کرد؟ استفاده از قانون بدون تبصره فیفا یعنی همان دو ماه. چه کسانی تا به حال از دو ماه استفاده کرده‌اند؟ استراماچونی، کالدرون، ژوزه، دنیزلی، برانکو.‌ همه از این قانون استفاده کردند. خزانه دار فدراسیون که برای وزارت دارایی است نوشته به استحضار می‌رساند اسامی مربیان و کادر بزرگسالان که مطالبات آنها از محل حساب فی مابین فدراسیون و فیفا پرداخت شده است به شرح ذیل است؛ کارلوس کی‌روش، کاسپار و ... . پول آرین قاسمی را به ریال تبدیل کردیم و دادیم.

تاج در واکنش به اینکه از قراردادی دفاع می‌کند که فرد موردنظر را او انتخاب نکرده گفت: مارک ویلموتس بالاخره مربی نهم دنیا بود.

او در مورد اینکه گزینه دیگر فرناندو هیرو بوده است گفت: هیرو نیامد. آنها نیامدند و تنها کسی که آمد ویلموتس بود.

تاج درباره منبع نامه گفت: وقتی می‌خواهیم سرمربی بگذاریم همه پیشنهاد می‌دهند. اینکه آقای شکوهی فر این صحبت ها را مطرح کنند حداقلش این است که به سوابق خودشان مراجعه کنند. البته ویلموتس مربی نهم دنیا بوده است. من نمی‌خواهم دفاع کنم.

تاج درباره شایعه بی محلی بازیکنان به ویلموتس در تمرینات گفت: سرمربی تا وقتی بود سرمربی خوبی بود. ۱۴ تا به کامبوج زدیم، با کره مساوی کردیم گفتند عجب مربی هجومی. اینها عالی هستند. خیلی احساسی گفتند عالی. من یک سوال دارم؛ اگر ما دقیقه ۹۴ از عراق گل نمی‌خوردیم چه اتفاقی می‌افتاد؟

او در واکنش به اینکه به هر حال پول نداشتیم گفت: پس ما اگر لوپتگی را هم می‌آوردیم می‌شدیم پرونده فساد لوپتگی. هیرو هم همینطور. وقتی پول ندهی همین است.

تاج تصریح کرد: ما پول داشتیم. ۱۰ میلیون یورو طبق نامه خود آقای وزیر. من قرارداد را منتشر می‌کنم؛ اگر حقوقی ها یک ایراد گرفتند هر چه بگویند قبول دارم. پیشنهاد می‌دهم از همین صداوسیما و رادیو و روزنامه ها نمی‌توانند کسی را محکوم کنند؛ اگر به فسادی پی بردید جایش در صداوسیما نیست، در دادسرا است. طرح شکایت کنید و بگویید به این دلایل در پرونده فساد بوده و ما هم دفاع می‌کنیم و اگر محکوم شدیم به دیده منت، اصلا اعدام کنید. ما آماده هستیم پرونده را باز کنند. در حال حاضر کمیته اخلاق فیفا به فدراسیون فوتبال براعت داده است، کمیته اخلاق ایران براعت داده است. من آمادگی دارم و از همه خواهش می‌کنم همه کسانی که دلواپس و نگران خون شهدا هستند و می‌گویند نمی‌توانیم از فساد بگذریم اگر فسادی هست به دادسرا بروند و شکایت کنند و بگویند اهمال شده است. می‌گویم که دوباره فردا بعد از ظهر یک نفر نگوید من نمی‌توانم از خون شهدا و فساد بگذرم؛ اگر فسادی هست جایش اینجا نیست. آنجا طرح موضوع کنید، گردن ما از مو باریک تر. هر هشت نفر ما هیئت رئیسه امضا کردیم که پای پرونده ایستاده‌ایم و هیچ ایرادی در آن نمی‌بینیم.

او درباره برنامه اش برای اساسنامه در صورت انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون گفت: خیلی دلم می‌خواست درباره ویلموتس حرف های دیگر هم بزنم. در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال الان هم نامه ای آمده و خبر دارم که نامه دیگری هم آمده که منتشر می‌شود‌. به هر جهت ما باید با مجلس تعامل داشته باشیم و بدون تعامل با مجلس و دولت نمی‌شود فوتبال را اداره کرد. الحمدلله الان یکدستی در دولت و مجلس هست که به نظر من فرصت خوبی برای درست کردن اساسنامه است چون اگر حل نشود حتما برای ما زحمت هایی درست خواهد کرد. اگر هم تا حالا سکوت کردم برای حضور در جام جهانی است چون می‌خواهند فیرپلی را به هم نزنند که مانعی درست شود. احساس من به عنوان مطلع این است اما ما باید با اساسنامه جلو بریم.

او افزود: اساسنامه خوبی داریم و باید تغییرات جزئی بدهیم. برخی از اعضای مجمع ممکن است بگویند چرا آمدید؟ دیدید که شرایط بعد از ما چطور پیش رفت و به کجا رفت. فکر کردم که اگر بیاییم بتوانیم مشکل را حل کنیم که اساسنامه طوری شود که بتوانیم تسهیلاتی در ورود بانوان انجام بدهیم و به سمتی برویم که با یک برنامه‌ریزی مدون پیش برویم. پرسپولیس و استقلال پارسال برای اولین بار حذف شدند و کمیته مجوز حرفه ای همین الان تعلیق است و باید از تعلیق دربیاید. ما از برج ۹ پارسال دنبال رفع تعلیق نرفته‌ایم. AFC باید این کار را انجام بدهد. بعد از سال ها AFC به ما اعتماد کرد و به من نامه نوشت خودت اختیار داری کمیته بدوی و استیناف را مثل ژاپن و کره انتخاب کنی. ما تعلیق شدیم و الان باید اعتماد سازی کنیم.

تاج در پاسخ به اینکه آیا سندی دارد که زمان او ۱۰ میلیون یورو در حساب فدراسیون بود گفت: ۷-۸ میلیون دلار. من که از روی نامه فیفا خواندم. ما آن زمان ۱/۲ میلیون بدهکار بودیم پس باید پولش را می‌دادیم. ما چیزی حدود ۱۶-۱۷ به کی‌روش در ۸ سال پول دادیم. کم یا زیاد که البته پاداش هایی هم داده بودیم. بالاخره دیر و زود داشت اما همه را از فیفا دادیم. پول برای فیفا است نه برای بیت المال. آیا با این پول می‌شود کاری کرد؟ آیا می‌توانی ضایع کنی؟ بیایید ببینید چه زمین چمنی برای تیم ملی درست کردم. کی‌روش می‌گفت زمین نفت استاندارد نیست. من دو زمین چمن عالی درست کردم که دو متر برف بیاید هیتر ها را روشن کنی دو ساعت بعد می‌توانی فوتبال یا تمرین تیم ملی را برگزار کنی. ساختمان پک، فوتسال و... . کارهای خوبی شد اما باید رو به جلو فکر کرد و اینکه در آینده چه کار می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا اگر به گذشته برگردد ویلموتس را انتخاب می‌کند؟ گفت: اگر به عقب برگردم ابدا ویلموتس را انتخاب نمی‌کنم؛ کسانی را می‌آورم که دو بار ما را به جام جهانی برده‌اند. مدل کی‌روش یا خود کی‌روش یا افراد موفقی مثل برانکو. من تایید می‌کنم که ما گزینه خوبی انتخاب نکردیم.

تاج در پاسخ به اینکه اگر رئیس فدراسیون بشود اسکوچیچ را حفظ می‌کند یا خیر گفت: آقای اسکوچیچ برای فوتبال ما زحمت کشیده است، از ایشان غافل نشوید. من تا به حال آقای اسکوچیچ را رخ به رخ ندیده‌ام؛ برخی گفته‌اند آقای اسکوچیچ را اینها آورده‌اند؛ پسرم من تا به حال رخ به رخ ایشان را ندیده‌ام اما فکر می‌کنم در شرایط سختی تیم ملی را تحویل گرفت و محصول کار ویلموتس را به جایی رساند. من از آقای عزیزی خادم هم تشکر می‌کنم که خیلی زحمت کشید؛ اینها دوره ای در تیم ملی کار را بر عهده گرفتند که بحران بود اما تیم ملی بازی هایی عالی انجام داد. جامعه فوتبال باید به اینها احترام بگذارد.

او در‌پایان گفت: من از کسانی که به پرونده ویلموتس انتقاد کردند، نمایندگان مجلس و دوستانی که محبت ‌کردند مثل آقای فروردین و دوستانی ‌که انتقاد کردند و ما را موفق ندانستند هم تشکر می‌کنم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • موریس

      واقعا مملکت مسخره شده تاج الان با ای افتضاحی که ببار آورده باید تو زندان باشه نه تو صدا وسیما

    • علیرضا

      کلا این فوتبال همش ضرره

    • شهرام

      تو دیگه چقد رو داری ...

    • ناشناس

      همش حرف مفته اون فیفایی که شمابهش مینازید به دستورامریکا وانگلیس تمام تیم های ورزشی روسیه را درتمامی مسابقات بین المللی محروم کرده بعدمیخوادمارابخاطریه فسادمالی که توکشورخودمونه تعلیق کنه .شمافرمودیدماپول داشتیم خیلی هم داشتیم بعدمیگیدتوفیفا نمیدونم ماپول داشتیم ازاین پولهااستقلال وپرسپولیس هم زیاد دارندولی وقتی ازش دسترسی ندارند یعنی اینکه پول ندارند

    • ناشناس

      ..... خودتی بی ... اگر کاندید ریاست فدراسیون نبودی باز هم این اراجیف رو میگفتی

    • امیر

      بکش بیرون از این مملکت ...

    • ناشناس

      واقعا که تاج خیلی پر رو تشریف دارن که قضیه ویلموتس را اینجوری ماست مالی میکنه، شاید حرفهاش قبل از عقد قرارداد با ویلموتس را فراموش کرده، اما مردم یادشان هست چگونه از ویلموتس دفاع میکرد......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج