۱۲۲۸۸۲۲
۳۲۲
۳۲۲
پ

چرا هیچ باشگاه بزرگی رونالدو را نمی‌خواهد؟

کریستیانو رونالدو به دنبال ترک منچستریونایتد است، ولی هیچ کدام از تیم‌های بزرگ اروپا او را نمی‌خواهند.

طرفداری: کریستیانو رونالدو به دنبال ترک منچستریونایتد است، ولی هیچ کدام از تیم‌های بزرگ اروپا او را نمی‌خواهند.

دوباره دارد اتفاق می‌افتد. رونالدو درخواست خروج داده و برنامه‌های نقل و انتقالاتی باشگاهش را به هم ریخته است. این دقیقا اتفاقی است که تابستان ۲۰۲۱ برای یوونتوس رخ داد و الان در منچستریونایتد پیش آمده است.

 تابستان گذشته و در شرایطی که هیچ خبری در خصوص جابجایی CR۷ نبود، او درخواست خروج داد و در ۴ روز مانده به بسته شدن بازار، به شکلی دراماتیک به باشگاه سابقش برگشت. در ادامه، کاپیتان بیانکونری، جورجو کیلینی، شروع افتضاح فصل از سوی یووه را به خروج ناگهانی رونالدو از تورین مربوط دانست و گفت اگر او زودتر باشگاه را وداع می‌گفت، برای ما بهتر می‌شد و بهتر آماده می‌شدیم.

الان منچستریونایتد هم در حال گذراندن روزهای مشابهی است و آنها نگران «رونالدو افکت» هستند. آماده‌سازی پیش‌فصل برای آنها خوب پیش می‌رود؛ البته کسی به طور دقیق نمی‌داند این مساله به دلیل عدم حضور رونالدو و یا با وجود آن است. سرمربی جدید باشگاه، اریک تن هاخ، به طور آشکار اعلام کرده رونالدو توانایی شرکت و تاثیرگذاری در بازی‌های پرفشاری که دنبال آنها است را در اولدترافورد خواهد داشت. با این حال، خود تن هاخ در جایی دیگر گفته مربی باید بتواند با شرایط بازیکنانش کنار بیاید. با این حال، چیزی که از آن اطمینان داریم این است که کریستیانو رونالدو ناآرامی بدموقعی در اردوی منچستریونایتد ایجاد کرده است. 

طبق اعلام منابع نزدیک به تن هاخ، او قصد نداشته طی تابستان جاری به دنبال مهاجم برود و اولین فرصتی که می‌خواسته به آن فکر کند، پنجره نقل و انتقالات ژانویه بوده است. در چنین شرایطی، درخواست خروج رونالدو همه چیز را برهم زده و نگرانی‌های بسیاری ایجاد کرده است.

یونایتدی‌ها به خاطر انتقال هالند به سیتی به اندازه کافی اندوهگین بودند که داروین نونیز را هم در رقابت با لیورپول از دست دادند. الان دیگر گزینه‌های هجومی قابل توجهی در بازار وجود ندارد. با وجود این، تضمینی وجود ندارد که رونالدو بتواند مطابق میلش، منچستریونایتد را ترک کند. در واقع، تفاوت بزرگ مخمصه فعلی یونایتد با مورد مشابه یووه در آن است که در حال حاضر، رونالدو مشتری بزرگی ندارد.

کریستیانو رونالدو عادت دارد به آن چیزی که قصد دارد، برسد، ولی او و ژرژ مندس گویا بدموقعی تصمیم به ترک یونایتد و حضور در یکی از مدعیان قهرمانی چمپیونز لیگ گرفته‌اند. منچستریونایتد قرار نیست در لیگ قهرمانان فصل بعد حاضر باشد و وقتی این مساله قطعی شد، مندس برای پیدا کردن مقصد بعدی موکل شماره یک‌اش، دست به کار شد.

در حال حاضر که تنها ۲ هفته تا شروع فصل جدید باشگاهی باقی مانده، هیچ کدام از باشگاه‌های بزرگ اروپا در شرایطی نیستند که بلیت خروج از اولدترافورد برای رونالدو بفرستند. همان طور در ادامه می‌خوانید و مارک دویل در یادداشتش برای گل بین‌الملل تشریح کرده، هیچ کدام از ۹ باشگاه برتر لیگ قهرمانان نمی‌توانند برنده ۵ باره توپ طلا را به خدمت بگیرند و غم‌انگیزتر اینکه صرفا تمایلی برای جذب کاپیتان تیم ملی پرتغال هم ندارند.

 اتلتیکو مادرید

طی روزهای گذشته، خبر رسید ممکن است رونالدو راهی اتلتیکو مادرید شود که به چند دلیل مختلف، شوکه‌کننده بود. اول اینکه او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ سنتی‌ترین رقیب روخی‌بلانکوس یعنی رئال مادرید است و رابطه خوبی با طرفداران اتلتیکو ندارد. دوم اینکه به نظر می‌رسد رونالدو به هیچ وجه با سیستم بازی دیگو سیمئونه که خواستار شروع دفاع از خط حمله است، سازگاری نداشته باشد. دلیل سوم اینکه دستمزد درخواستی رونالدو خیلی بیشتر از آن چیزی است که اتلتیکو بخواهد برای داشتن این بازیکن در ترکیب، پرداخت کند.

در نهایت با وجود همه این موانع، انتقال به اتلتیکو مادرید شاید محتمل‌ترین انتقال برای خروج کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد باشد و همین می‌تواند گزینه‌های معدود پیش روی CR۷ را برایمان آشکار کند.

 یوونتوس

چرا هیچ باشگاه بزرگی رونالدو را نمی‌خواهد؟

قمار رونالدو در یوونتوس جواب نداد. شاید به طور شخصی، رونالدو عملکرد مناسبی داشت و چندین رکورد به نامش زد و توانست برند بیانکونری را ارتقا دهد، ولی کریستیانو در رساندن یووه به لیگ قهرمانان شکست خورد یا براساس تفاوت دیدگاه‌ها، برعکس. این یوونتوس بود که نتوانست ششمین جام چمپیونزلیگ را به رونالدو هدیه دهد.

نتیجه این بود که مهاجم ناامید، باشگاه را به طور ناگهانی ترک کرد و تورینی‌ها هیچ فرصتی برای جایگزینی او نداشتند. با این حال، یووه در ژانویه در این باره اقدام کرد و هزینه بالایی برای خرید دوشان ولاهوویچ پرداخت کرد؛ بازیکنی که آنها معتقدند به اندازه ارلینگ هالند کیفیت دارد و آینده‌ خط حمله‌شان با حضور او تضمین خواهد بود. نظر به اینکه بانوی پیر در حال حاضر در به تعادل رساندن دخل و خرج باشگاه با چالش مواجه است و پائولو دیبالا و ماتیاس دلیخت را به رم و بایرن مونیخ فروخته است، تقریبا هیچ شانسی برای بازگشت رونالدو به تورین وجود ندارد.

پاری‌سن ژرمن

آیا ممکن است به زودی جایی در سمت چپ خط حمله پاری‌سن ژرمن فراهم شود؟ خب، همان طور که در خبرها خوانده‌اید، تیم پاریسی آماده شنیدن پیشنهادات در خصوص نیمار است. با این حال، نیمار هم در شرایطی چون رونالدو قرار دارد. تنها باشگاه‌های معدودی توانایی مالی خرید او را دارند، چون به تازگی قراردادش را تا 2025 تمدید کرده و هزینه انتقال بالایی دارد و در کنار این، دستمزد هنگفتی هم طلب دارد. علاوه بر این، خود نیمار هم تمایل چندانی به تغییر باشگاه ندارد و می‌خواهد روی ماجراجویی برزیل در جام جهانی تمرکز کند.

براین اساس، مگر اینکه نیمار تصمیم به انتقال بگیرد، بعید است PSG بخواهد ستاره بزرگ دیگری به لیست پرداخت حقوقی که همین حالا هم در حال انفجار است، اضافه کند.

بارسلونا

چرا هیچ باشگاه بزرگی رونالدو را نمی‌خواهد؟

گویا بارسلونا مشکلی با به خدمت گرفتن مهاجمی سی و چند ساله در این فصل نداشته، ولی مساله این است که آنها به جای رونالدو، لواندوفسکی را می‌خواستند. به خواسته خود هم رسیدند. آنها برای رسیدن به هدف، بخشی از درآمدهای آینده باشگاه را وسط گذاشتند، ولی به هر حال، فوق ستاره‌ای که دنبالش بودند را به نیوکمپ بردند.

به خاطر همین و با درنظر نگرفتن سابقه حضور پررنگ رونالدو در رئال مادرید، ژاوی الان مهاجم کلاس جهانی مدنظرش برای فصل آتی را به خدمت گرفته است. رافینیا از لیدز به بارسلون آمده و عثمان دمبله هم قراردادش را تمدید کرده است. بارسلونا سابقه ثبت نقل و انتقالات دیوانه‌وار دارد، ولی خرید رونالدو در چنین شرایطی حتی اگر صحبت از بارسلونا باشد، صرفا مضحک خواهد بود.

چلسی

فقط برای چند روز، این احتمال مطرح شد که رونالدو ممکن است در انتقالی بحث‌برانگیز راهی چلسی شود. آن طور که به نظر می‌رسید، رونالدو و نمایندگانش هم با این انتقال موافق بودند. مالکان جدید چلسی هم کم و بیش از این امر استقبال کردند.

با این حال، توماس توخل به طور واضح تمایلی برای داشتن رونالدو ندارد و حق هم دارد. او به تازگی از دست روملو لوکاکو خلاص شده و آخرین چیزی که الان ممکن است بخواهد، خرید مهاجمی است که اصلا با شیوه بازی مدنظرش همخوانی ندارد. در عوض چلسی رحیم استرلینگ را به خدمت گرفته که 10 سال از رونالدو جوان‌تر است و در خصوص فشار به بازیکن رقیب موقع از دست دادن توپ، خود را ثابت کرده است.

رئال مادرید

چرا هیچ باشگاه بزرگی رونالدو را نمی‌خواهد؟

اوایل تابستان بود که خبر رسید جت شخصی ژرژ مندس در مادرید فرود آمده و بلافاصله شایعات مربوط به بازگشت رونالدو به برنابئو به گوش رسید. البته که بی‌اساس بودند. فلورنتینو پرز این فصل، فقط و فقط یک مهاجم می‌خواست و او کسی نبود جز کیلیان ام‌باپه که بعد از توافق شخصی با رئال مادرید، با تمدید قراردادش با PSG، رئیس رئال مادرید را ناامید کرد.

همیشه احتمال این وجود دارد که پرز دست به خریدی ناگهانی زده و رونالدو را به رئال مادرید بازگرداند، ولی نظر به اینکه بنزما الان بهترین مهاجم دنیا است و وینیسیوس جونیور سمت چپ قهرمان اروپا را بیمه کرده، سفیدپوشان شهر مادرید نیازی به حضور کریستیانو در تیم نمی‌بینند. در کنار این، همان طور که رونالدو سال گذشته گفت «داستان او در رئال مادرید نوشته و به پایان رسیده است».  

منچسترسیتی

سیتی سال گذشته خیلی به خرید رونالدو نزدیک بود. همه می‌دانیم که آنها بعد از شکست در انتقال بزرگ هری کین، بسیار سرخورده بودند. با این حال، آن طور که منابع نزدیک به باشگاه اعلام کردند بعد از لغو انتقال کاپیتان تیم ملی انگلیس، با وجود پیشنهاد رونالدو به سیتی از سوی مندس، گواردیولا برای نهایی شدن انتقال قانع نشد. هیات مدیره منچسترسیتی اعتقاد داشتند رونالدو می‌تواند راه حل کوتاه مدت مناسبی باشد، ولی پپ اعلام کرد می‌تواند یک فصل بدون مهاجم نوک صرف بازی کند و مشخص شد حق با این تئوریسین اسپانیایی بوده است.

در ادامه و تابستان سال جاری، آبی‌ها ارلینگ هالند را به تیم خود اضافه کردند تا پرستاره‌ترین تیم فوتبال اروپا صاحب ترسناک‌ترین مهاجم حال حاضر دنیا هم بشود. به همین خاطر، رونالدو حتی در شایعات بی‌اساس مربوط به منچسترسیتی هم جایی ندارد.

 لیورپول

چرا هیچ باشگاه بزرگی رونالدو را نمی‌خواهد؟

آیا می‌توانید پیوستن رونالدو به سنتی‌ترین رقیب منچستریونایتد را تصور کنید؟ در واقع نیازی نیست به خودتان زحمت دهید، چون چنین امکانی وجود ندارد. تا کنون بازیکنان بسیار کمی بوده‌اند که از بین یونایتد و لیورپول ترانسفر شده‌اند؛ موضوع تا به آنجا حساس است که الکس فرگوسن در سال 2007، اجازه انتقال گابریل هاینتسه به لیورپول را نداد و این بازیکن آرژانتینی راهی رئال مادرید شد. در کنار این، لیورپول مبلغ هنگفتی برای خرید داروین نونیز در این فصل هزینه کرده است.

مهم‌تر اینکه رونالدو به هیچ عنوان با سیستم بازی یورگن کلوپ سنخیت ندارد. درست است که مانه، آنفیلد را ترک کرده، ولی آیا می‌توانید تصور کنید رونالدو به اندازه وینگر سنگالی یا حتی لوئیز دیاز و دیگو ژوتا، در خط حمله قرمزهای بندر لیورپول متواضعانه و خستگی‌ناپذیر عمل کند؟ در واقع، دوباره باید بگوییم که خودتان را به زحمت نیندازید، امکان ندارد!

 بایرن مونیخ

اولی هوونس، رئیس سابق بایرن مونیخ، نمی‌توانست درک کند چرا یوونتوس تصمیم گرفته رونالدو را به خدمت بگیرد و گفته بود «آنها هیچ وقت برای یک بازیکن 33 ساله، 100 میلیون یورو پرداخت نمی‌کنند». شاید از آن موقع، مدیریت باشگاه دستخوش تغییر شده، ولی سیاست بایرنی‌ها همان است.

بایرن مونیخ که همین هفته رضایت داد لواندوفسکی راهی بارسلونا شود، هیچ تمایلی برای جایگزینی او با رونالدو ندارد. اولیور کان، مدیر ارشد اجرایی باشگاه، در این باره و با تحسین از رونالدو گفته «چنین انتقالی با فلسفه بایرن مونیخ سازگار نیست».

چرا هیچ باشگاه بزرگی رونالدو را نمی‌خواهد؟

چنین مساله‌ای در خصوص بسیاری از باشگاه‌های برتر اروپا صادق است. کریستیانو با فلسفه این باشگاه‌ها انطباق ندارد. با وجود همه این‌ها، بازار نقل و انتقالات، بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و همیشه ممکن است اتفاقی عجیب و غریب رخ دهد.

رونالدو توانست سال گذشته راه خروجش از یوونتوس را پیدا کند و شاید بتواند خود را از منچستریونایتد هم رها کند. با این حال، احتمال حضور کریستیانو در هر کدام از 9 باشگاه فوق که مدعیان اصلی قهرمانی در چمپیونزلیگ هستند، بسیار کم به نظر می‌رسد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج